Jeg kan stadig ikke indrømme det inderst inde, men jeg gjorde så det, at jeg smadrede gevindet i venstre horn-møtrik... ja, ok måske ikke smadrede, men det er da ikke ny længere.
Jeg ville se hvordan jeg skulle få den ny-lavede kofanger del sat på - så der skulle findes ud af, hvor store de bolte der sidder i "hornene" er i diameter.
Så jeg satte en doven dreng under gearkassen, mens motoren stadig sad på, men det mente jeg at kunne styre.
- det gjalt jo bare om at udligne motor og gearkassen vægt og så var det det...
bolten sad sateme godt fast, men det skal de vel også. Jeg kan så ikke rigtig huske om den bolt jeg havde gang i, gik stram hele vejen, og det har jeg fået screwed ved at tænke alt for meget over... - altså om den nu gjorde eller ej.
Men da den var halvvejs ude, tænkte jeg helt ærligt - skal jeg ikke bare lade den sidde i hullet og så hente en skydelærer og måle hvor stor den bolt er og så det det..?
"Nej, ud med den" det var så der jeg skulle have være stoppet... ... ... - idiot.
Jeg kunne så se, at den havde en finere gevindstigning i.fht. andre normale bolte, (uden at have meget forstand på det så det kan være forkert)
Selve størrelse blev så målt til 20mm, så jeg ikke kunne bore et hul i den størrelse. Det var meningen at lave et beslag som så skulle have været sat i og spændt fast vha. disse bolte.
den ide blev skrottet...
Så skulle den i igen, og jeg var meget ops på at den skulle lige i, og det er det, der irriterer mig...
Jeg brugte et tip om at altid skrue bolten i med fingrene mindst et par omgange for at være sikke på at den sidder rigtig.
Det "gjorde" den så, men blev lidt strammere, men det var ikke noget at mærke da jeg så skiftede til skralde nøglen... men så lige pludselig blev den stram og jeg stod og fandt ud af om nu vægten fra gearkasse og motor var årsag, og blev mere og mere urolig hehe...
Havde den ude et par gange, og kiggede nu "grundigt" på gevindet (læseren havde selvf. gjort det først - for det gør læseren jo altid inden han gør noget -svin :))
Det så så lidt tyndt ud i starten af bolten men fint ud på resten af bolten, så jeg rengjorde og fandt det sted hvor den gik lige i og skruede den så lige så stille i, og det gik fint, men jo længere jeg kom, jo strammere blev den og jeg kunne næsten ikke skrue den i pga. alarmklokkerne ramlede og ramlede...
Så den blev ikke spændt helt i bund, men kun næsten.
Men så var der ingen anden vej end at tage motoren ud.
Hvorfor gjorde han så ikke det fra starten af ?
jo, fordi du, kære læser, ikke har alle brikkerne i puslespillet om forholdene for det sted jeg laver bil, og den mand jeg låner liften af.
Bare for at have bilen på liften skal jeg kører en traktor ud, og den SKAL så bare ind hver aften... ... ... lidt møg irriterende, men det er vel prisen for at må låne en lift.
Men jeg fik så aller nådeist lov til at bruge 1½ dag på projektet - dvs traktoren nødsaget måtte stå ude en nat.
Så jeg var oppe ved Bent Buggyservice for at købe nogle nye ophæng når jeg nu alligevel skulle i gang.
så jeg rev motoren ud, det var bare af med ledningerne, benzin tilf., speedertræk og boltene, da varmekasserne ikke bliver brugt til noget pt.
og så af med gearkasse ophænget... Lad os bare sige at højre side var lettere end den anden at få af...
Så var det i gang med hvad man havde og og resultatet blev billederne neden for...
DOG - passede ophængene ligeså godt som de var billige (68,- tror jeg) - på den venstre var støtterne placeret 3-4 mm for langt fra hinanden (heldigvis) og på den højre, måtte jeg efter to forsøg, slibe støtterne ned pga. de gik på svinghjulet da jeg skulle møvle motoren på plads igen - igen alene med en trykluftslift... men god ide det med ikke at have bagende på hehe