Set ud fra et "rustbeskyttende" synspunkt !
Når man monterer en WBX i en Käfer eller Type3, - at føre vandslangerne gennem de eksisterende varmepaneler ud foran, eller lukke panelerne af og føre vandet gennem centralrøret, som de fleste andre gør ???
T.
jeg ved at danborn har ført slanger igennem varmepanelerne på hans type 1 medmindre han har ændret det
Lennart
8) Det er også mit indtryk at det hurtigt kan blive noget snotarbejde at føre dem i centralrøret.. Det er da ihvertfald dejligt nemt gennem varmepanelerne.
Utænkeligt med noget i denne her stil?
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
Der er en nordmand, der har placeret kølingen bag bagsædet, netop som Jacob foreslår...
http://www.tangen.nu/volkswagenpage.html
Det er han nu ikke den eneste der har gjort. en af mine kammerater lavede nummeret med en WBX for nogle år siden, men der var ikke nok luftgennemstrømning til at holde den nedkølet ved højere hastigheder. Så det blev lavet om til front monteret.
Jeg synes sgu den køler er i vejen alle steder :evil:
Jeg skal alligevel ind og sætte koblingsrør i min tunnel, så skulle jeg ikke ved samme lejlighed smide 2 kølevandsrør, 2 varmervandsrør, 2 motorolierør, et benzinrør (gl. = returrør) og endelig lige for en sikkerheds skyld et hydraulisk 'utility'-rør i :? :lol:
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
Jeg synes min 1500 er begyndt at mærke sit territorium, så det var måske på tide at rykke på noget køling til WBX'eren.
Har været lidt rundt og kigge på rør til vandkøling og varmeblæseren, men er lidt i tvivl om de krav jeg skal sætte til disse. Hvor stort/højt tryk og temperatur skal de kunne klare?
Er der nogen der ligger inde med en velegnet vandkøler?
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060