2k acryl lak er den stærkeste lak på markedet idag.
I "gamle dage" var bilerne malet af malere , som brugte grunder - sanding mv. under lakken , det gav en større lagtykkelse. Idag er bilerne lakeret af en robot, og der er så lidt lak på som muligt , for at spare, og det er årsagen til den ringere holdbarhed.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
har det ikke også lidt at gøre med at jo mere giftigt det er jo bedre holder det - tænker her feks på opel, den er jo en RAT efter et par år og en grusvej
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Niels Erik. Det er muligt at man KAN lave en nylak der er ligeså god eller bedre, men man G
ja - hva ska du ha for at male en bus uden fusk :mrgreen: og med noget giftigt stads - syntes også de nye lakker har mere tendens til appelsinagtig overflade kontra de gamle ????
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
ang. appelsinhud, så er det vist fordi at de nye lakker tører for langsomt!
jeg tror ikke på den med, at de får for lidt lak, de er jo fosfat behandlet,
galvaniseret, grundet overalt! det er jo kæmpe bad de kommer i...
som Anders skriver... de gamle holder bare bedre i lakken, det er min
erfaring!
Jesper ???? - din har da ikke holdt ret godt :mrgreen: :mrgreen:
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
nej, det er fanme også en møgdunk! :lol:
Tør øjnene og ta´en kop erstatningskaffe.
Selvfølgelig kan det ikke blive samme finish som de gamle lakeringer. Til gengæld overlever flere af dem der maler biler. Personligt synes jeg mange gør et flot stykke arbejde i dag. Det var da meget værre for 10 år siden. Da skulle du huske at lade maleren vide at du ikke ville have "body" op til ruderne.
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook