Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Dellorto karburatorer.. cheap as

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Der tages hjem på bestilling... og der sendes bestilling afsted 1.dec. (herefter leveringstid ca. 2-3 uger)

Det drejer sig om 40mm Dellorto DRLA karburatorer, og de er komplette og køreklar.

Du bestemmer selv hovedyse, luftdyse, tomgangsdyse & venturistørrelse

Prisen er 1700 pr. sæt og ønskes der et komplet rebuild kit med til begge karbs (pakninger, o-ringe, nåleventiler & membraner) er prisen 2100 for et sæt.

Priser er excl. fragt.

Mail, ring, PM eller skriv i dette indlæg hvis du er int.

Dette er priserne... jeg gider IKKE handle!

Det er KUN karburatorerne dvs. du mangler luftfiltre, manifolde og speedertræk før du er helt klar.
se eks. her : http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=537



Køb julegaven til dig selv.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg vil give 80 kr for hele dyne :-)
(permalink) Duus Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Er de nye? -for så er det fandme billigt...
Er det helt almindelige idf manifolde man kan bruge, eller hvordan?

Duus
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ååååhhh

Nej de er ikke nye.. men meget flotte brugte karburatorer. Jeg garanterer at de er funktionsdygtige og uden fejl, ellers sender i dem bare retur til mig igen.

Weber IDF og Dellorto DRLA passer på samme manifold - så ja, helt almindelige.

Desuden kan det nævnes at Dellortoerne efter min mening er bedre end weber IDF´erne... bla. kan det nævnes at tomgangsdyserne sidder i toppen af karburatoren hvilket gør at de kan skiftes på under 1 min (luft og hoveddyse sidder selvfølgelig også her)

Alt afhængig af venturi kan de tilpasses næsten enhver motor.... der er dog grænser, for på et tidspunkt når man både for højt op i ccm, knast, ventiler osv. osv.

Men umiddelbart kan de uden problemer føde alt fra std. 1600 -> tunet 2000-2100ccm (hverdagstun! - IKKE "race only")
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Så er der gang i bestillingerne....... er der andre interesserede ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Duus Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg kunne godt bruge et sæt til min 2,1l oxyboxer... Kan du eller andre hjælpe med dyse samt venturistørrelser?

Lidt info om motoren som den bliver bygget:

044 toppe(hjemmeportede)
Knast, en mellemting ml. w110 og w120, præcis hvilken har jeg ikke bestem endnu.
Udstødningen bliver noget tarmslyng med merged collector.
009 fordeler(ved godt den ikke er optimal, men jeg har en liggende)

Er det nok info til at give grundindstillingen? (hvis det er, så er jeg aftager til et sæt+pakningssæt)

Er der nogle der har et godt bud på en knast på omkring 290grader(0 løft) som ikke er så hård ved ventilmekanismen som w-knasterne?. Den skal køre med t4 løftere...

Duus
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
max venturi størrelse på de her 40mm dellortorer er 36mm... og jeg vil da umiddelbart mene at du skal have et sæt 36mm venturier i for at det passer nogenlunde til din motor..... men andre er mere end velkomne med deres input på sagen.

Du siger bare til når du har bestemt dig for helt præcis hvad det skal være du vil ha, og om det skal være med helt nye rebuild kits også.

Normalvis er hovedreglen for at finde dyser således:
- Først findes venturi størrelse (36)
- Hoveddyse beregnes : 4 x venturi størrelse (4x36 = 144)
- Luftdyse beregnes : hoveddyse + 50 (144+50)

Dette er kun som basis indstilling, det er nødvendigt med rullefelts udmåling for at ramme indstillingen helt perfekt.

tomgangsdyserne ligger typisk mellem 55-60 (størrelser fås i 55, 57 og 60... evt. større eller mindre)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Er der flere der skal ha et sæt med inden bestillingen ryger afsted.... evt. nogle der mangler lidt reservedele ???

/Rasmus
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
jeg manger et sæt manifold til et sæt 40 mm IDF webere. er det noget du kan klare?
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hva så Rasser? hvornår kommer de?

mangler også et par manifolde til T4 - cheap as hell...
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Keine manifolde.....

De er lige på trapperne vil jeg tro....
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.