Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor hakker når den er varm

Tags:
No tags yet.

(permalink) duck Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hej alle

jeg har lidt problemer med en 1776 motor med centermonteret pict 34.

den kører fint når den er kold men efter ca 15 min kørsel bliver den ligesom begrænset i omdrejninger.

det skal siges at pict 43'eren er dyset til en 1600

den sprutter også når man gasser op.

kan en utæt udstødning have noget af skylden og er der noget jeg kan gøre?
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
Fik du checket tanken..?
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 20 years siden | | | |
HVis den kører fint med chokeren slået til, men hakker, når chokeren er slået fra, kan det være utætheder i forbindelse med karburatoren og at den suger falsk luft ind et eller andet sted. Prøv at checke om pakninger etc. er OK.
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
(permalink) tagsnket Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det lyder UDEN TVIVL som din tændings-forskydning :-)

den sidder i dit strømfordeler-hus ... prøv N
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
TAGsænket.. GIDER du ikke NOK at lade være MED at HOLDE din caps LOCK nede i tide OG utide..? Det er ALTS
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) duck Member
Skrev for 20 years siden | | | |
der kommer benzin til karben, morten, men hvis det er tændingsforskydningen der driller hvorfor så kun når den er varm? svinger den så meget i temp?
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) MitchBuchannon Member
Skrev for 20 years siden | | | |
JEG fatTER INTet AF hvad du SKRIVER.. Tager den ikke en helvedes tid at skrive? For det tager en helvedes tid at forstå når man læser det. Især når det er brunt og kommer glidende ind fra siden en god blanding af store og små bogstaver.. Bare for en god ordens skyld! Så tolkes hele ord med store bogstaver SOM OM MAN R
(permalink) tagsnket Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det kan være fordi der en SKIDT i den lille slange :-) ...

men det har ikke rigtig noget med varme at gøre ... snarre OMDREJNINGER ... og det er dem du skal være opmærksom på :-)

prøvede du at lætte dækslet, for lige at se, om den forskød sig nor du SUGEDE i den lille slange ... eller kunne du H
(permalink) duck Member
Skrev for 20 years siden | | | |
slangen er helt ny har prøvet at suge i slangen og den bevæger sig, har ikke tjekket den nederste centrifuge mekanisme, men det gør jeg snart...

jeg har KUN problemet når den er varm kan sagtens køre med mange omdrejninger når den er kold.
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
prøv at køre den varm, kør med masser af omdrejninger, sluk motoren, tril ind til siden, og skru toppen af karburatoren.

Jeg tør vædde en citronmåne på at karburatoren så er næsten tom for benzin.

Når du kører lave omdrejninger kan benzinsystemet følge med, men når du kører høje omdr. forbruger motoren mere benzin end der kommer frem.

Op med tanken, ud med studsen og filteret i bunden, skyl den, fyr noget trykluft igennem det langsgående benzinrør, check filteret i benzinpumpen, så er du sikker på at det ikke er i benzinsystemet du har problemet.
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) duck Member
Skrev for 20 years siden | | | |
har nu renset filteret i tanken (fjernet det da det gik istykker -køber nyt) og vasket tanken i sprit og blæst den ren, så er den fejlmulighed af vejen.

filteret i pumpen er renset

der er filter på slangen før pumpen.
har haft eb tændingspistol på den, men hverken 5 grader før eller efter virker.
--er det 10 eller 5 og før eller efter?

tilsyneladende er min dynamo i lejenød(larmer, rasler og er meget varm) så den ryger til fordel for en generator.

strømfordeleren blivet udskiftet med en gl. velfungerende, men jeg vender tilbage med nyt på onsdag hvor nils og mig hacker vw igen.
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) duck Member
Skrev for 20 years siden | | | |
tilbage med nyt

den mekaniske tændingsforskyder i strømfordeleren var groet fast.


den kører som en drøm nu. det er en ny bil. en rigtig bil.

tak for alle forslag

morten du skylder mig en citronmåne!
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
hmm.. det må jeg jo så bide i mig.. sjovt at det gjorde forskel om motoren var kold eller varm..
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Nils Member
Skrev for 20 years siden | | | |
duck hos nils:

måske fordi strømfordeleren blev varm og svingarmene i forskydningsmekanismen så satte sig bedre fast.

den var meget stiv da vi skilte den ad og fjedrene var spændt helt ud.

fedt at lære så meget som jeg lærer med denne bil
-------------------------------------------
Har haft 1303, vw 181, T1 1965
men kører nu Camper T2
tlf. 22 77 24 21

Reply

You must log in to post.