Andreas´ Standard Ovaler
Standard...hele vejen...dog med lidt mindre frigang :)
-------------------------------------------
MIB Aalborg
uh lækkert at se du får det lavet andreas - og go filosofi med at gemme sagerne - det fryder mig du passer godt på den og sikkert også KEW som havde den inden mig - keep up the good work .... :P
[web:d88085cd81]http://www.classicvws.com/sale/53-std.htm[/web:d88085cd81]
30000$
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
cool lakering!!! skift varmekanalerne nu når du er igang....det er nemmere end at lappe og resultatet bliver optimalt. Sådan en bil fortjener god pleje.
Nej Hendrixx, det vil jeg nu ikke give dig helt ret i. Det er altid bedre at reppe varmekanelerne frem for at sætte nye... Af 3 årsager.
De varmekaneler de laver i ( uoriginale ) er lige til at smide ud. Matrialet de er lavet af er noget klamp. Men hvis du finder et par originale er det en anden snak.
Og ved at reppe slipper du for det første for at svejse stivere rundt i hele karrossen. Og du bibeholder så meget af den originale kanal som muligt.
Ja, og så passer de uoriginale af helvede til.
Men så vist jeg husker, tror jeg faktisk at Anden´s rat har fået skiftet kanaler engang, men dørene sidder stadig godt. Så rep kanalerne...
Fin bil du har købt dig And
Det med at svejse stivere i når man skifter varmekanaler, det har jeg også selv gjort og ville gøre igen, men jeg har også snakket med nogle stykker der har sagt at det var sgu ikke nødvendigt og det er sgu blevet ok alligevel, men det er måske bare held?
Hvor meget kan man egentlig få af pladedele i original? Er det kun NOS-dele der bliver fundet rundt omkring?
/Ole
Nu har jeg efterlyst højre og venstre varmepanel i "køb/salg-foraet"...hvis der ikke er gevinst, så må jeg bestille fra wolfparts.com (når de får lavet de sidste stumper :( ).
Hvad ang. de uoriginale pladedele, så har jeg droppet dem...jeg har hørt Jvang bande dem langt ind i helvede, og hvis han døjer med at få dem til at passe, så tør jeg slet ikke prøve på det :D
-------------------------------------------
MIB Aalborg
Jo jo... Det er nødvendig med stivere når man skifter kanaler. Har prøvet i min spæde pladesmed år uden. Det skal man ikke. Jeg slap godt fra det alligevel, men gør det aldrig uden igen.
Og And, god ide med Wolfparts. Det ser ud til de laver nogle rigtig fine pladedele.
de bunde de laver er til split - men jeg tror da det er det samme, de
passer garanteret MEGET bedre end det .... man kan købe herhjemme!
men jeg skal nok lige give lyd fra mig, når jeg skal bestille, så kan vi
deles om fragten...
den bil er S
[quote:680bce88ae="Jvang"]men jeg skal nok lige give lyd fra mig, når jeg skal bestille, så kan vi deles om fragten...[/quote:680bce88ae]
Det lyder godt! Ingen grund til at betale 2x fragt...
-------------------------------------------
MIB Aalborg
du har ret sp med hensyn til varmekanalen hvis alternativet er en ny fra jp-group, for det er ikke helt som originalt :( :( men det går faktisk an og købe noget ok hvis man vil slippe lidt ekstra. Koed har noget brugbart liggende
Som tidligere skrevet, så var jeg langt fra sikker på, hvad jeg ville stile efter i dette projekt...men nu er det sikkert...100%!
Her er planen...
Karossen: nye varmepaneler/kanaler, hullet til afviservinger skal skæres op, lidt rep ved reservehjulsbrønd og bagpanel. Karossen skal males i Jupiter Grey...engang...:D
Bunden: nye donkraftfæste, lidt forskellig rep. Bunden skal blæses, grundes og males.
Bremser: De mekaniske bremser bliver hvor de er...jeg kan sq ikke få mig til at skifte dem ud til fordel for hydrauliske.
Bagtøj: Den usynkroniserede gearkasse får lov at blive...målet bliver at køre en strækning på 50 km uden at den "børster" tænder. Jeg starter dog i det små med en tur til den lokale døgner ;-)
Motor: Den originale 1200 skal renoveres. Motoren står adskilt...de vitale deles skal måles og der skal købes nye lejer. Knastakslen og ventilløftere skal også skiftes (se billede 8O )
Diverse: Der bliver INTET krom på bilen. Jeg skal have fat på kofangere (Rene_Jensen...jeg har ikke glemt dig :)), som skal lakeres i bilens farve. Det samme gælder fælgene, som i øvrigt skal være originale.
