Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  gearkasse ident.

Tags:
No tags yet.

(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hey fedt så er det derfor at den ikke virker :D:D:D:D:D
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
men det er altså 2 punkts på jbi's gearkasse så vil jeg bares bestille det.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Cardude. FYI. En nyere gearkasse passer IKKE direkte på din gamle pre 61ér. Du skal enten have et skiftehus fra en splitbus, (Kan osse købes løs) eller have lavet et nyt beslag til det forreste ophæng.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Er det nok at lave ophænget om til nyere type.
Jeg mener at hullet i rammen, til gearstangen, sidder lidt anderledes. Eller løser det sig med det nye ophæng ?
Hvis jeg har ret, kan man godt bygge et nyere ophæng på men motoren kommer for langt op med bagenden.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det er løgn ik?

min gearkasse er idag gået i stykker. diffen skratter. og laver ubehageligt gear lyde.

nå så må jeg jo prøve at få det til at virke og hvis jeg ikke kan må man jo hyre vwmorten eller sådan noget.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:78148d20fb="Frank_Andersen"]Er det nok at lave ophænget om til nyere type.
Jeg mener at hullet i rammen, til gearstangen, sidder lidt anderledes. Eller løser det sig med det nye ophæng ?
Hvis jeg har ret, kan man godt bygge et nyere ophæng på men motoren kommer for langt op med bagenden.[/quote:78148d20fb]
Nu er jeg altså ikke lige så stiv udi de gamle modeller. Men det er noget med at man får lavet, (Eller skærer "klodsen) ud af en nyere skrotbil til det forreste ophæng. Og svejser det så på den gamle bund. Der kan påregnes minimal dimpling af blikket der hvor gearstangen går ind i tunnellen.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja, altså det er fordi gearstangen kommer ud af gearkassen i en anden "højde"
Det kan nok laves som Farmer skriver. Man kan jo anbringe det forreste ophæng "rigtigt" og så tilpasse hullet bagest i tunnelen.
Jeg ved ikke hvor meget det drejer sig om.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Helt præcist hvilken dato/stelnummer skiller det ved (nye/gamle ophæng for)? For min 62´ har netop det problem som du beskriver Frank med at motoren sidder højt med røven (det er vel 2-4cm det drejer sig om helt i bagenden). Jeg havde egentlig bildt mig selv ind at det var de urethan-ophæng der sad som de 2 bagerste ophæng der var "forkerte" størrelser, men nu har jeg pludselig mistanke om at det kan være pga. bunden er lavet om til ny type ophæng, for der er nyere gearkasse på den (det er dog ikke noget jeg har sat på)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
:? Bare lige FYI de her splitcase gearkasser HAR ikke synkronisering på 1. gear..

Måske den kan reddes..? De hænger altså ikke på træerne mere!
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ja nu gik den altså i stykker her i går (tror at det er et eller andet med diffen.)

nu har den også haft 10 hk mere end anbefalet et stykke tid.

men jeg er nødt til at skifte den.

forhåbentligt kommer der mellem 75 og 100 hk i den i løbet af vinteren.

og det duer ikke uden synkro på første. (desuden så lækker den gearolie) den skal efterfyldes en gang i mellem. men bare rolig det er ikke derfor at diffen er gået i smader. der VAR olie på.

csp havde et andet endestykke til den så det skulle passe med åbningen.

det skulle være begrænset med tilpasningen nu kun lidt beslag. osv.

Reply

You must log in to post.