Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Blæserhus uden "vinger"

Tags:
No tags yet.

(permalink) Doc Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har lige købt et nyt crom blæserhus hos CSP og efter at have beundret mit eget spejlbillede i et stykke tid opdagede jeg at der hverken er boret huller eller er lavet plads til de vinger der sidder på det standard blæserhus. Altså dem der sidder nede i bunden af huset og har forbindelse til termostaten.
Er det meget vigtigt at disse er monteret eller gør de bare at motoren tager lidt længere tid at varme op??
Hvis de kunne undværes ville jeg jo helst det da jeg ikke lige har lyst til at bore og skærer i det...
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
chromen skal nok holde fint på varmen - så kør du bare med fri udblæsning :roll: men de plader er jo egentlig ikke opfundet for sjov- så jeg ville da sætte dem i alt efter hvad motor du køre med , chromen gør motoren en del varmerer end et alm malet blæserhus - så er det en peppet motor ville jeg nok gøre et eller andet for at holde den kold , jeg kører af samme grund KUN med malet blæser hus - chrome er til show --- not GO

har haft en gammel org motor hvor der var 10 grader i forskel på olietemperaturen, pga chrome blæserhuset - det er da en del - så det trampede jeg på og smed i skrotten :idea:
men det kan selvfølgelig også skyldes noget andet --- svært at sige NU
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Doc Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Problemet med at cromen holder på varmen har jeg ladet mig fortælle at det går lige op med at der ikke er nogle luftudtag til varmekasser på blæserhuset, så alt luften ledes ned til cylindrene. Og hvis det holder så meget på varmen kan det vel kun værer et plus at kører med fuld køling konstant eller hvad??
Motoren er en standard 1600 med tarmslyng og forhåbentlig snart db Weber 40mm idf.
(permalink) Jensen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej

Kører du med varmekasser? Hvis du gør, og ikke blæser luft igennem dem, bidrager de med en del varme lige op på topstykkerne. En løsning kan måske være at bruge j-rør?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Luftklapperne skulle efter sigende lede luften den rigtige vej ned gennem køleripperne på topstykket.
Man må heller ikke bare smide den originale oliekøler væk. Den skulle hjælpe med at holde lufttrykket oppe, lede luften op og derefter ned gennem topstykkerne. I stedet for at efterlade et stort tomrum i venstre side over cylindrene, uden lufttryk.
Efter at have været indvolveret i at bygge en varmluft bageovn, til bilkølere. Har jeg fået mere respekt for at lave om på det VW har rodet med i 50 år. Jeg tror de ved bedst. Luft opfører sig vildt underligt når man prøver at blæse det et sted hen. Kør med ALLE de originale dele fra nyeste model.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Helt enig med Frank.
Når så det er sagt, vil jeg så lige komme med en, efter danske forhold, måske lidt ubrugelig oplysning.

Man har, i USA og Australien foretaget nogle tests med diverse blæsehuse og diverse malede effekter såsom stødst.rør, cylindere etc. for at finde ud af hvor og hvormeget varmeforskel der var. Positiv/negativ.

Der fandt man bl.a. ud af at late model 1600 blæsehuse og så vidt jeg husker Empi 30 hk´s blæsehuse kølede topstykkerne lissågodt UDEN spjældene når motoromdr. konstant var højere end 3K !!! derfra og nedad blev det gradvis dårligere ned mod 2K omdr.

Ligeså fandt man også hard evidence på at man IKKE skal male cylinderne sorte(Og stødstangsrør for den den sags skyld) som der ellers står i mange ældre tuninghåndbøger. De malede er ca. 15% længere tid om at afgive X mængde varme i forhold til rå cylindere.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.