Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Lad os så få et overstået; Rat

Tags:
No tags yet.

(permalink) Elnef Member
Skrev for 19 years siden | | | |
I mine øjne er rat NOT

forøvrig syns jeg at en ægte rat er en der ikke bliver lavet plade arbejde på men kun mekanisk så den kan køre og fungere evt krydret med fælge og stor motor

der ud over iriterer det mig al den opmærksomhed en rat looker får på træf feks på spa der er så mange fine biler at de drukner i mængden men alle kan huske den og den ratlooker

som jeg ser det tager det kun en weekend at lave en rat looker og hvorlænge er den egenligt fed

nej der imod en show bil eller tæt på show bil er det ejeren der har lagt blod sved og tårer tid økonomi osv for at skabe resultatet og det syns jeg er en større udfordring end at lave en rat looker

bare min mening nu når ordet var frit :wink:
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:653ea692bf="ELNEF"]I mine øjne er rat NOT

forøvrig syns jeg at en ægte rat er en der ikke bliver lavet plade arbejde på men kun mekanisk så den kan køre og fungere evt krydret med fælge og stor motor

der ud over iriterer det mig al den opmærksomhed en rat looker får på træf feks på spa der er så mange fine biler at de drukner i mængden men alle kan huske den og den ratlooker

som jeg ser det tager det kun en weekend at lave en rat looker og hvorlænge er den egenligt fed

nej der imod en show bil eller tæt på show bil er det ejeren der har lagt blod sved og tårer tid økonomi osv for at skabe resultatet og det syns jeg er en større udfordring end at lave en rat looker

bare min mening nu når ordet var frit :wink:[/quote:653ea692bf]

Det er jo ærlig snak!
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nu er der heller ingen grund til at gøre RAT bilerne bedre end de er.... Som jeg ser det er en RAT ejer en der gør alt for at få "The look". Især amerikanerne er gode til det.. de skider alt der hedder bremser, styretøj, støddæmpere, affjedring og dæk.

Jeg har lige siddet i dag og set billeder igennem fra en af siderne derovre fra.... Der er billeder af biler hvor de har kortet rammehovedet, et hvor gamle bremser falder fra hinanden (og får en roadside repair). Næsten alle kører med så smallet forbro at de ikke har plads til stødd. - for slet ikke at tale om den indvirken smalning har på styreegenskaberne.
Mange af dem praler også med at de byggede den på 2 uger osv. osv.

MEN GU SER DET FEDT UD...... det er bare ikke altid det er lige forsvarligt, så bedre er rotterne altså ikke (men trods alt bedre i DK ser det ud til)


Men kan godt se hvad John mener med at give folk credit for deres arbejde..... det er lidt det samme som dem der har givet en million milliard $ for en supermotor bygget af en syg svensker - proppet den i en bil fyldt med alt det dyre lir og spækket med racegejl.
Det er faneme da også ham der får alt respekten til træf....... MEN det burde da være ham der havde stået hele vinteren og skruet, svejset, malet osv. på sin gamle vogn, fremfor ham der har købt sig til alt sin respekt.
JEG HADER DET.

Man skal ha credit for "hårdt arbejde og go stil"...... IKKE - "mange penge og go stil"!!!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
der har jo altid igennem tiderne været en byggestil der har været mere moderne end alle andre - og lige i tiden er det så RATLOOK....
Og på et tidspunkt kommer der noget nyt - også er ratlook yt igen - ligesom alle de andre byggestile er blevet det med tiden - der er faktisk kun EN stil der har holdt hele historien igennem og det er orginal eller lettere modificeret. også længe at de RATLOOKERER der kører rundt ikke bliver ringerer af det - men tværtimod bliver lavet lidt på og måske bliver komplette biler , så syntes jeg sgu det er vildt fedt - bare de ikke bliver smadret - så de ikke kan laves til en pæn bil igen
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Henriksen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg kan godt se det fede i flere forskellige stilarter. Det være sig rat, show eller andet.
Når bare det er gennemført
(permalink) MF Member
Skrev for 19 years siden | | | |
http://www.oldbug.com/freakshow2003.htm < Går ud fra den øverste er Pink Lady.. :wink:
(permalink) micha racing Member
Skrev for 19 years siden | | | |
8) man kan sige at så længe det er originalt slid er det total cool (ratlooker) men hvis det er en bilen der 100% iorden og man prøver at lave en rat så er det ikke en rat men nærmere en Outlaw cruiser....

