Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  type 1 lyfter i t-4eller wbx blok

Tags:
No tags yet.

(permalink) dennis_rol Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jeg vil gerne høre om der er nogle her i Denmark som kan konvertere wbx eller t-4 blok til type 1 lyftere har talt med farmer /torben alstrup, han kender til bas i tyskland, men det ville jo være lidt nemmere hvis der var nogle herhjemme som kunne lave det ordenligt mvh Dennis 20647505
-------------------------------------------
tlf.20 64 75 05 ml.7-15 mail : dennis@guwi.dk
(permalink) micha racing Member
Skrev for 20 years siden | | | |
8) jeg kender en der har lavet det for mig før...(kent) fra herlev...jeg vil tro at han kan lave det igen ,men det koster lidt da der er en del arbejde i det...det er noget med en bøsning der skal presse/fryse i og bores olie kanal...men alt kan laves det er kun et ? om gryn..


mvh thomas

tlf 26 70 73 31
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det kan enhver maskinarbejder med en lille smule hjerne.
Jeg lavede dem selv, og jeg er ikke maskinarbejder.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
tjaa... jeg er bestemt heller ikke i nærheden af at være maskinarbejder.

Men det er vel stort set ikke værre end at skifte sæder i toppe, el. lign.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jo at skifte sæder er meget værre. Det er nogen skrækkelige hårde prespasninger.
De bronzebøsninger man laver til løfterne skal ikke presse mere end 5 hundrededele.
Stålsæder skal presse 1-1,5 tiendedele.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) micha racing Member
Skrev for 20 years siden | | | |
8) jamen det er da flot at i selv kan det det..men tro at han har brug for hjælp.. ellers havde han nok ikke spurgt...ps han har også snakket med andre som havde sagt at han skulle sende sin blok til ahnendorf i tyskland ,det er måske lige i overkanten ,,,, men skal jo vide hvad man laver så man ikke står og banker dem i med hammer på fuld kraft...

mvh t
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Undskyld, jeg prøvede bare at sige at man ikke behøver at finde et VW-spezial tuningværksted, men at et godt forstående maskinværksted kan lave det.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) micha racing Member
Skrev for 20 years siden | | | |
8) det var ikke for at skælle ud men vil bare sige at det er bare ikke noget man lige laver da der skal bores olie kanaler i bøsningerne ..plus at de gerne skulle vende rigtig...

jeg mener faktisk at jeg betalte ca. 1500 for at få lavet (orange)

mvh thomas
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nej men det er da klart at hvis man borer oliehullet forkert sted og derefter vender dem forkert, så skulle man nok give sig til noget andet.
1500kr er vel også en fin pris.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Så vidt jeg ved kan bøsninger købes hos CSP, så man kan gå til sit maskinværksted og sige DE her skal passe i DEM her.(stort set..)

Rolf fra Thisted har lavet en T4 blok med bøsninger for mig, men jeg ved ikke om han har tid for tiden, han har vist meget om ørerne..

Men Kent fra Herlev laver godt arbejde, ring eller mail, så får du hans nummer..
-------------------------------------------
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvorfor er det lige man monterer t1 løfter i t4, bare pga vægten ?? er det noget der giver flere rpm eller hest aka speederrespons eller er det bare fordi at Cliff og andre ligesindede ville forpeste de fine type4 motorer med vw kleinmotor stumper ?

:-) Niels

ps: jeg har en CT - motorblok....Det er dejligt at VAG til sidst fik implementeret seriøse stumper de de sidste AS21 blokke :-p
-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er fordi træde fladen er for lille til skrappe knaster med højt løft!, hovedet på en T-1 løfter er meget større end en T-4, og så vejer den kun det halve!


Jesper
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
En org. type 4 løfter vejer 100 gram. En org. mexicansk type 1 vejer 100 gram. En Scat 92 gram og en org. tysk type 1 vejer 88 gram.
Det er pga. af trædefladen ved meget hurtige ramper med stort løft på knasten det kan være en fordel.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.