Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Klargøring til metalisering - hvo

Tags:
No tags yet.

(permalink) HEKN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej
Jeg skal have min bund sandblæst og metaliseret. Jeg havde forestillet mig at forberede den ved at:
- sætte bolte i alle gevindhuller
- dække udvendige gevind med kraftig tape
- Dække gummi pakninger på bagerste svingarme med kraftig tape
- Dække serienummeret med kraftig tape eller karosserilim.
Mangler jeg noget? Eller behøver jeg slet ikke at "pakke den sådan ind?"
MVH
Henrik
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hey der....!!
det er slet ikke nødvendigt til sandblæsning....!!
det slår ikke metallet i stykker.. så skal de virkelig gå til den....
gummi tager slet heller ikke skade.. sandet/stålkuglerne prejler bare af gummiet....
faktisk kan man sandblæse fælge med dæk på uden at dækket tager skade.....
men hvis du beslutter dig for at tape noget ind så brug "gaffatape"....
jeg kender en der har sandblæst i 15år og han siger at de ikke bruger andet.... og at det virker kanont....!!
men vær lige sikker på at de tager den med ro på bundpladerne.....
de kan snilt smadere bundpladerne hvis de går hårdt til den....
da jeg fra nogle år siden fik blæst min var der to steder at der var kommet en flænge på 2-3cm.... ikke fordi at den var råden men de hade åbenbart lidt travlt.....
men hva... det to jo kun et par min så var det fint igen... men lidt ærveligt.....
men med galvanisering ved jeg sku ikke noget om....
men jeg ville da nok smide deverse boldte og møtrikker på....
for man kommer jo nok ikke uden om at skulle igang med div. snittapper og bakker aligevellet og så gør det jo det bare lidt nemmere at komme i gang..

men du er ikke bange for at den bliver pisse skæv af at blive dybbet i karet.......???
mvh leo-pol
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
pollemand - metalisering bliver sprøjtet på , det er ikke nødvendigt at dyppe den
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hey fisker ko-foed...!!
ups...det må du sku undskylde...
hade sku læst det som galvanisering, så det forklar jo alt....
men så fik vi da osse lige det med.... :D :D :D
mvh leo-pol
(permalink) HEKN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Takker for svaret. Og bare rolig, jeg kunne ikk finde på at få den galvaniseret.....:-) Glæder mig at høre, at gaffatape er stærkt nok hvis der kommer et par lag på.
MVH
Henrik
(permalink) Nova Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis den skal sandblåses med stålsand og høyt trykk så ville jeg fjernet alle gummiforinger. Hvis de ikke blir ødelagt under blåsingen så blir det iallefall mye sand under dem. Dette vil etter en stund fungere som slipepasta og du vil fort få slitasje.

Boltene er det best å sette muttere på fordi når tapen er sandblåst og metallisert så er det en helsikkes jobb å få den bort fra boltene.

Når det gjelder rammenummer så er det ingen grunn til å dekke til dette.

Jeg har nettopp fått sandblåst, metallisert, primet og malt mitt understell med Arcanol, og rammenummeret viser like godt.

Reply

You must log in to post.