Jeg har kig på en 2164 cc motor, men kan ikke finde ud af hvilken blok den er lavet på, eller om det overhovedet er en VW boxer ?
Jeg har skrevet tilsælgeren men han har ikke svaret retur endnu og jeg er MEGET nysgerrig
2165cc er sikkert den størrelse du refererer til !
78 i slag og 94 i boring , kan sagtens være i en std. T1 blok !
OK så kan det altså sagtens være en type 1 motor. Der er jo også nogen der kalder 1914 for 1915.
Du skriver "sagtens være" en t1 blok kan man da også opnå denne kubik med t4 ?
Denne motor med standard slag og samme boring (94mm) ville være en 1914 (1915), ikk ?
Længere slaglængden er det ikke næsten det samme som mere moment ?
Jeg syntes at kunne huske lidt fra EFG om hidsige mortorer som regel har større boring end slaglængde og "seje" motorer som regel har længere slaglængde end boring og sidst den gyldne mellemvej med kvadrat motorer (lige stor slag og boring).
Hvad er det standard slaglængden er ?
Jeg venter spændt på billederne
[quote:81cede4244="splitbus"]OK så kan det altså sagtens være en type 1 motor. Der er jo også nogen der kalder 1914 for 1915.
Du skriver "sagtens være" en t1 blok kan man da også opnå denne kubik med t4 ?
Denne motor med standard slag og samme boring (94mm) ville være en 1914 (1915), ikk ?
JEP
Længere slaglængden er det ikke næsten det samme som mere moment ?
JO
Jeg syntes at kunne huske lidt fra EFG om hidsige mortorer som regel har større boring end slaglængde og "seje" motorer som regel har længere slaglængde end boring og sidst den gyldne mellemvej med kvadrat motorer (lige stor slag og boring).
Hvad er det standard slaglængden er ?
69mm
Jeg venter spændt på billederne[/quote:81cede4244]
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia