hey fedt så er det derfor at den ikke virker :D:D:D:D:D
men det er altså 2 punkts på jbi's gearkasse så vil jeg bares bestille det.
Cardude. FYI. En nyere gearkasse passer IKKE direkte på din gamle pre 61ér. Du skal enten have et skiftehus fra en splitbus, (Kan osse købes løs) eller have lavet et nyt beslag til det forreste ophæng.
T.
Er det nok at lave ophænget om til nyere type.
Jeg mener at hullet i rammen, til gearstangen, sidder lidt anderledes. Eller løser det sig med det nye ophæng ?
Hvis jeg har ret, kan man godt bygge et nyere ophæng på men motoren kommer for langt op med bagenden.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
det er løgn ik?
min gearkasse er idag gået i stykker. diffen skratter. og laver ubehageligt gear lyde.
nå så må jeg jo prøve at få det til at virke og hvis jeg ikke kan må man jo hyre vwmorten eller sådan noget.
[quote:78148d20fb="Frank_Andersen"]Er det nok at lave ophænget om til nyere type.
Jeg mener at hullet i rammen, til gearstangen, sidder lidt anderledes. Eller løser det sig med det nye ophæng ?
Hvis jeg har ret, kan man godt bygge et nyere ophæng på men motoren kommer for langt op med bagenden.[/quote:78148d20fb]
Nu er jeg altså ikke lige så stiv udi de gamle modeller. Men det er noget med at man får lavet, (Eller skærer "klodsen) ud af en nyere skrotbil til det forreste ophæng. Og svejser det så på den gamle bund. Der kan påregnes minimal dimpling af blikket der hvor gearstangen går ind i tunnellen.
T.
Ja, altså det er fordi gearstangen kommer ud af gearkassen i en anden "højde"
Det kan nok laves som Farmer skriver. Man kan jo anbringe det forreste ophæng "rigtigt" og så tilpasse hullet bagest i tunnelen.
Jeg ved ikke hvor meget det drejer sig om.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Helt præcist hvilken dato/stelnummer skiller det ved (nye/gamle ophæng for)? For min 62´ har netop det problem som du beskriver Frank med at motoren sidder højt med røven (det er vel 2-4cm det drejer sig om helt i bagenden). Jeg havde egentlig bildt mig selv ind at det var de urethan-ophæng der sad som de 2 bagerste ophæng der var "forkerte" størrelser, men nu har jeg pludselig mistanke om at det kan være pga. bunden er lavet om til ny type ophæng, for der er nyere gearkasse på den (det er dog ikke noget jeg har sat på)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
:? Bare lige FYI de her splitcase gearkasser HAR ikke synkronisering på 1. gear..
Måske den kan reddes..? De hænger altså ikke på træerne mere!
ja nu gik den altså i stykker her i går (tror at det er et eller andet med diffen.)
nu har den også haft 10 hk mere end anbefalet et stykke tid.
men jeg er nødt til at skifte den.
forhåbentligt kommer der mellem 75 og 100 hk i den i løbet af vinteren.
og det duer ikke uden synkro på første. (desuden så lækker den gearolie) den skal efterfyldes en gang i mellem. men bare rolig det er ikke derfor at diffen er gået i smader. der VAR olie på.
csp havde et andet endestykke til den så det skulle passe med åbningen.
det skulle være begrænset med tilpasningen nu kun lidt beslag. osv.