Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kængurukørsel

Tags:
No tags yet.

(permalink) scheuer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Har netop været ude og køre en tur i min t1, og mens jeg kørte begyndte den nærmest at køre "kængurukørsel" 8O , dermed mener jeg at det virker ligesom om at der mangler benzin, og derfor giver det sådan en hoppende kørsel.

Jeg går ud fra det er fordi at der foregår en forkert forbrænding i cylindrene, eller fordi den er timet forkert, men er der nogle der VED hvorfor?

Mvh.

Jesper
-------------------------------------------


http://69beetle.com
(permalink) kitcarlasse Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Har selv lige haft samme problem !!! Det viste sig at være et tændkabel der var knækket inden i - det var da værd at checkke :D
(permalink) scheuer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:d901318ac4="kitcarlasse"]Har selv lige haft samme problem !!! Det viste sig at være et tændkabel der var knækket inden i - det var da værd at checkke :D[/quote:d901318ac4]

Altså et af kablerne fra strømfordelen til tændrørene?

Et dumt spørgsmål :oops: : Hvordan gør man lettest det?

/Jesper
-------------------------------------------


http://69beetle.com
(permalink) kitcarlasse Member
Skrev for 20 years siden | | | |
JA ! Hvis du har et ekstra kabel kan du prøve at skifte 1 først - virker det ikke prøver du nr 2 osv.... hjælpe det ikke på nogen af dem var det ikke fejlen !!!! Husk også der er et tændkabel fra tændspolen til strømfordeleren - dette er nok ikke tænkeligt da din kænguru effekt noke nærmere ville være død :lol:

håber det hjælper :wink:
(permalink) 54bugholm Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Har du prøvet med karburatorsprit?

Min havde det samme problem, men det var kun efter man havde kørt den varm, slukket den og så startet den igen et øjeblik efter. så hoppede den og dansede for så til sidst at gå i stå. Og så kunne man kun starte den igen når motoren var kølet af. Der har ikke været noget med den efter at jeg har hældt sprit i.

Om det så var det, det ved jeg ikke. Det kan jo også være at den bare har haft sin periode. :wink:
(permalink) scheuer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Well, det er da i hvert fald noget der hurtigt kan testes :lol:

Jeg prøver karburatorvæsken, og hvis det ikke virker er det tændkablerne der får tur!

Thanks so far!
-------------------------------------------


http://69beetle.com
(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Lige en kommentar - skift tændrørskablerne - de koster næsten ingenting og så er den fejlkilde elimineret.
Mht. karburatorsprit, så brug alm. denatureret sprit - det er det samme, blot uden farve og så sparer du bl.a brændstofafgiften som er lagt på karburatorspritten. Der kan nemt være en forskel på 10-15 kr pr. liter.
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
(permalink) Nimbus46 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis ovenstående ikke virker (og ventiler, tænding og karburator er indstillet korrekt) så prøv at skifte kondensatoren. På en Nimbus med kænguru-syge ville det være en af de mest oplagte fejlmuligheder, men den er jo også lidt mere simpelt opbygget.
Ellers er der lidt guldkorn fra Frank A. her:
Web Page Name

Reply

You must log in to post.