her er lige et foto af en sand rat
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) dRjENSEN Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:7532fae61e="TRL"]her er lige et foto af en sand rat[/quote:7532fae61e]

Ja sikkert ægte nok.. men er det så egentligt fedt mere!? (når ens bil bare ligner et væltet lokum..) :roll:

Ja er der selvfølgelig nogle der vil sige.. og andre.. tja.. de vil nok bare ryste på hovedet og tænke sit..

Jeg kan godt se det fede i patineret biler samt rat's (til en vis grænse) men jeg er rimelig sikker på at mennesker som ikke bevæger sig i "hardcore" vw kredse faktisk ikke ser andet end en gammel nedslidt bil.. og de ser bestemt ikke et fedt køretøj.. tværtimod, så på den måde er det et meget indforstået look..

Om man kan lide det eller ej, er jo absolut op til hver enkelt individ, og gudskelov for det..

FORSKELLIGHEDEN L
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 19 years siden | | | |
Rats har sgu aldrig sagt mig noget...;-)

[img:daa2a60870]http://www.gearheads.dk/Bombster2ibyen.jpg[/img:daa2a60870]


-spøg til side, Rats der er lavet med sjæl og hjerte tænder mig ligesom alle andre biler der har en del af deres ejer i sig..

På det sidste har der været lidt mange ratlooks i omløb, og så kommer andre stilarter jo ind som et frisk pust og giver lidt inspiration.
I øjeblikket sidder jeg ofte og stener over amerikanske superkustoms:

[img:daa2a60870]http://www.socalcustoms.net/Shows/2004/CaliforniaClassic/images/DSC05695.jpg[/img:daa2a60870]

[img:daa2a60870]http://www.socalcustoms.net/Shows/2004/CaliforniaClassic/images/DSC05718.jpg[/img:daa2a60870]

[img:daa2a60870]http://www.socalcustoms.net/Shows/2004/CaliforniaClassic/images/DSC05768.jpg[/img:daa2a60870]

[img:daa2a60870]http://www.socalcustoms.com/Shows/2004/SEMA/images/DSC09165.jpg[/img:daa2a60870]

[img:daa2a60870]http://www.socalcustoms.net/Shows/2003/SEMA/images/DSC00314.jpg[/img:daa2a60870]

[img:daa2a60870]http://www.socalcustoms.net/Shows/2003/SEMA/images/DSC00454.jpg[/img:daa2a60870]

[img:daa2a60870]http://www.socalcustoms.net/Shows/2003/SEMA/images/DSC00556.jpg[/img:daa2a60870]

[img:daa2a60870]http://www.socalcustoms.net/Shows/2003/SEMA/images/DSC00644.jpg[/img:daa2a60870]
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) skovbamsen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
pu ha nu piller vi jo ved folks opfattelse vedrørende biler,de fleste mennesker har nok et stærkt forhold til deres køretøj/statussymbol, den skal jo helst være fin, naboen skal jo ikke kunne kritisere den. men når noget så simpelt som et gammelt vrag lige pludseligt bliver hot så kan det få folks sind i kog.

nu har jeg efterhånden haft fingre i et par showbiler som der i hvert fald ikke kunne findes en del som ikke var blevet malet pudset eller forkromet. og ved i hvad de har ikke sjæl.

og hvad er sjæl er det en perfekt showbil eller er det en (rat)bil som bliver brugt(en rigtig hotrod)

tænk tilbage på jeres første bil den lidt bumsede opel kadett eller ford taunus. det er garantert den bil i har haft, som i var gladest for. den fik sjæl i form af det er der jeres spæde automotive drømme opstod.

ja en show bil kan være så flot. og ja en ratlooker kan være så hot.

jeg har det sådan hvis bilen ikke kan køres og det kan være pga den ikke er mekanisk forsvareligt eller ejeren er bange for stenslag og støv.
så er den intet vær.

for 5-10 år siden ville jeg ha en show bil nu er det en ægte hotrod/rat/gearhead style køretøj som tænder mig

trailerqueens er totalt yt
(permalink) Jvang Member
Skrev for 19 years siden | | | |
nu må i fanme holde, de rats jeg har set i DK, de har været i bedre stand

end mange af de " showbiler " jeg har set blive lavet!

man kan gemme så MEGET under spartel og kit. Jeg siger ikke, at alle

showbiler er lavet på denne måde!

