Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Split stumper - dyre i US

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jvang Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hvorfor er tingene så meget dyre i usa, split stumper er sygt dyre!

hvorfor, hvad er forskellen???

se eksempel :

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=119403

jeg vil godt sælge min lidt billigere...
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Ja det var da lidt overdrevet for en tidlig forbro.

Den primære årsag til de høje priser i USA er at der er meget lille udvalg. Importen af VW i USA tog først rigtig fart i 1953. Kun ganske få split biler kom altså til landet.

En original split forbro bliver vel så extra dyr af den årsag at Amerikanere der vil have sådan en, ikke bare lige kan få den sendt med posten fra Europa.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 21 years siden | | | |
jamen er en split forbro anderledes end andre linkpin forbroer. dem må de da ha massere af derovre. eller er jeg helt galt på den
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Ja, lidt galt på den er du :)

Hvis du kigger efter igen på Samba linket, kan du sikkert se at støddæmper tårnene er noget kortere/lavere end på en 53-65 forbro. Det betyder så ikke at den nyere forbro ikke kan monteres og bruges på en split. Det er bare original freaks (som undertegnede) der går op i at sådan noget er som fabrikken samlede vognen i sin tid!
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:752e83ec57="Jvang"] jeg vil godt sælge min lidt billigere...[/quote:752e83ec57]

Du ved jo hvor den mangler, bare ikke til noget der ligner US priser.
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) vwanders Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det er ganske simpelt, som skrevet lidt længere oppe. Udbud og efterspørgsel!

Det er min overbevisning at 8 ud af 10 folkevogne i US er "customized" i en eller anden grad, og de originale forbroer (og alt muligt andet) er blevet kylet ud gennem tiden.. Sammenlagt med det faktum at der ikke var ret meget at begynde med, så har de et problem derovre..!

Det er lidt sørgeligt at sidde og følge med i diverse forumsog høre om hvad folk gør med deres originale stumper når de laver noget federe..

Tag f.eks. splitbus drivlinjer med reduktionsbokse.. Dem er der næsten ingen der kører med mere, men de er dog stadig til at finde. Det tror jeg ikke de er om 10 år! Der er de sgu også allesammen blevet kylet i skraldet..

Granted.. Jeg kører heller ikke med det, men hvis jeg finder en god gearkasse med bokse og det hele, så ryger den på lager.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Haardberg Member
Skrev for 21 years siden | | | |
så lærte jeg også noget idag
(permalink) Jvang Member
Skrev for 21 years siden | | | |
ja, det kan godt ske, at der ikke er så mange stumper derover...

men det er sgu da lige før at der kommer en ny split tilsalg hver eneste

dag på thesamba, så lidt må de da have derovre...

men det er vel godt for os, vi kan da stadig få det til fornuftige priser...

Reply

You must log in to post.