Lad os så få et overstået; Rat
[quote:bce7c2bc3b="SorenJ"]-> Fiber. Det var det du satte debatten igang.
[/quote:bce7c2bc3b]
Både og.. syntes der har været lagt op til den længe..
Men det endte vist med at ha en lidt større sneboldt effekt end jeg havde regnet med.. :?
Ville jo bare høre hvad folk syntes, nu det er sådan på "mode" med fx UltraRat'ten..
Det har jo aldrig været meningen at lange ud efter nogen på noge måde.
men vil folk kaste med mudder så kan vi andre jo ikke gøre så meget.
Efter min mening er morale i den her tråd er:
[color=yellow:bce7c2bc3b] At alle har forskellig smag. [/color:bce7c2bc3b]
-Og at vi måske lige ska tænke over hvordan vi formulere vores indlæg, for ikke at komme til a træde non over tær'ne. -og så igen på den anden side er vi vel halv voksne mænd de fleste af os, så vi burde da ku ta det meste at de fis der bliver lukket ud, uden at ryge i totterne på hinanden. :roll:
- Er personligt helt vild med Ratlooket. Men også HotRod looket hvor man flår alle skærme af, chopper taget og rykker forbroen længere frem. det ville mange af jer jo nok se som vold og vandalisme. men sådan er det jo.
Min bil. Mit valg. :)
(Beklager stave fejl, men er lige kommet hjem fra byen )
Man kan ikke nøgle biler med brækkede fingre.
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
Drop de der turnkey rotter , d næste bliver sgu 'trailer-rats'
direkte fra huggeren !!! bonet rust du.
mmmmmm bonet , jeg vælter odense i nat.
Cheers Tonni
faldt over d her billede , ka ikk se om lortet er vådt eller blankt.
(ovenstående er skrevet med en glød i øjet , ingen sure miner her) :wink:
Stive støder! :P hehe
-Flot gammel flyder.. men det ser da ud som om det er malet på..!?
HOODRIDE :
HoodRide was created to escape from all of the mainstream crap of today. You won't find Britney Spears crusing a HoodRide anytime soon. HoodRide is all about keeping it real. Hood Rides have 1 or all of 5 characteristics. Must be vintage, oozing with Patina, Rust, Lowered Suspension, and most important, Character. Lowered vintage cars, underground music, old bycles, boarding, obscure art, diversity and party's are what we live for.
The Hood Ride lifestyle revolves around simplicity. There is no need to surround yourself with artificial happiness. Do what you love, love what you do. If you can't eat because you have to pay a car payment, get rid of the car! Be happy.
Be Original. Be Yourself. If someone doesn't "get it", offer to explain the Lifestyle. Give rides to strangers. Be nice.
-------------------------------------------
Med venlig hilsen
Peter "Hottentot"
Hvem sætter dagsordenen for hvad der er cool og hvad der ikke er cool? Ideen med rats var vel at få folk til at tænke "Hvad fanden sker der lige der?"! Men der er bare kogt for meget suppe på det look.
Første gang man ser en rat virker den efter hensigten men derefter er der jo ikke noget ved det.
Jeg kan sagtens se det fede ved den der "I dont give a fuck attitude" Men den holder jo ligesom ikke i længden når alt man gør faktisk er det modsatte. Man bruger en helvedes masse energi på at få det hele til at se "rigtigt" ud og det holder fandme ikke!
Tør øjnene og indse at ratlooket er præcist ligeså meget show som de blanke biler! Der findes folk i udlandet som har rigtige rats som er totalt rådne skamsænkede rides og de har den rigtige "I dont give a fuck attitude" deres biler er tilgengæld biler der aldrig burde komme ud på offentlig vej men som deres attitude siger så er de pisseligeglade. En rat med teknikken og rusten iorden er sgu fed nok men glem alt om attituden og den "rigtige" rat stil for den får i aldrig.
hmm...
" Ideen med rats var vel at få folk til at tænke "Hvad fanden sker der
lige der?"! " - måske!!! hvem ved...
" Men der er bare kogt for meget suppe på det look. " DIN mening!
"I dont give a fuck attitude", nej det tror jeg nu ikke, det er ikke derfor
jeg laver min bil og tror heller ikke mange andre laver deres bil efter
hensigt, de vil blot have noget andet...
" Man bruger en helvedes masse energi på at få det hele til at se "rigtigt"
ud og det holder fandme ikke! " Som du selv skriver, hvem sætter
dagsordenen? DET G
Jamen Vang er en rat ikke et surt mosefund som lige har fået en motor der virker og et par bremser, en sænkning og evt et sæt hjul? Din bliver da på ingen måde sur og derfor kan den sgu da ikke være en rat. Den er sgu da mere show end den er noget andet? Du har da "pyntet" baglygter osv for at få det rigtige look. Svarer det ikke til at folk maler deres baglygterne på deres showbil i samme farve som bilen?