Elnef - 2 uger for en rat, så er jeg jo pisse langsom :D

men hvis du kan lave en rat på 2 uger, der er i orden, så må den da

være i meget bedre stand end mange af de biler folk bruger deres tid!

Nu har jeg lavet biler, der er blevet malet og skildt ad til ukendelighed,

den skal være SHOW- det er ikke svære eller mere tidskrævende en RAT

Folk betaler jo bare for deres lak og arbejdet! hvilket nok også er det

klogest...

NEJ, like it or not, rat is HOT

Prøv lige at se Vwmortens bil, føj den er for hård!

Det er ikke fedt at være som alle de andre!

PS : hvorfor virker det som om i MIBs altid bliver pissed, hvis i ikke får

opmærksomhed og respekt for de biler I laver!!!

Jeg laver bilerne som jeg har LYST til - ikke for andres skyld og

anerkendelse - det er blot en ekstra gevinst! Tak til dem, der har

kommet med rosende ord om min ULTRARAT!

mojn
(permalink) MichaelF Member
Skrev for 19 years siden | | | |
nu er jeg rimelig newbie.. og da jeg så Jvang's RAT første gang tænkte jeg hold kæft en rusten karos, mon den er til at male? læste lidt på det, og fandt ud af at meningen med en RAT look er at ligne, ja en RAT... synes faktisk det er meget fedt, men folk der ikk kender stilen vil kalde det en rusten pis kasse.. ligger der så en 100hk 2.0'er i den så man får mega røv i sin VW Brian GTI, så er der fandme respekt..

Bare lige min newbie mening om RAT's
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hejsa

Godt med lidt frem og tilbage snak..... :D

[quote:73e180d290="Jvang"]
PS : hvorfor virker det som om i MIBs altid bliver pissed, hvis i ikke får

opmærksomhed og respekt for de biler I laver!!!

[/quote:73e180d290]

Vang jeg har aldrig skrevet noget skidt om din Rat! det gør jeg faktisk aldrig om nogen biler i alvor 8O mit liv er for kort til at hænge andre ud for hvad smag de har. Folk er forskellige - HELDIGVIS :wink:

Jeg synes personligt selv at det er for nemt at lave en Rat, jeg mener dog ikke der er så nemt som John siger (en weekend) :wink: men der er jo ikke nødvendigvis nogen krav til bilen, tænker her på hvordan tingene passer sammen, hvordan alle tingene ser ud: gammelt krom, indtræk, motorudsende/stil, gamle gummilister ovs. man bruger bare det som sad på bilen eller hvad man nu har af ting fra hylden. så'en kort fortalt, ved godt det ikke er helt sådan.

Synes også der er stor forskel på Rat bil og en Patina bil :!:

[quote:73e180d290]Der, hvor det ikke holder længere, er når man begynder at fabrikere en rat, dvs prøver at få nye dele til at se gamle og rustne ud. Det er ikke min mening at fornærme JVang, der har gjort sådan et stort arbejde med sin bil, men når man begynder " at lave en bil gammel" mister den jo igen sin ærlighed og bliver bare til en show bil med et gammelt look.

Kunstig patina er i mine øjne ikke en skid værd ( selvom det måske nok kan se fedt ud..) [/quote:73e180d290]
Kan kun være enig med dig, men tager stadig hatten af for Vang, at han gider at bruge så meget tid på det og har lysten til det :wink: det er jo det, det hele handler om


Vang og et par stykker andre! Stop nu for pokker med den der generalisering af folk, bare fordi 1, 2 eller 3 personer åbner munden og siger deres mening er det squ ikke det samme som en hel klub har samme mening :x jeg ville egentligt talt ikke have skrevet noget hertil dette indlæg, men når du begynder at generalisere...kan jeg ikke holde mund. :wink:

Vi er total forskellige ligesom alle andre! på nogen områder er vi måske ens, men ikke mere end andre kan være!

