Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  ledningsdiagram til ekstra instrum

Tags:
No tags yet.

(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg er ved at totalrestaurere min type 1 og skal have trukket nye ledninger overalt. I den forbindelse vil jeg have trukket ekstra ledninger til evt. kommende ekstra instrumenter (olietemp, amp meter, etc.).
Er der nogen der kender et link til en side, hvor jeg kan finde det :D
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Køb nogen meter 5 eller 7 leder kabel, som det man bruger til anhængertræk. Hvis det bare er til instrumenter kan du nøjes med 5 eller 7 x 0,75.
Der er jo ingen forbrug på.
Læg der ind i bilen i forbindelse med restaureringen. Måske sammen med det originale.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) helboen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Der er jo lige amp meter, der skal jo trækkes 2x6kvadrat ledning eller 2gange 10 kvadrat det ville jeg gøre.
Mvh helboen :roll: :roll:
(permalink) Jensen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg vil give helboen ret: jo kraftigere jo bedre. Der kan blive et ret stort spændingstab fra bagenden af bilen op til instrumentet og tilbage til bagenden.
Jeg ville aldrig montere et amp-meter i min bil.
Hvis jeg skulle monteret et ville jeg sætte en sikring ude ved batteriet, fordi så kraftige kabler monteret direkte på batteriet kan slippe voldsomme kræfter løs ved en kortslutning.
S
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Bortset fra amperemeter. Hvad er det så for nogen spændingstab I taler om ?
Der skal heller ikke noget "frem og tilbage" Man skal blot have et signal fra giveren. Fødespændingen tager man oppe foran. Det ville heller ikke betyde noget om det så kom ude bagfra, fordi der ingen forbrug er på.
Lad nu være med at gøre alting til et problem.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jensen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej

Du har ret Frank, hvis?? man kan købe amp-meter med extern giver (shunt modstand). Jeg har aldrig set den type amp-meter til biler.

Hvis man skal have både ladestrømmen og forbruget til at gå igennem en indbygget shunt modstand i amp-meteret, så skal der trækkes ledninger frem og tilbage. På den ene side skal forbrugere og dynamo/generator sidde. På den anden side skal batteriet sidde.

http://www.vw-rulez.at/PDF/VDO_Amperemeter.pdf
http://hp.autometer.com/instructions/002644_instruction.pdf

Man skal også huske at købe et amp-meter, der mindst kan klare generatorens ladestrøm.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg beklager efterhånden at jeg udtalte mig.
Da Orangebug spurgte om ledninger til instrumenter, troede jeg at det drejede sig om olietemperatur, olietryk og evt omdrejningstæller.
Jeg var ikke klar over at han ikke kunne bruge de originale ledninger til ladelampe og olietryk.
Et amperemeter er unægteligt lidt bøvlet at indbygge i en hækmotorbil. Og helt unødvendigt i øvrigt.
Men på de biler jeg har lavet har jeg blot brugt det originale ledningsnet til det fabrikken havde påtænkt og så gjort som beskrevet på ekstrainstrumenterne. Hvorfor genopfinde hjulet ?
På biler med diagnosestik har jeg blot brugt disse udnødvendige ledninger til ekstrainstrumenterne.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Tak til Jensen og Frank, jeg tror jeg dropper overvejelserne om amp-meteret det bliver for bøvlet mht resten vil jeg følge Franks råd.
Jensen - linkene er fine, det var for at få et indtryk af antal ledninger, så bilen bliver fremtidssikret. Instrumenter må nok vente - det koster en del at renovere dytten også selv om man gør det hele selv. 8)
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn

Reply

You must log in to post.