Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Lad os så få et overstået; Rat

Tags:
No tags yet.

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 20 years siden | | | |
2k acryl lak er den stærkeste lak på markedet idag.
I "gamle dage" var bilerne malet af malere , som brugte grunder - sanding mv. under lakken , det gav en større lagtykkelse. Idag er bilerne lakeret af en robot, og der er så lidt lak på som muligt , for at spare, og det er årsagen til den ringere holdbarhed.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
har det ikke også lidt at gøre med at jo mere giftigt det er jo bedre holder det - tænker her feks på opel, den er jo en RAT efter et par år og en grusvej
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Niels Erik. Det er muligt at man KAN lave en nylak der er ligeså god eller bedre, men man G
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ja - hva ska du ha for at male en bus uden fusk :mrgreen: og med noget giftigt stads - syntes også de nye lakker har mere tendens til appelsinagtig overflade kontra de gamle ????
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Jvang Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ang. appelsinhud, så er det vist fordi at de nye lakker tører for langsomt!

jeg tror ikke på den med, at de får for lidt lak, de er jo fosfat behandlet,

galvaniseret, grundet overalt! det er jo kæmpe bad de kommer i...

som Anders skriver... de gamle holder bare bedre i lakken, det er min

erfaring!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jesper ???? - din har da ikke holdt ret godt :mrgreen: :mrgreen:
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Jvang Member
Skrev for 20 years siden | | | |
nej, det er fanme også en møgdunk! :lol:
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tør øjnene og ta´en kop erstatningskaffe.

Selvfølgelig kan det ikke blive samme finish som de gamle lakeringer. Til gengæld overlever flere af dem der maler biler. Personligt synes jeg mange gør et flot stykke arbejde i dag. Det var da meget værre for 10 år siden. Da skulle du huske at lade maleren vide at du ikke ville have "body" op til ruderne.

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook

Reply

You must log in to post.