Hvordan ser man om det er en juste
Nogen her som ved hvordan man ser om det er en justerbar forbro man har?? Jeg ved godt det er et newbie spørgsmål...
Kanon spørgsmål. Det vil jeg også gerne vide...
I må meget undskylde hvis jeg har forkert...... jeg tror man ser det således, der sidder sommetider (når den er justerbar) møtriker foran på forbroen, en på hver "aksel"........er nybegynder selv :/
Justér-mekanismerne sidder der...... :idea:
Det vil sige at de her er justerbare ikk??
Måske lidt dårligt foto
hvis der "bare" sidder en møtrik på hver aksel er den ikke justerbar. Der skal sidde nogle beslag sammen med de møtrikker før den er justerbar
Den forbro er IKKE justerbar. Og disse møtrikker skal altid være spændt, må ikke være løse mens man køre
Lennart
Der er noget om at man kan sætte et juster sæt i en standdart forbro; er det noget skod? Hvad er foreskellen på den og en man køber som justerbar?
hvis du bygger en original om istedet for at købe en færdig, så skulle du få en forbro der virker bedre, ifølge nogen.
Lennart
Kan ogse se sådan ud. den kan justeres. har jeg selv svejst i.
Måtte dog lige svejse det om da de var sat lige lovligt for lavt !! ( som på billed )
Så nu er beslagene sat lidt længre oppe.
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
hej
ja det er rigtig som Haardberg siger at den vil virke bedre her menes der at den vil fjedre bedre.
problemet med at svejse det beslag i som nogen nævner er at det IKKE kan godkendes til syn det kan derimod dem man køber færdig lavet men så kommer næste problem ...det er pisse hårde i affjedningen så tænk jer godt om inden i køber dem.
jeg har dog ladet mig fortælle at der skulle være nogle nye typer på vej som skulle være meget bedre men det ved "farmer" mere om eller er der jo kun den dyre løsning til bage droppede spindler og hvad der kommer af problemer der med sporvidde osv.
mvh Allan
Jeg har aldrig haft problemer med at få disse beslag synet. det skal bare være lavet ordenligt !!
Jeg gør dog som regl det at jeg lige svejser møtrikken fast. Hvis jeg ikke gjorde det ville han/hun i 80 % af tilfældene sige at det skulle jeg for at få den synet.
Så kan man jo altid skære den løs igen når man kommer hjem.... :roll:
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
hej
jeg ved ikke om det kun er på sjælland i kan få det godkendt for her over synes jeg at de bliver mere og mere emsige med det sænking og jeg har fået afvide af hr betjent at det skal skrives i mine papir at den er sænket og det er jo ikke nemt når der ikke findes en godkendelse på det beslag.
ja selv på en honda med alm fjedre sænket 40mm skal det stå i papirerne nu om dage siger de i syns hallen såå jeg kan kun snakke ud fra egen erfaring
ikke noget ondt i det her
Mvh Allan
[quote:8b2de9a20a="hustler"]hej
ja det er rigtig som Haardberg siger at den vil virke bedre her menes der at den vil fjedre bedre.
mvh Allan[/quote:8b2de9a20a]
Jeg har en fast forbro, der skal skiftes til en justerbar. Jeg har ikke indmad til den justerbare, så jeg regner med bare at flytte alle delene fra den faste over i den justerbare.
På den måde må den da fjedre på samme måde ?
hej
ja man plejer bare at tage "indmaden" fra en anden forbro altså hvis de fjedrestave eller hvad de nu hedder er iorden de kan godt være knækket meeen det er sjældent tror jeg.
men problemet ligger ikke i fjedrestavene med i selve de bøsninger der sidder i den uorg. forbro, jeg ved der er nogen der har gjort noget for at få dem til at gå bedre men det står der vist en masse om her på siden et sted, kan nemlig ikke huske hvad det er :wink:
mvh Allan
Man får dem honet, da man kan komme ud for at de er for stramme eller ovale
Lennart