Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  2164 cc motor på hvilken blok ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) splitbus Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har kig på en 2164 cc motor, men kan ikke finde ud af hvilken blok den er lavet på, eller om det overhovedet er en VW boxer ?

Jeg har skrevet tilsælgeren men han har ikke svaret retur endnu og jeg er MEGET nysgerrig
(permalink) M_Flow Member
Skrev for 20 years siden | | | |
2165cc er sikkert den størrelse du refererer til !
78 i slag og 94 i boring , kan sagtens være i en std. T1 blok !
(permalink) splitbus Member
Skrev for 20 years siden | | | |
OK så kan det altså sagtens være en type 1 motor. Der er jo også nogen der kalder 1914 for 1915.

Du skriver "sagtens være" en t1 blok kan man da også opnå denne kubik med t4 ?

Denne motor med standard slag og samme boring (94mm) ville være en 1914 (1915), ikk ?

Længere slaglængden er det ikke næsten det samme som mere moment ?

Jeg syntes at kunne huske lidt fra EFG om hidsige mortorer som regel har større boring end slaglængde og "seje" motorer som regel har længere slaglængde end boring og sidst den gyldne mellemvej med kvadrat motorer (lige stor slag og boring).

Hvad er det standard slaglængden er ?


Jeg venter spændt på billederne
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:81cede4244="splitbus"]OK så kan det altså sagtens være en type 1 motor. Der er jo også nogen der kalder 1914 for 1915.

Du skriver "sagtens være" en t1 blok kan man da også opnå denne kubik med t4 ?



Denne motor med standard slag og samme boring (94mm) ville være en 1914 (1915), ikk ?

JEP



Længere slaglængden er det ikke næsten det samme som mere moment ?

JO




Jeg syntes at kunne huske lidt fra EFG om hidsige mortorer som regel har større boring end slaglængde og "seje" motorer som regel har længere slaglængde end boring og sidst den gyldne mellemvej med kvadrat motorer (lige stor slag og boring).

Hvad er det standard slaglængden er ?

69mm



Jeg venter spændt på billederne[/quote:81cede4244]
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.