Eks. John, Henrik og jeg selv er måske nok enig om vwrat er yt og er en døgnflue (herhjemme) men bare fordi vi synes vores lak skal være blank, har vi total forskellige stilsmag. :!:

John: Gennemførte '62 fra a-z med et pift af race, høj i bag og ingen ko-fanger ovs.
Henrik: Total stilren Karmann (Henrik har set lyset i VW's sportsvogne)
jeg selv: Lowrider split m. fenderskirts, swampcooler, roofrack og andet tivoli-lir ovs. :lol:

hvis ikke det er forskelligt så ved jeg ikke hva det er og vi kan squ godt enes sammen til hverdag uden problemer og respektere hinanden for det.

Vi har også total forskellige erfaringer og har hver især et område hvor vi kan hjælpe andre, og der synes jeg at vi går ind og hjælper hinanden hvor vi kan på kryds og tværs. selvom vi har forskellige biler / smag / alder.

1) Jeg har ikke meldt mig ind en klub for at sætte mig ned og hade andre, deres biler eller deres byggestil/stilsmag :!: men for at have det sjovt, og finder andre med samme interesse som mig selv! Punktum :!:

2) Lad os lige slå det her fast: Der er ingen der bliver pissed, hvis vi ikke får opmærksomhed eller respekt :? der er hellere ingen krav til bilerne for at kunne være medlem i vores samfund.


til sidst Vang
[quote:73e180d290="Jvang"]
PS : hvorfor virker det som om i MIBs altid bliver pissed, hvis i ikke får

opmærksomhed og respekt for de biler I laver!!!

[/quote:73e180d290]

Jeg bliver personligt ikke pissed over noget, ihvertfald ikke ret meget, slet ikke over at andre f.eks ikke giver mig den opmærksomhed eller respekt for det jeg gør/siger/laver....for det har jeg slet ikke brug for overhovedet for jeg er slet ikke i tvivl om hvad jeg kan udrette og har ikke brug for feedback for at vide dette, jeg er bare som jeg er! en person som til tider er lidt for perfektionist :wink:
(permalink) Jvang Member
Skrev for 19 years siden | | | |
det er jeg glad for at høe...

Anders, jeg har ikke noget personligt imod MIB, men overdrivelse... u

know!!

Men vi deler overhovedet ikke samme holdning til at bygge rat eller

patina

Jeg gør personligt meget mere ud af min bil end det ville have været

nødvendig efter nogens mening! jeg kan jo ikke skjule noget rust

arbejde, da den jo ikke skal males...

selvfølgelig er der også forskel på rat, endnu en generalisering, ikke?

Ligemeget, vi ksal huske på det er den samme hobby og dette er blot

en debat - ikke en skid andet, jeg an sagtens se folk i øjene bagefter :)

PS : jeg syntes MIBs biler GENERELT er fede, men jeg vil bare have

noget andet, jeg er måske lidt åndsvag! i dont mind
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:e466f7387b="Jvang"]

PS : jeg syntes MIBs biler GENERALT er fede, [u:e466f7387b]men jeg vil bare have

noget andet, jeg er måske lidt åndsvag! i dont mind[/u:e466f7387b][/quote:e466f7387b]

I dare to be different :wink:

Derfor går jeg efter lowrider stilen med fenderskirts.....synes selv den bliver lidt "ugly" af det, men det bliver så specielt at jeg kan lide looket....skulle jeg være helt ærlig, ville jeg gerne male splitten rigtig grim ulækker lortebrun.....for at gøre den mere speciel og derfor min helt egen stil og ikke hvad andre synes :lol:
(permalink) Jvang Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Anders... go for it!

det ville være blæret! Jeg tror at vi er fuldstændige enige, et eller andet

sted! Kæft hvor jeg glæder mig til at få pudset mine fuchs :lol:
(permalink) langeberg Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ham Jvang hvem tror han egenligt han er.......den opblæste NAR.....hilsen Jan Langeberg. MIB.
(permalink) Jvang Member
Skrev for 19 years siden | | | |
28110068

