Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  HJ

Tags:
No tags yet.

(permalink) wcmekanikeren Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har lige fået et ret godt tilbud... (tror jeg) :D

Jeg er blevet tilbudt en funklende ny boxer til min 1302s..
Den er godt tunet, det skulle være en 1600 med dobbelt weber, den skulle yde 120hk, den er afbalanceret og har aldrig været startet.
Den skulle have en byggepris på 15.000kr, det er en af mine bekendte der købte den sammen med en buggy..

Jeg skal give 7500 for den..( den står og fylder, og så er det vennepris)

Lyder det rigtigt at en 1600 skulle yde så meget, min kammerat ved ikke andet en hvad han fik af vide, af ham han købte den af!

Hvis nu alle disse data skulle stemme, og jeg vælger at købe den her motor... hvad sker der så når jeg putter den i????

Trækker den bilen skæv :?:
Drikker den som en svamp :?:
Skal jeg have større bremseskiver på :?:
osv....

Kan jeg evt pille noget af motoren og få droslet den ned, jeg vil ikke begynde at forstærke bilen i hoved og røv.. den skal kunne sættes i og så bare køre....
Hvis nu man piller weberne af, hvor meget ville den så have :?: og hvad kan man evt få for et par sprit nye webere?

Håber der sidder nogen derude der har lidt erfaringer med det..

God weekend

Jens
-------------------------------------------
http://www.copenhagenwings.dk fang mig på 20-240-905
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
120hk lyder af meget for en 1600. Så det skal du nok ikke regne med den har. Rassers 1914ccm yder vist omkring de 120 og den er rimeligt godt pumpet..

Men 7.500 lyder da som en god pris hvis den er helt nybygget.

[quote:ec6fce4f38]Hvis nu man piller weberne af, hvor meget ville den så have :?: [/quote:ec6fce4f38]

0 hk :lol:
(permalink) wcmekanikeren Member
Skrev for 20 years siden | | | |
de må da have puttet noget i motoren for at yde 120hk ud over webere?
-------------------------------------------
http://www.copenhagenwings.dk fang mig på 20-240-905
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg tror ikke på de 120 HK. Ikke på en 1600 motor. Du skal regne med at weberne kun giver max 20% extra. Dertil kommer så den knast der er brugt - kompressionsforholdet, udstødning (max 10% extra) mm. Problemet er bare at en 1600 standard uden noget lir overhovedet ca giver 50 hk. Så kan du godt se at der er langt op til 120hk? Det er trods alt en forøgning på over 100%. Den tror jeg ikke på.

Når det så er sagt, så vil jeg da give mathiasen ret. 7500 er bestemt ikke nogen dårlig pris for en nybygget motor.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) wcmekanikeren Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hvad nu hvis det så er en 1914ccm... så kan det godt lade sig gøre... men smadrer jeg min bil? den har jo kun original 1600 nu med et tarmslyng!?

Hvordan kan jeg se hvor mange ccm, den har?
Hilsen

Jens
-------------------------------------------
http://www.copenhagenwings.dk fang mig på 20-240-905
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Du kan kun se hvor den er ved at skille den ad og måle.
En 1600 med knast og hævet komp. Lidt topstykarbejde og et par dobbelte karburatorer yden vel 85-95 HK. Hvis den er lavet ordentligt kan den også køre godt og holde. Hvis der ikke er kontravægte på krumtappen skal du ikke køre over 5500 omdr. på den.
Bilen vil køre helt normalt, alt efter hvor tosset du kører selvfølgeligt. Biler gør som hovedregel ikke noget, de er helt ufarlige. Det er oftest fra rattet og op det er galt.
Hvis der er en anden knast i kan den sikkert slet ikke køre. Jo selvfølgelig kan den køre, men ikke som den skal. Man kan ikke sige at karburatorerne giver 20% og knasten giver 17%, osv. Det er en helhed. Topstykker, knast og udstødning og karburatorer skal være valgt med samme formål.
Nemlig at skabe en motor der virker. De kan alle brøle og lave hjulspind. Men de færreste kan trække fra tomgang til 140 km/t i 3. gear.
En af mine gode venner har lige brugt 35000kr på knast, topstykker og udstødning mv. på en ellers velkørende 2110cc. Den fik 5 HK mere og tabte lidt moment. Vi vidste ikke at kompressionen forsvandt med den skrappere knast. Vi troede kun man skulle tage hensyn til oktantallet, så nu virker den ikke ved lave omdrejninger. PIS om igen.
(permalink) wcmekanikeren Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Kan det virkelig passe at blandt alle de kloge hoveder herinde, er der ingen der kan give mig at bud på om min bil bliver skæv? :D

Hilsen

Jens
-------------------------------------------
http://www.copenhagenwings.dk fang mig på 20-240-905
(permalink) Blob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det tror jeg ikke den bliver.
Men husk det er gamle biler. Det bedste man kan gøre er at have lidt føling med det som man har med at gøre.
(permalink) micha racing Member
Skrev for 20 years siden | | | |
:roll: 120 hk er nok i overkanten ca. med 40hk.. ved mindre at der er brugte alle de sindsyge dele superflow toppe og 48Idaér og super udstødning + div.. så kan det jo godt lade sig gøre at hive 120 hk ud men så er det nok ikkke til gade brug....

