Ratlook Zwitter - Nye billeder 11
[quote:5557d57117="SVINGEL"]Fed vogn du har fået.
Tør man spørge hvad du har givet for den :D
mVWh Bjørn[/quote:5557d57117]
Den var på samba.com til 6000$ over en længere periode men blev taget af for nogle uger siden, men cool at den havnede i danmark.
Det var faktisk $6500 han havde den til salg for.
Interessen for prisen er åbenbart rimelig stor og da det egentlig ikke ska til at være en større hemmelighed, så er historien her:
Sælgeren kender jeg og helt naturligt for ham, var det jo sådan at han helst ville have højest mulige pris for vognen. Han påstod at den var totalt rustfri, havde kun rullet 36.000 km totalt og var afmeldt i 1958. Det holdt jo ikke rigtig, hvilket jeg var klar over inden jeg købte den. Men det er stadig en fin vogn.
Udgangspunktet fra hans side var at han forlangte 45.000sek, hvilket jeg trods interesse i bilen syntes var totalt uinteressant. Han har så haft den annonceret på Samba, og jeg havde egentlig glemt alt om den.
Han har så været ude for at nogle prøvede et af de meget omtalte internat scams på ham (altså prøvede at svindle ham). Efter han havde været ude for det og iøvrigt var bombarderet med mails fra mere eller mindre seriøse amerikanske mails. Så gik han helt død i at skulle sælge bilen til USA. Han er ikke typen der har verken tid eller tålmodighed til det. Og det skal jeg lige hilse at sige at det kræver det. Jeg har prøvet at sælge en bil til en Amerikaner. Det gør jeg squ kun en gang til, hvis det virkelig er en god forretning.
Så ringede han pludselig til mig igen. Han var bare interesseret i at lave en hurtig handel, men lå stadig på et pris niveau jeg syntes var alt for højt.
Efter en længere forhandling frem og tilbage blev vi så enige om en pris. Jeg har således betalt 27.000sek, altså ca. 22.500dkr for vognen. Om det er dyrt eller billigt????? Jeg har fået en bil som jeg synes er vildt fed. Det er en Zwitter, som ikke dukker op særligt ofte og så har den et stort potentiale til at blive en rigtig fin originalbil, når jeg engang får lyst til at den skal skinne igen.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
hey Allan, underligt at folk sådan interessere sig for prisen!!!
det er en rigtig fed bil til pengene og den holder 100 %
iøvrigt ser den sgu ikke særlig rusten ud...
Meget rusten er den absolut ikke. Jeg havde håbet på at få fat på en totalt rustfri og urørt Zwitter. Den her er urørt og aldrig svejset før. Det er i sig selv meget værd. Så skal jeg ikke til at rette op på håbløst klamp, lavet af div. værksteder.
Det rust jeg har fundet indtil nu er et par huller i forrest inderskærme. Hul i begge varmekanal-ender, altså lige foran baghjulene, nogle mindre huller i reservehjulsbaljen. Nu har jeg ikke fået skrabet alt undervogns massen af i inderskærme, men bagspidser osv. ser umiddelbart rigtig fine ud. Alt i alt er det meget begrænset og kan laves, så reparationerne ikke er synlige.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
ja, det lyder sgu godt! dejligt, når man ikke skal ud og svejse i det
synlige! det skal jeg desværre, men nu må vi se om det ikke kan laves
rat, a la baglygterne!
en urørt bil er simpelthen det bedste...
Lidt fremskridt er der sket i garagen. Ikke helt i Jesper Vang tempo, men alligevel!
Først var det meningen at jeg bare ville ordne alt mekanisk og så iøvrigt køre med Zwitteren i den stand den stod i. Men som en kombination af 2 årsager, har jeg nu besluttet at løfte karossen og lave alt i undervognen helt 100%.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
ja, Allan det er jo også det eneste rigtige!!!
den ser da sund ud, det skal nok blive godt...
Opdatering på projektet!
Bunden er skilt helt ad, og er blevet sendt til sandblæseren. Alle åbninger til rammetunnel og kabelføringsrør blev forinden lukket med div. metoder, som f.eks pladestykker og skruer med tape om. Det var jo tydeligt at der var nogle rust huller, og jeg besluttede at det bar bedre at se hvor meget der var tilbage efter blæsning.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
Ankerplader og forbro røg også med til sandblæseren. Tromler er blevet afdrejet og glasblæst (nye bakker er blevet tilpasset den nye diameter på tromlerne)
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
Jeg er specielt imponeret over hvordan rammehovedet har overlevet i det Svenske klima. Jeg har aldrig set en dansk bil overleve på denne måde. Der var intet rustbeskyttelse på, og tjek lige hvordan det kom til at se ud!
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
På de her gamle svende er stelnummeret ikke hakket særligt godt i. Derfor er det vigtigt at overdække det inden sandblæsning. Jeg svejser altid en plade over. Giver den bare lige et par svejseklatter, så den er nem at få af igen.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
Reparationer af bundfileter er blevet udført så godt en amatør som jeg nu engang er kan. Jeg har brugt noget tid på at tilpasse profiler og svejse kant mod kant.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
du har da lavet meget, det ser godt ud!
det er sgu dejligt at arbejde med en bund, når den er så clean!
det bliver godt Allan...