Når alt kommer til alt har du vel kæmpet ligeså meget for looket og teknikken som visse folk gør for deres showbil? Så hvor ser du forskellen?
Min eneste pointe med dette var at rats er lige så store showludere som dem der maler og kromer.
Personligt er jeg skide ligeglad med om folk laver rats, turbolook, cal-look, german-look, eller kører pisset i havet så længe de selv syntes det er fedt.
Jeg feks. syntes det holder 100% at køre pisset havet jeg har bare aldrig haft økonomi til det!
[size=12]Jvang, you Rat is so cool, I cant wait to see it next year at a show or two. I am even going to buy you a beer to celebrate how cool that car is !!!! I am impressed and want one too.
You take care[/size:64bc3a6be4]
Hilsen, Coty
kæmpet og kæmpet, jeg har valgt det og gør blot hvad der er
nødvendigt! jeg har lavet baglygterne rat, det er det eneste, resten er
sket fra naturens hånd... og jo min er måske ikke en RAT! min er blot
en bil som jeg vil have den, hvilken stilart er bedøvende ligegyldigt!
Showluder, du har ret, det betyder da noget at fremstille sin bil og
sit personlige præg på bedste måde, men kun fordi JEG har valgt det!
den skal sgu da være 100 %, jeg syntes bare, det ville være fedt med
en seriøs vogn, der ligner noget der ikke skulle være tilladt på de danske
veje...
Som John jones skrev, så var min bil ikke en rat, men en HOODRIDE!
det er svært at definere og sætte biler i en bestemt kategori!!!
HUSK på at jeg aldrig har skrevet at showbiler er klamme og
luderagtige osv... det er bare blevet lagt i munden på min, fordi jeg
er blevet helt vild med rats og hvad de ellers hedder!
Denne tråd har blot forstærket det og nu ved jeg at det ikke er en
døgnflue!!!
Yankie, jeg har hukommelse som en elefant! det skal være en STOR
pils :wink:
RAT : En bil Naturen har skabt
Showblank bil fætter ting : En bil som er skabt af ejeren
Kan man selv tage æren for det fede look en RAT har ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Ny filmklip fra hoodride/KCW...
Det skider jeg på, de har det sjovt...
http://www.kustomcoachwerks.com/movies/snowplow.mov
Kan vi ikke få oprettet en afstemning, så vi kan få lidt tal på :)
-------------------------------------------
VW Type1 - 1954
Kan man selv tage æren for det fede look en RAT har ?
JA når jeg ser det arbejde som eks Jvang har lagt i bilen så er det klart et stort JA som der tidligere er blevet nævnt i debatten så kræver det noget mere at lave noget på en rat som ikke kan gemmes bag spartel og maling.
Og så kan man jo (forsigtigt) sige at dem der får malet af en autolakerer bare betaler sig fra det kan man tage æren for det ?.
Men bare man har det sjovt med det man roder med så er alt andet vel af mindre betydning.
Min ærlige mening- hvis en bil ligner noget der burde hugges op ja så hug den op. Men det er selfølgelig et spørgsmål om smag- og da jeg har levet af at male biler i 23 år , er jeg måske lidt skadet omkring bilers udseende.
Selv ville jeg aldrig eje en rat bil, men det skal ikke afholde andre fra at gøre det. Desværre tror jeg nok at nogle rat biler er sådan fordi at ejeren ikke kan eller vil betale for en ordentlig lakering, det er altså lakken som forhindrer at vores elskede biler ikke ruster væk mellem benene på os.
Jeg ville heller ikke turde tage en rat bil til en synshal, da synsmanden nok ville bruge meget energi på at finde fejl,når karossen ligner lort.
Min egen buggy er i tip top stand , og har været til syn 2 gange , begge gange tog det ca 10 min at få den synet, og den blev godkendt uden anmærkninger begge gange.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
hej, ja jeg forstår dig godt, det er vel en typisk holdning!
men bare fordi karrosseriet ligner lort, som du skriver, så kan bilen jo
være i ligeså god stand som din buggy eller bedre - for den sags skyld!
[quote:5a1c848a8c="niels-erik"]det er altså lakken som forhindrer at vores elskede biler ikke ruster væk mellem benene på os.[/quote:5a1c848a8c]
Det kunne ikke være mere forkert..!
Ikke for at sætte spørgsmålstegn ved dit malerarbejde, men ALLE omlakerede biler holder væsentligt dårligere end dem i originallak! That's a fact!
Selvfølgelig skal der V
[quote:0bfb9b5447="HMS"]Kan man selv tage æren for det fede look en RAT har ?
JA når jeg ser det arbejde som eks Jvang har lagt i bilen så er det klart et stort JA som der tidligere er blevet nævnt i debatten så kræver det noget mere at lave noget på en rat som ikke kan gemmes bag spartel og maling.