regn du heller med 70-80hk det er nok mere seriøst..


mvh thomas
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) dRjENSEN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:7f02999513="wcmekanikeren"]Kan det virkelig passe at blandt alle de kloge hoveder herinde, er der ingen der kan give mig at bud på om min bil bliver skæv? :D

Hilsen

Jens[/quote:7f02999513]

Hvorfor skulle din bil blive skæv!? pga 100-120 hk? tror det næppe, det er jo trods alt ikke en puch maxi.. :wink:

Normalt når man snakker karosseristivhed, er det for at bevare bilens køreegenskaber ved f.eks banekørsel skulle jeg mene..
(permalink) wcmekanikeren Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja jeg synes også det lød af enormt meget..... men mit karrosseri burde altså kunne klare det?.. ikke dårligt.. hvad med bremser? og syn for den sags skyld?

Hilsen
Jens
-------------------------------------------
http://www.copenhagenwings.dk fang mig på 20-240-905
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ja hvis det er den originale motorblok, topstykker (eller magen til) cylindre og stempler. så skulle der ikke være et problem med afgiften. men syn ja dine bremser skal helst kunne modsvare at din motoreffekt er blevet 3 doblet. så skivebremser for og bag er nok meget godt. hvis du regner med at smidde koblingen ofte så skal du nok også overveje en forstærket gearkasse. evt selv skifte diverse dele. (diff side plader trækaksel rør)
(permalink) Holmen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Din bil kan da holde til en større motor; det er set så ofte før. Men du skal ikke regne med, at en tilfældig synsmand har forståelse for, at der er 100 hk i røven på en bil, der er beregnet til 34. De fatter nemlig ikke, at bilen kan holde til det. Og så er de jo heller ikke ansat til at tænke da de har nogle regler de skal følge.
Så gør som alle andre: sæt den originale motor i den dag , eller dagen før, du skal til syn. Så er den potte ude og du kan hygge dig et par år til....

Lars
-------------------------------------------
larsholmen@yahoo.com
Tlf: 20 65 31 08
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
en 1302 s kan man vel ikke hygge sig i mere end 2 år i uden at komme til syn? pga den tid den er bygget i er uden for veteranbils registrerings årstallene.
(permalink) dRjENSEN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:9773b3bbc7="cardude"]ja dine bremser skal helst kunne modsvare at din motoreffekt er blevet 3 doblet. så skivebremser for og [i:9773b3bbc7]bag[/i:9773b3bbc7] er nok meget godt.[/quote:9773b3bbc7]

Skivebremse på baghjulene kan da ikke synes såvidt jeg er orienteret!?
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ok det burde det!! men det er sikkert ikke ukorrekt.
(permalink) wcmekanikeren Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det var også min plan at lade 1600 mototren sidde i til syn... så slipper jeg forhåbentligt billigt.. der er jo standad skivebremser på foran.. er de for små? klodserne(på bilen :D )er jo ikke meget større end en pakke tændstikker?

Hilsen

Jens
-------------------------------------------
http://www.copenhagenwings.dk fang mig på 20-240-905
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:9e52751cbb="wcmekanikeren"]der er jo standad skivebremser på foran.. er de for små? klodserne(på bilen :D )er jo ikke meget større end en pakke tændstikker?

Hilsen

Jens[/quote:9e52751cbb]

Er det ikke bare et spørgsmål om at træde hårdt nok? :lol:

Da jeg byggede min buggy monterede jeg skivebremsere foran. Og kører selv med en 1914 motor... det går fint. Der er ingen problemer, men det er jo også en lidt lettere bil. Så jeg tror dine skivebremsere er gode nok. Hvis bare belægningen er i orden og de ikke bremser skævt - så går det ikke helt galt...

BB.
(permalink) bugservice Member
Skrev for 20 years siden | | | |
de bremser der sidder på en vw med skiver for er alt rigeligt til de flestes
brug
det er jo kun hvis du skal køre over 165 ( godkendt af vw med std skiver og tromler) og skal bremse ned et par gange at du for brug for større bremser
og det er fordi at kølingen af bremsen er bedre ikke fordi at de er større at andre bremser er bedre
så hvis du kan få 200 hk ned i din vw så er det bare af sted med std skiver for og tromler bag vel og mærke hvis du ikke drøner af sted med 200km
mvh Dennis
http://www.bugservice.dk
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) wcmekanikeren Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg takker alle for hjælpen.. nu mangler jeg så bare at finde ud af hvad det egentlig er for en størrelse motor, jeg er ved at begive mig ud i....
Er der en "tilkørsels" periode på sådan noget skidt? altså når den nu ikke har rullet en kilometer endnu?

Takker

Hilsen

Jens...
-------------------------------------------
http://www.copenhagenwings.dk fang mig på 20-240-905
(permalink) bugservice Member
Skrev for 20 years siden | | | |
2o min med et par tusinde omdr
skift så olie stil ventiler o,15 kold chek tændning
derefter 5oo-1000 km stille og roligt skift olie
chek ventiler/tændnig/kaburator
så er du klar husk et olietemperatur ur max 100-110gr
MVH Dennis
olie skal være 20/50 ikke noget smart synt.!!!
MVH Dennis
http://www.bugservice.dk
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk

Reply

You must log in to post.