Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Sænkning af bagende

Tags:
No tags yet.

(permalink) Nestved Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Er der nogen der kan hjælpe mig med opskriften på hvordan jeg får skruet bagenden til jorden ????

Skal lige siges at jeg har en 1303, men det har vel ikke noget at sige når vi kun taler bagende.

Henrik
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Har en 1303 IRS? Dette er for svingaksler, men det er nok næsten det samme for IRS.

1: Et par bukke under Rørene til torsion-fjedrene, sørg for at forhjulene forhindrer bilen i at køre med et par store kiler.

2: Af med baghjulene

3: Løsn håndbremsekablerne inde på håndbremsen

4: Mærk op på fjeder-pladerne hvor akslerne sidder, så du slipper for at spore den bag i efter du har skruet det hele sammen igen.

5: Løsn de store bolte der holder akslerne fast på fjeder-pladerne og træk akslerne bagud så de går fri af pladerne.

6: Løsn det skjold der dækker fjederen og holder fjederpladen på plads.

7: Her efter skal fjederpladen ud over det stop som holder den på plads, PAS P
(permalink) M_Flow Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Et godt råd !
Tag en gammel T1 donkraft og svejs en bolt på foroven med en lille forstærkning under , den sættes så i et af de huller der er på torsionshuset op mod støddæmperen og bruges til at trække fjederpladen op på plads. Dette er den sikreste måde
og den letteste . M_FLOW
(permalink) Nestved Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Mange tak til Jer begge. Det lyder indviklet, men tager et print med i vækstedet, så går det vel.

Henrik
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er sådan set ligetil, når bare du husker at mærke det op inden du skiller det helt ad. det letter det hele! og M-flow's råd er rigtig godt hvis man har en gammel T1 donkraft der alligevel bare ligger i vejen!
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
8) Bortset fra en enkel ting er det en god forklaring, men på IRS sidder der ikke tre bolte og holder akslen fast til fjederpladen.
Du skal "bare" have akslen skruet af det yderste drivled, og det sidder med nogle torx-bolte. Så er det faktisk stort set det samme derfra..

Jeg siger "bare" fordi man hurtigt kan komme til at ødelægge det torxhoveder hvis man ikke får den rigtige top i, og hvis man ikke får skubbet den helt i bund..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ingen Torx bolte på type1, overhovedet. Du mener nok stjerne-unbraco. jeg kan faktisk ikke huske om det er nødvendigt at tage dem af. jeg tror det ikke. Ja Torx, bvaader. Lort. Dur kun til træskruer.
Og jo tre bolte, på IRS, der så bare holder svingarmen fast på fjederpladen. Næsten som på svingaksel.
M.flows råd er ikke bare et godt råd, det er også det originale værktøj fra VW. Et af dem der i rep.håndbogen kaldes "selvbyggerværktøj"
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
8) Torx, stjerneunbraco.. Tja kært barn har mange navne.. Men ja det hedder nok ikke torx..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk


Reply

You must log in to post.