Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Et par spørgsmål om Weber

Tags:
No tags yet.

(permalink) Henrik W Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg er lige ved at rense og juster mine 40mm weber idfer,jeg har så lige et par spørgsmål.
Er der nogle der kender en god hjemmeside om weber.
Hvor kan man købe luft/hoveddysser i danmark.
Hvor store luft/hoveddysse bør jeg køre med i en let tunet 1914,jeg vil nemlig prøve at lege lidt med det selv.
størlsen på dem der sidder i nu er hoveddysse 130 og luft dysse 125,ud fra hvad jeg kan se,det er nemlig meget utydligt.
Den køre rigtig godt og går meget jænt,men jeg synes den bliver en lille smule varm ,det kan godt være pga for mager blanding ik.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
De dysestørrelser lyder helt tossede. Har du målt dem ?
Varm ? Hvor meget ? Hvad har du ellers af køler ? Hvor hurtigt kører du ? Tænding ? Emulsionsrør ?
Dyser kan købes hos Dybroe i
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Dyssestørrelse jeg har nok kluderet lidt i det.
Jeg er ikke helt 100% i weber endnu men det hjælper da,jeg prøver lige at forklare mig.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Du kan kigge på http://www.powerpage.dk der står en del om karburator, men også en del andre ting og sager, ellers mener jeg man kan se lidt om det på http://www.kgtrimning.com
Held til, men jeg ville også foretrække et rullefelt, så bliver det jo næsten 100% PERFEKT!

Mvh Asbjørn - Bug61
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Har du sat de 32 mm venturier i ???
Grund trim med dem er :
,55 tomgang, 1,35 hoveddyse, F11 E- tubes og 180-190 luft.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) buggybob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jeg køre med f11 rør 150 hoveddyse og 220 luftdyse og 28mm venturi det er hvad csp foreskriver i deres katalog som grundopstilling til 1800- 2000 ccm og så er mine blande skruer ca 2 omgange ude. Denne opstilling kører min 1914ccm rimlig godt med men når den er kørt til SKAL den på rullefelt
(permalink) Chefen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:cef2942186="Frank_Andersen"]De dysestørrelser lyder helt tossede. Har du målt dem ?
Varm ? Hvor meget ? Hvad har du ellers af køler ? Hvor hurtigt kører du ? Tænding ? Emulsionsrør ?
Dyser kan købes hos Dybroe i
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja jeg har fået de 32mm venturier i Farmer,og det gav rigtigt meget,du kan den også trække i de høje omdr.De tal de kom med der,det var lige dem jeg søgte.
Jeg har ikke fået den mergecollector på endnu,men ham smeden har lovet den bliver færdig i denne uge,ellers laver jeg noget selv.

Jeg skal nok tag på det rullefelt
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:315c53d195="buggybob"]jeg køre med f11 rør 150 hoveddyse og 220 luftdyse og 28mm venturi det er hvad csp foreskriver i deres katalog som grundopstilling til 1800- 2000 ccm og så er mine blande skruer ca 2 omgange ude. Denne opstilling kører min 1914ccm rimlig godt med men når den er kørt til SKAL den på rullefelt[/quote:315c53d195]
Det er den "nye" måde at dyse på, som bliver brugt i de spanske Webere. Den får næsten helt sikkert for meget at leve af i mellem området.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Der er jo egentligt ikke tale om "en ny måde".
De karburatorer vi anvender har jo næsten altid været noget der egentligt var til en Fiat, Ferrari eller Alfa.
De kommer så med en bestykning. Det behøver da absolut ikke være den rigtige bare fordi en VW butik sælger dem. Det var der lige var til salg.
Hovedsystemet med venturier,hoveddyser, luftdyser og blanderør (emulsionsrør) har ingen betydning for hvor tomgangs-mængdeskruerne skal stå.
Det har kun tomgangsdysen, luftdysen til tomgang og spjælddiameteren.
IDA og IDF har lidt svært ved at blande ordentligt i tomgang og dellast.
Der har jeg haft held med at bore luftdysen til tomgang lidt op og så køre med den tomgangsdyse der egentligt var for fed. Men det er vigtigt til gadebrug at spjældet ikke er for stort for så virker tomgangssystemet ikke. Det meste af vores kørsel foregår, helt op til 120-140 km/t, jo på tomgangssystemet. Hvis I tør så prøv at kigge ned i karburatorhalsene på en motor med to dobbelte, når den kører dellast i et rullefelt. Man bliver overrasket over at se at spjældene ser ud som om de er lukkede. Den kører tomgang.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Så er det måske derfor?,jeg synes ikke den bruger så meget benzin,jeg var på en tur ca 80km hvor jeg lå på 100-110,der går den bedst,der kørte jeg omkring 12km på literen,jeg troede ikke jeg kun komme over 6-8km literen.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Frank. du har ret, for såvidt. Det jeg har set er at de tyske, o.a. tunere bruger meget større luft/hoveddyser på de spanske karbs. Jeg har ikke helt fundet ud af hvorfor. Men bla. Gerd Jost fra GJR siger at de blander bedre med denne bestykning. Det er jeg nu lidt i tvivl om, for jeg synes altid de får for meget i mellemområdet, hvis man bruger deres ledetråd.Og Henrik. 12 km/l. lyder meget normalt for sådan en, v. pænere kørsel.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.