Du ringer bare, så finder du ud af hvem den opblæste nar er!

jeg er ikke så fintfølende
(permalink) Pinden-MIB Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja, men lad os se den balje om et år. Så er den sku nok væk og tak for det.
Hilsen Pinden (MIB)
(permalink) langeberg Member
Skrev for 19 years siden | | | |
--------------------------------------------------------------------------------

28110068

Du ringer bare, så finder du ud af hvem den opblæste nar er!

jeg er ikke så fintfølende


Holdkæft...hvem var fintfølende.....det skulle du nok havde tænkt på da du skrev om ALLE MIBèr .....
(permalink) Jvang Member
Skrev for 19 years siden | | | |
du mener I i mib, ikke... det virker som om, at alle der ikke deler den

samme opfattelse af biler, har det nemmere og ikke laver noget seriøst!

det er efter min menig forkert ( mit synspunkt, nemmere at lave en

original bil - kræver ingen fanatasi! ), jeg er da glad for at Anders forstod

det jeg mente, men ikke alle!!!

Jeg er ikke ude på at blive personlig og skabe uvenner, men at

debattere... synd at du Langberg og pinden har opfattet det sådan!

det er nok min fejl, sorry!
(permalink) MF Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hey hey HEY! :?

Tøser! den her tråd var lavet for a høre folks mening om looket!

Ikke for at i ska til at sidde og og skændes som skolebørn!

" Indlæg på vwnettet.dk skal holdes i en sober tone." :!: :!: :!:

Tak.
(permalink) Bugmeister Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Imponerende hvad et billede af en "luftkølet sneplov" kan føre til.

Hvad er hot or not ? I mine øjne er mangfoldigheden hot, smag og behag er forskellig, heldigvis da. At tale om dårlig smag er i mine øjne forkert. Folk kan have en anden smag end mig, men hvem siger den er bedre ?

Det er hot når en eller anden laver en bil som de selv kan lide den, ikke fordi en eller anden stil lige er populær lige nu. Hvis jeg kan lide blank lak på min legetøjsbil, så er det sådan. Hvis andre ikke lide det, ja så må de bare se den anden vej. Som et lille sidespring må det siges at det kræver lidt "balls" at lave en rat og parkere den imellem en samling biler med showlak.

I en større mængde vil en "rat" springe meget i øjnene på folk, da forskellen på blank lak og "rat" er meget større end på blank lak og meget blank lak (sikke en formulering !), så hvis det er max. stop-effekt man vil have så er det "rat-looket" der er sagen.

Og så bliver jeg nødt til at glædes over at bl.a. VWMorten sidder og savler over custombiler i den ekstreme klasse. Dejligt med et åbent sind, der skal sgu være plads til det hele.

Ja, det var så mit sammenkogte bidrag til debatten.
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 19 years siden | | | |
Hmm..

Vi kan da også diskutere om blå er federe en rød, eller om Pepsi smager bedre en Coca cola

Buggyer kontra type-3
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Drjensen skrev:
..jeg er rimelig sikker på at mennesker som ikke bevæger sig i "hardcore" vw kredse faktisk ikke ser andet end en gammel nedslidt bil.. og de ser bestemt ikke et fedt køretøj.. tværtimod, så på den måde er det et meget indforstået look..
------------
Det er nemlig rigtigt! Jeg viste JVangs Ultrarat til min kæreste, og hun syntes det var en fåkking skodkasse at se på og kunne slet ikke se det fede i den.
Jeg derimod er supervild med looket, og har kun positive tanker omkring et projekt som Vangs. Som han også selv skriver er det jo svært at skjule en faldefærdig skrotbunke bag... ingenting!
Om man kan lide den ene eller den anden stil kan da være fuldstændig ligegyldigt. Spar jeres galde til de situationer hvor folk ødelægger en brugbar klassiker med fuldt overlæg, og nyd forskelligheden i den danske vwverden. Det er jo ikke fordi der slet ikke er nogle showbiler tilbage til dem som bedst kan li' det!
Jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at gå fra kæresten fordi hun ikke bryder sig om rat looket. :D

/Ulrich

Reply »

You must log in to post.