Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  kan ikke gå i tomgang

Tags:
No tags yet.

(permalink) virring Member
Skrev for 20 years siden | | | |
min kære nye buggy kan ikke gå i tomgang, den starter perfekt og kører også fint, men når den er varm og man slipper gassen går den ud det er pisse træls, er der nogle af jer der ved hvad man gør ved den, der sidder en lille skrue på kaburatoren, der går ind på noget der minder om et kvart tandhjul er det der jeg skal skrue lidt eller ???? (ved godt jeg har spurgt, men kan ikke finde svaret.) undskyld og tak
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
8) Hvis det drejer sig om at din tomgang er for lav, så kan du skrue den op. HVor du gør det, kommer an på hvilken karburator der sidder på.

De ældre modeller har en gasspjældsstopskrue (den skrue du taler om) og en blandingsskrue på siden. På dem er det stopskruen der er til tomgangen.

De nyere modeller har to skruer på siden, hvor den største af dem er tomgangen, og den lille er blandingen. På dem skal du ikke røre ved stopskruen.

Blandingsskruer og tomgangsskrue sidder på venstre side når du sidder bag bilen..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) virring Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ok prøver i morgen og mange tak
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) buggybob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det er måske din gasspjældaksel der er slidt jeg har haft samme problem så jeg skiftede karb. og så virker det bare
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ok der sidder to skruer på venstre side (set bagfra) men også en der sidder på den arm kablet går på, og den bestemmer hvor langt tilbage denne arm skal komme, og når den er skruet helt ind (næsten da) kan den lige gå i tomgang, men tak prøver det til vinter
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ok der sidder to skruer på venstre side (set bagfra) men også en der sidder på den arm kablet går på, og den bestemmer hvor langt tilbage denne arm skal komme, og når den er skruet helt ind (næsten da) kan den lige gå i tomgang, men tak prøver det til vinter
virring uden logind
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
og den skrue som du siger du har skruet helt ind for at få den til at gå i tomgang skulle du ikke ha' rørt. men den store skrue på siden er til tomgangen, og det er den du skulle ha' justeret på, ikke den på armen. Og det kan godt være jeg lyder som en mavesur stodder, men hvis man ikke ved hvilken skrue man skal skrue på, så vent til man får det at vide (her på vwnettet f.eks) eller køb en rep. bog og læs det er di

Lennart
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Når det nu bliver koldere , så husk at en vw motor ALTID skal have karburatorsprit, ellers kan den ikke køre i tomgang. I vinters frøs mine kadroner så meget at gassen satte sig fast (rigtigt sjovt med 130 på motorvejen,når farten ikke kan sænkes).
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) dRjENSEN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja hvis man køre uden forvarmerør..
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:c25243b4a8="dRjENSEN"]Ja hvis man køre uden forvarmerør..[/quote:c25243b4a8]


jaaae ... men når man har en karburator i hver side - dvs. meget tæt på topstykket, så er problemet ikke så slemt som med en centermonteret karburator - som niels erik har med eks. hans kadrons
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:6ca292b3f8="virring"]ok prøver i morgen og mange tak[/quote:6ca292b3f8]

Se lige på karburatoren hvilken type det er - så er det meget lettere at hjælpe dig, da der findes flere typer.
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:dca0b3e64b="Haardberg"]og den skrue som du siger du har skruet helt ind for at få den til at gå i tomgang skulle du ikke ha' rørt. men den store skrue på siden er til tomgangen, og det er den du skulle ha' justeret på, ikke den på armen. Og det kan godt være jeg lyder som en mavesur stodder, men hvis man ikke ved hvilken skrue man skal skrue på, så vent til man får det at vide (her på vwnettet f.eks) eller køb en rep. bog og læs det er di

Lennart[/quote:dca0b3e64b]


Der må jeg være enig.. Det var jo det jeg skrev foroven..!
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) virring Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ja jeh takker igen fo jeres hjælpsomhed, og lennart jeg har en rep. bog så jeg prøver at stille skruen tilbage til hvor den var, eller i hvert fald til hvor den skal være, problemet er at jeg har taget et par pic's af min kaburator , men skal have lavet billederne mindre for at få dem herind, jeg var ude hos en kammerat der kikkede på bilen han sagde det var platinerne, (kunne godt se der var lidt svejseklatter derinde) der var skyld i at den ikke gik ordenligt, den vil heller ikke tage gassen ordenligt, så dem skifter jeg ud med noget elektronisk haløj, og så prøver jeg at skrue på kaburatoren igen.
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg

Reply

You must log in to post.