Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Forstår stadig ikke særlig meget

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hawe Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Er en 1300 motorblok den samme som en 1600 motorblok bare med andre topstykker og stempler? eller er det bare mig der ikke forstår et pluk af det hele??? :oops:

Hvis mit spørgsmål er helt hen i vejret så bare forklar mig forskellen på en 1300 motorblok og en 1600 motorblok...

På forhånd tak...
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det er rigtigt det du siger de to blokke er det samme. hvad jeg ved af.

koblingen kan dog også variere lidt. i type og størelse. men det spurgte du jo ikke om.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja der er ikke noget at være i tvivl om. Blokken altså krumtaphuset, er den samme på 1300-1500-1600. Også krumtap, plejlstænger, knast, lejer osv. er de samme, på samme årgang.
Det er cylindre/stempler og for så vidt også topstykker der varierer.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hawe Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Godt... Tak for det :-)

Cardude, hvad er det med koblingen du snakker om?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
1300= 180mm kobling 15-1600= 200mm Nogen sene 1600 i type2 har 215mm.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det som Cardude siger er, at der er forskellige svinghjul, alt efter hvilken størrelse kobling man har i, mener at det er 180mm, 200mm og 215mm, hvis jeg ikke tar helt fejl....
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
OK Frank kom først :lol:
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Hawe Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Dvs, hvis jeg køber nye topstykker og stempler og gør min 1300 til en 1600, så skal jeg også udskifte kobling og svinghjul?
(permalink) Cisse & Celinas Far Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jep ellers holder 180mm koblingen ikke længe!

DD
-------------------------------------------
20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) Nimbus46 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja, det afhænger vel lidt af, hvordan du bruger motoren. Hvis du skal tune yderligere (tarmslyng, dobbeltkarburatorer osv.) er det nok en god ide at skifte kobling nu. Men hvis du holder ved nye stempler, cylindrer og evt. topstykker, kan du vel godt vælge at slide den gamle kobling op først.
Ydelsesforskellen på en standard 1300- og 1600-motor er jo ikke så stor, men selvfølgelig var der en grund til, at VW brugte en anden kobling på 1600-motorerne.

Reply

You must log in to post.