Alt i alt bliver bilen holdt i original udseende...pånær højden :twisted: Der er købt droppede spindler, og forbroen bliver sandsynligvis justerbar. Bagi bliver bilen sænket tilsvarende.
Og så til billederne!
[img:c53bf1554e]http://www.imagevenue.com/loc160/th_5a5_Knast.JPG[/img:c53bf1554e][img:c53bf1554e]http://www.imagevenue.com/loc213/th_c69_Bagtoj_vaek.JPG[/img:c53bf1554e][img:c53bf1554e]http://www.imagevenue.com/loc146/th_78c_Bagtoj_vaek_1.JPG[/img:c53bf1554e]
[img:c53bf1554e]http://www.imagevenue.com/loc221/th_dd6_Bagtoj_vaek_2.JPG[/img:c53bf1554e][img:c53bf1554e]http://img1.imagevenue.com/loc184/th_d68_Bund.JPG[/img:c53bf1554e][img:c53bf1554e]http://img2.imagevenue.com/loc193/th_59d_Bund_1.JPG[/img:c53bf1554e]
[img:c53bf1554e]http://www.imagevenue.com/loc135/th_71b_Bund_2.JPG[/img:c53bf1554e][img:c53bf1554e]http://img1.imagevenue.com/loc244/th_e67_Bund_3.JPG[/img:c53bf1554e][img:c53bf1554e]http://img3.imagevenue.com/loc164/th_892_Bund_4.JPG[/img:c53bf1554e]
[img:c53bf1554e]http://img3.imagevenue.com/loc253/th_3e7_Bund_5.JPG[/img:c53bf1554e][img:c53bf1554e]http://www.imagevenue.com/loc162/th_f9c_Inde.JPG[/img:c53bf1554e][img:c53bf1554e]http://img3.imagevenue.com/loc245/th_65f_Inde_1.JPG[/img:c53bf1554e]
[img:c53bf1554e]http://img3.imagevenue.com/loc166/th_2c7_Inde_2.JPG[/img:c53bf1554e][img:c53bf1554e]http://www.imagevenue.com/loc241/th_569_Inde_3.JPG[/img:c53bf1554e][img:c53bf1554e]http://img3.imagevenue.com/loc165/th_0e9_Inde_4.JPG[/img:c53bf1554e]
[img:c53bf1554e]http://www.imagevenue.com/loc286/th_857_Inde_5.JPG[/img:c53bf1554e][img:c53bf1554e]http://img3.imagevenue.com/loc213/th_fa2_Venstre_panel.JPG[/img:c53bf1554e][img:c53bf1554e]http://img1.imagevenue.com/loc263/th_17f_Venstre_panel_1.JPG[/img:c53bf1554e]
[img:c53bf1554e]http://img2.imagevenue.com/loc194/th_260_Paa_maven.JPG[/img:c53bf1554e][img:c53bf1554e]http://img2.imagevenue.com/loc211/th_ddc_Paa_maven_1.JPG[/img:c53bf1554e]
Det næste jeg skal i gang med er en vogn til karossen. Jeg har bestilt noget firkantet rørprofil som skulle kommer her en af dagene.
Til daglig er jeg studerende (maskinmester), så til tider kommer det nok til at knibe med at få tid til boblen...men det må tage den tid det tager :D
-------------------------------------------
MIB Aalborg
jeg har muligvis en orginal kanal hvis det var noget
Martin Asbøl
:wink: :wink:
lykkenshaab@post.tele.dk
Jeg syntes din nye plan er cool og skal man ikke altid børste tænder?
Da jeg aldrig har set mekaniske bremser tæt på har kigget lidt på billederne men jeg kan ikke helt se hvordan de mekaniske bremser virker. Specielt hvordan man justere sig ud af skævbremsning.
Hvis du får tid/lyst kan du så ikke tage et på nærbilleder af bremserne?
