jeg har fornyligt stillet tænding på en bobbelmotor med alm. remhjul hvor den så skulle stilles på mærket. nu skal jeg stille en med remhjul med gradtal. skal den så stilles på nul eller på det antal grader på remhjulet som bogen foreskriver. kort sagt. er nul på remskiven TDC
Lennart
Hey Lennart
jeg stillede min 10 grader før top (statisk)... og da vi senere målte den ved fuld avancering passede den indenfor et par grader (009 fordeler som du jo også har på)
så stil du den 10 grader før top (eller 5 hvis du vil være sikker på den ikke står for højt)... det burde være ok til at starte den op på, og så kan du altid måle efter med pistolen bagefter.
Ja
0 = TDC
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Ja umiddelbart. Du kan jo så bruge nul på remskiven, og justere tændingspistolen på dit gradantal, eller stille tændingspistolen på nul, og så justere efter remskiven.
Carsten
hvis man nu ikke har en tændings pistol som kan indstilles. så kan han bare bruge de grader der står på remhjulet. det har jeg prøvet. det er det samme om man tager det på hjulet eller om man tager det på pistolen. bare ikke begge ting samtidigt.
Skal det være megapræcist når du bruger tændingspistol og et remhjul med grader på, så er du nødt til at synkronisere dit aktuelle TDC med remhjulet. Altså undersøge om stemplet faktisk er i top når dit remhjul viser 0 grader.
Og pas nu på hvis det lyder som om der er et par blikskjolde der står og "klirrer/vibrerer" eller såkaldt tændingsbanken... pingpingping
Jeg kører altid rundt med en str. 10 i handskerummet.. så kan man altid lige stille den et par grader ned (hvis nu den skulle begynde på nogle kanp så spændende lyde)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
[quote:2f8cc1e881="Rasser"]Hey Lennart
jeg stillede min 10 grader før top (statisk)... og da vi senere målte den ved fuld avancering passede den indenfor et par grader (009 fordeler som du jo også har på)
så stil du den 10 grader før top (eller 5 hvis du vil være sikker på den ikke står for højt)... det burde være ok til at starte den op på, og så kan du altid måle efter med pistolen bagefter.
Ja
0 = TDC[/quote:2f8cc1e881]
jeg kommer til at køre med en med vaakum avancereing. men deter jo et fedt. den får 5 grader efter (som der står i bogen) så er det fint
[quote:634ff5d042="Haardberg"][quote:634ff5d042="Rasser"]Hey Lennart
jeg stillede min 10 grader før top (statisk)... og da vi senere målte den ved fuld avancering passede den indenfor et par grader (009 fordeler som du jo også har på)
så stil du den 10 grader før top (eller 5 hvis du vil være sikker på den ikke står for højt)... det burde være ok til at starte den op på, og så kan du altid måle efter med pistolen bagefter.
Ja
0 = TDC[/quote:634ff5d042]
jeg kommer til at køre med en med vaakum avancereing. men deter jo et fedt. den får 5 grader efter (som der står i bogen) så er det fint[/quote:634ff5d042]
nå okay du dropper 009´eren så........ det er nok også bedre hvis det er den fordeler der passer til motoren.
Mener du godt nok 5 grader EFTER... ok vildt nok