Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  probl. med sætning af motor i min

Tags:
No tags yet.

(permalink) Matthias Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg kan simpelt hen ikke få motoren på plads i min bus!

Pt hænger den halvt inde i gearkassen og er monteret på motorophænget, MEN de sidste 1,5-2 cm kan jeg ikke klemme ind i gaerkassen.

Vi har sat den i gear og rykket i bilen
Vi har rykket i motoren
Vi har løftet til højre og venstre og hvad ved jeg

de to nederste styre bolte er i hul....


Nogen ideer?

Skal man mase den det sidste stykke ved at spænde bolte??? :wink:

Ps
de der kommer forbi Nr Herlev kan frit forsøge sig 8)
-------------------------------------------
Ti tag i skridtet er bedre end ti skridt på taget.
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
koblingslamellen skal ikke sidde meget skævt før det bliver et problem. måske det er det
(permalink) Matthias Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det er jo muligt... men hvordan centrerer man den bedst så?
-------------------------------------------
Ti tag i skridtet er bedre end ti skridt på taget.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Man har en gammel højgearaksel, man engang har taget fra en defekt gearkasse.
Eller et stykke rundt stål man vikler med tape til det passer. Det kommer sig ikke på en tiendedel.
Det skal jo passe i rullelejet og i koblingen.
Har Biltema ikke også noget. Det kan vel ikke være så dårligt at det ikke kan bruges ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
I dag har jeg også haft en ordentlig kamp for at få en motor i en type1.
Jeg skulle montere nye motorophæng som er købt ved KB-manden - de så umiddelbart fine ud men som med så meget andet "Taiwan-pis" var de selvfølgelig ikke som de gamle tyske.
Først var der ikke skåret gevind i den ene til den lille skrue (ny type ophæng).
Da jeg endelig fik dem monteret viste det sig at de er en smule tykkere end de originale.
Det fandt jeg ud af da jeg havde kæmpet med at få motoren i igen. Prøvede den ene gang efter den anden. Den ville bare ikke helt ind. Der manglede 2-3 cm hver gang.
Meget mystisk. Normalt plejer jeg at skifte motor på ca en time ene mand.
Til sidst var jeg klar til at monterer de gamle ophæng for at se om det ville hjælpe.
Men så langt kom jeg ikke, for jeg fandt ud af de er en smule tykkere og derfor kunne jeg ikke få motoren højt nok op - udstødningen gik lige presis nok på i bagenden til at motoren ikke kunne komme ind i den rigtige vinkel over højgearakslen.
Til sidst lykkedes det dog med det resultat at piperne på udstødningen efter monteringen sidder helt oppe og rører karrossen.
Nu håber jeg fandeme de nye ophæng trykker sig en smule når de har sat lidt.


John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village

Reply

You must log in to post.