-------------------------------------------
Ring: 28118212
Det er fandme iorden Andreas - lækkert at du har valgt at køre med den i org stil - helt iorden du sænker den også - og du skal nok lære at skifte de gear , jeg nåede jo bare desværre ikke at køre så meget i den , de få gang det skete jeg kørte en lang tur havde man faktisk også styr på det , det kræver bare lidt tilvænning indtil det blir en vane er jeg sikker på , også en go lår muskel til bremserne, så er de ligeså gode som de hydraliske. feeed vogn, det trods alt det der gør den vogn til noget særligt , alm ovalere er der jo masser af....
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
>"Dronninglund "...du har fået mail.
>"SørenJ"...du har fået PM
>"Bornholmer"...jeg synes sq helt sikkert den de mekaniske bremser og den usynkroniserede gearkasse har sin charme, og det var også derfor jeg syntes det ville være en skam at skifte til hydr. bremser og synkroniseret gearkasse...selvom det var meningen på et tidspunkt. Jeg er især helt vild med gearkassen...skærer tænder medmindre man koncentrerer sig 100% om gearskiftet, eller dobbeltudkobler hele tiden! Og det fedeste er at folk engang har kørt rundt i den bil og tænkt "Det er sq da egentlig en dejlig bil vi har fået...den er alle pengene værd" :lol:
Jeg havde aldrig troet at det kunne være så krævende at køre bil...lækkert :D
-------------------------------------------
MIB Aalborg
Jeg havde ikke de store problemer med at køre med den usynkroniserede gearkasse, den skar kun tænder hvis det skulle gå lidt stærkt, og mekaniske bremser virker ligeså godt som hydrauliske, bare du er opmærksom på at den bremse mere på baghjulene en med hydrauliske.
Fedt at du laver den original men lidt sænkning, det ville den gamle skovfode (ejeren for mig..) syntes om, god arbejdes lyst
-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
det bliver først sjovt når man køre lidt til og skal motorbremse
og du kan også få den til at bremse med 80% foran(d)
hilsen en standart 54 køre
ps. flot arbejde...
Hejsa And .... flot bil ! jeg er ved at lave 54 deluxe ....samtidig med at jeg er i lære, så det er også kun når der er "tid" 8)
Er kommet helt i tvivl .... men skal der ikke kun være 1 afgangsrør på 54éren eller er det godt nok 2 - lagde mærke til at du har 2 og det har jeg nemlig også - har bare været bange for at det var et forkert bagstykke der var svejset i engang :roll: Man er vel Newbie :roll:
Vh Claus Hougaard
-------------------------------------------
Vintage speeed!
9000, Aalborg C
[quote:8e42495087="Oval-fanatic"]Hejsa And .... flot bil ! jeg er ved at lave 54 deluxe ....samtidig med at jeg er i lære, så det er også kun når der er "tid" 8)
Er kommet helt i tvivl .... men skal der ikke kun være 1 afgangsrør på 54éren eller er det godt nok 2 - lagde mærke til at du har 2 og det har jeg nemlig også - har bare været bange for at det var et forkert bagstykke der var svejset i engang :roll: Man er vel Newbie :roll:
Vh Claus Hougaard[/quote:8e42495087]
Jo det er først med 56 modellen at den får 2 afgangsrør, men de er
jo tit "moderniseret" med udstødninger nyere lygter ingen retningsvisere
osv det har min også været :evil:
Halløj!...det var sq en gammel tråd der kom frem her.
Anyway...SørenJ, jeg havde sq da helt glemt, at jeg havde lovet dig billeder af bremserne...hellere sent end aldrig :oops:
Syntes bremsekontakten er en sjov detalje på de mekaniske bremser...desværre har den en lille defekt :(
[img:e917c5cfe3]http://i21.photobucket.com/albums/b291/AndreasBak/P7220851.jpg[/img:e917c5cfe3]
[img:e917c5cfe3]http://i21.photobucket.com/albums/b291/AndreasBak/P7220834.jpg[/img:e917c5cfe3]
[img:e917c5cfe3]http://i21.photobucket.com/albums/b291/AndreasBak/P7220837.jpg[/img:e917c5cfe3]
[img:e917c5cfe3]http://i21.photobucket.com/albums/b291/AndreasBak/P7220839.jpg[/img:e917c5cfe3]
[img:e917c5cfe3]http://i21.photobucket.com/albums/b291/AndreasBak/P7220840.jpg[/img:e917c5cfe3]
-------------------------------------------
MIB Aalborg