Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1,8 T4 sælges SOLGT!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Sholmen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
1,8 T4 Longblok (blok,cylindre,toppe og indmad). Det er en 1,7 der er boret op og forrige ejer sagde den havde 93 hk. Der er vist et par stykker her på nettet der kender noget til den?
Der kommer billeder senere...

2500 kr.
(permalink) Sholmen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Er der slet ingen der kan bruge sån en herlig Type4??? Billeder kan mailes...
(permalink) Sholmen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
billede
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Kan være interesseret hvis den kan passe på en 1302 S gearkasse.
Eller skal der andet svinghjul og kobling på?
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
den skal bygges en del om før du får den i en bobbel
(permalink) Mark S Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Kan vi få noget mere info?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:09e347fa5a="Haardberg"]den skal bygges en del om før du får den i en bobbel[/quote:09e347fa5a]

hvor meget skal den bygges om?? Motoren eller er det ophæng osv. på bobblen!

Hva med en bobbel fra 66. Er det mere umulig?

Mvh Steffen

PS. Er motoren utæt eller noget? Hvis motoren er tæt, og man ikke skal til at skilde den af og tætne den er jeg muligvis intra.
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Der skal bygges noget oprejst blæserkøling på, der skal købes/fabrikeres en generatorstand og der skal fremstilles noget køler blik.og der skal isættes et leje i svinghjulet før den går i en bobbel. der skal muligvis laves mere. det meste kan købes færdigt, men det koster jo alt sammen
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Rolig nu drenge. Motoren har siddet i en type 1 før og er derfor ombygget m.h.t. lejet., kan også komme i en 66 boble.

Der skal dog slibes lidt i gearkassen a.h.t. svinghjulet, mener der et 215 der sidder på, men det kan Dan vel måle for jer.

Type 4 er billige solide heste

mvh
Henrik
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
er der flere data på motoren, som boring,slag,toppe/ventiler,knast mv. ?

Hvem har kørt med den før ?

/Niels
-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Den er kørt af en ældre dame til søndags gudstjeneste :lol:

Nej, den har siddet i en "århus bil", og har været på rullefeltet i Viborg, det som Torben A., arrangerede, her gav den 93 hk med 44 webere.
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hmm er det gustav´s gamle motor?
-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nope.

P.s. Dan, undskyld alt det ævl i din salgstråd, men det er en billig pris for en god motor.

Hopper af tråden her

mvh
Henrik
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jeg er intereseret køber, men jeg mangler lidt info , se ovenstående indlæg :-)

/Niels
-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Sholmen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ny pris... 2000 kr.

Kom nu folkens.
(permalink) MitchBuchannon Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Den gik sgu godt i sin tid.. Prisen er helt rigtig hvis man vil have 93solide heste bagi..
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hvor ligger midtsjælland????
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) splitbus Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvad er motorkoden ?
(permalink) Sholmen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hendrixx: Jeg bor i Stenlille ved Sorø.

Splitbus: Finder motorkoden i løbet af et par dage. Men kan fortælle at det er en 1,7 der er boret op.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Motorkoden kan du ikke bruge til noget.. Det er en 1700cc med 1800cyl + lettere hævet komp og 1.8S toppe med en smule portning så vidt jeg husker..
Den går godt og jeg mener den blev leveret gennemchecket og uden fejl.. Den kørte fandme også godt.. Trak pænt fra de fleste normalbiler uden at skulle ringe en million omdrejninger.. Så den er bare perfekt til en Type1/type3 eller Bus.. Jeg ville nok nøjes med at montere et sæt 36 eller 40mm karbs da 44 slet ikke var nødvendigt..

Alt i alt en rigtig sund motor der holder i en evighed hvis den behandles ordentligt.. Næsten standard type4 er jo bundsolidt!

Den skal have et blæsehuskit fra Csp som jeg mener koster 1500 for skjolde og generatorfod + generator remhjul.. Der til skal du bruge et blæsehus.. Brug et std eller køb et 30hk hus.. Så skal du have et remhjul til krumtappen (lav det selv eller køb Ca. 500kr Jeg kan lave det ud af et org hvis det er.. Det ser noget mere org. ud!)
Derefter mangler du et sæt karbs.. Er du helt i pengenød så giv mig et kald så har jeg 2stk Type4 standard karbs med indsug du kan montere med et pushpull speedertræk.. De skal nuldres lidt men er slet ikke døde.. Og bedst af alt så er de GRATIS hvis du selv henter!
Udst skal du selv lave men det er altså rimeligt simpelt..

Jeg træffes på 60890001..

Dan: undskyld jeg blander mig.. Du siger bare til hvis jeg skal klappe
kaje ik?

Mvh

Kasper --- DSA (uden login fra lånt pc)
(permalink) splitbus Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det lyder helt sikkert som en fristende motor.

Mit problem med den er at jeg før har haft 2 stks 1914 motore uden det store held, så derfor ville jeg gå efter en STANDARD T4 motor og nu er jeg så ude på tunigssporet igen :-(

Det er meningen at min T4 skal ha standard kølesystem og indsprøjtning
(permalink) Sholmen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Mitch: Nej nej, det er helt fint. Du ved jo mere om motoren end jeg gør. Har slet ikke haft kigget på den i den tid jeg har haft den så det er alle tiders at der er nogle der kan forklare om den.
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvor lang tid har den stået stille?
(permalink) Andreas Member
Skrev for 20 years siden | | | |
> Dan_The_1303-Man:
Jeg har sendt dig en mail...
-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) Sholmen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
mathiasen: Den har stået stille i 2 år. Men har stået tørt og fri fra vind og vejr så den har ikke taget umiddelbar skade.

Reply »

You must log in to post.