Av forskjellige årsaker har jeg lurt på følgende :
-Bunnen min er orginalt med svingaxel bakende , vi har sveiset inn IRS braketter på den .
-
Hvis du skal lave tricket, skal du bruge IRs fjederplader . Så korter du røret, hvor torsionsstaven sidder i, op så den passer med S/A torsionsstaven.
- Men hvorfor vil du det ? Skal du have en tung maskine derom og hænge ?
T.
Hei Farmer !
Vekten bak kommer til og øke med ca 35 kg , i forhold til standard t1 motoren . Mest på grund av motortype , eksos i rustfritt stål , aluminiums plater , fremre motorfeste, batteriet må bak igjen , grunnet radiatoren . Er en 12 wankel det er snakk om .
Irs stavene er vel en 20 cm længre , noe som vil si 25 % mykere enn sving stavene , om torsions ståle har samme styrke vel og merke .Måske enklere att kjøpe tykkere / stivere aftermark torsions staver av irs utgave ?
Takk for svar så langt Farmer !! :-)
Med så meget mere vægt er det en god ide, eller find nogle stave fra en 69-74 Variant.
MEN, pas på med at flytte så meget vægt bagud. Det går hårdt ud over køreegenskaberne !!!
Flyt alt det vægt du kan[u:44f7023b52] fremad [/u:44f7023b52]i bilen, specielt når du skal have en tungere motor i.
T.
Det stemmer mr Farmer , fremme kommer radiator på 60x60 . toraders, med 2 vifter , kobberrør og braketter , ca 12 kg . Pluss hvis jeg får plass til batteriet økes det med ca 8 kg til , dessuten skal bilen senkes ca 7-8 cm foran , noe som igjen hjelper på tyngdepunketet ,vektfordelingen etc .. Har regnet ut at med wankelen bak og de nevnte utstyr foran , vil vektfordelingen forandres fra orginale 65 % bak 35% foran . Til 60 / 40 , noe som vil være en forbedring , legges til at senkeverdiene er tatt med i regnestykket , og at bilen er en puma , med kanskje litt anderledes fordeling en t1 feks , da plast karossen er tyngst akkurat midt på bakruten .
Takk for tips om variant staver Farmer !!
Mvh
puma-alex