Og så kan man jo (forsigtigt) sige at dem der får malet af en autolakerer bare betaler sig fra det kan man tage æren for det ?.
Men bare man har det sjovt med det man roder med så er alt andet vel af mindre betydning.[/quote:0bfb9b5447]
Glemmer man så ikke dem der selv laver rigtig flot pladearbejde, selv maler deres bil rigtig flot, selv bygger deres HIPO vw motor osv. osv.
Kender i hvert fald et par stykker der kører denne stil...... RESPEKT HERFRA
Jeg ved ikke hvorfor det altid skal drejes over på vangs bil, det er jo ikke den jeg hentydede til!
Jeg ved ikke om det bare er mig - men jeg har altså ikke samvittighed til at bygge en showbil, hvor jeg så har lavet pissedårligt pladearbejde, og bare spartlet og malet henover det..... hvor mange af dem der virkelig brænder for deres biler ville gøre det ??
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
[quote="Rasser"][quote:160631c2bb="HMS"]Kan man selv tage æren for det fede look en RAT har ?
JA når jeg ser det arbejde som eks Jvang har lagt i bilen så er det klart et stort JA som der tidligere er blevet nævnt i debatten så kræver det noget mere at lave noget på en rat som ikke kan gemmes bag spartel og maling.
Og så kan man jo (forsigtigt) sige at dem der får malet af en autolakerer bare betaler sig fra det kan man tage æren for det ?.
Men bare man har det sjovt med det man roder med så er alt andet vel af mindre betydning.[/quote:160631c2bb]
??[/quote
Glemmer man så ikke dem der selv laver rigtig flot pladearbejde, selv maler deres bil rigtig flot, selv bygger deres HIPO vw motor osv. osv.
Kender i hvert fald et par stykker der kører denne stil...... RESPEKT HERFRA??[/quote
Jo det kan jeg kun give dig ret i og det har også min store respekt.
Men det du kom ind på var om man kunne tage æren for sin bil afhængig af om det var en Rat ell lak bil (kort fortalt) og der mener jeg bare at begge kan tage æren for deres biler for der ligger et stykke arbejde i begge stilarter man ikke skal glemme.
HMS
??[/quote
Jeg ved ikke hvorfor det altid skal drejes over på vangs bil, det er jo ikke den jeg hentydede til!??[/quote
Det var heller ikke specifikt hans bil men mere et navngivet statement for for det er trods alt den rat de fleste har kunnet se arbejdet på.
HMS
??[/quote
Jeg ved ikke om det bare er mig - men jeg har altså ikke samvittighed til at bygge en showbil, hvor jeg så har lavet pissedårligt pladearbejde, og bare spartlet og malet henover det..... hvor mange af dem der virkelig brænder for deres biler ville gøre det ??[/quote
Sikkert ikke mange
HMS
Det holder!!!! de for fede de liger jo biler fra de gamle gyser film.....
8) ja nu må jeg lige sige lidt.... RAT er total cool hvis den altså ikke er ved at falde fra hinanden... men tjek lige dette foto og så sige hvad i siger til denne ghia og nej det er ikke kvinden jeg tænker på...
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
En fed Rat handler vel i bund og grund om at man er dygtig til at [i:68b838ba85][b:68b838ba85]FINDE[/b:68b838ba85][/i:68b838ba85] den rigtige bil , og ikke så meget om selve arbejdet der er foretaget, personligt syntes jeg da ikke at når man har været heldig at finde en bil i org lak der næsten er totaltiorden i karossen , så skal man sgu da ikke fare afsted til maleren og få det hele sprøjtet over, så de gode detaljer ikke kan ses mere, men der er selvfølgelig en grænse - de fleste showbiler har jo også været lidt RATTEDE engang...
Et eks - havde en bekendt der havde en Harley - vandt best RATBIKE det ene år - og best costumbike året efter - med den samme cykel - det er da sejt...
Jeg er selv typen der syntes at der er mindst ligeså fedt at lede efter , og finde en bil , og de dele man mangler til sit projekt , som det er at lave selve bilen / projektet - jeg går mere op i selve oplevelsen end resultatet- feks Kåre Lol 's historie med hans bus - den er da fed - så er bussen jo bare en go sidegevinst....
Min egen bus feks - var da også en oplevelse at finde og få hjem , men når den først er i hus og alle dele er fundet - så er det jo bare igang med det lidt kedelige arbejde - maling skal jo feks ikke laves af mig selv, men resten skal - og de meste af det er vel bare montering ,rensning og rengøring --- slavearbejde :cry:
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
til vwanders: det er den tyggeste usandhed som der nogen sinde er blevet skrevet i dette forum, det er muligt at du kan finde mange omlakerede biler som ruster , der er mange fuskere i mim brance. Men HVIS bunden er klargjort rigtigt , så holder en lakering lige så længe som en original lakering, og måske bedere , fordi at der er mere lak på en eftermalet bil end der er originalt. Men hvis der er fusket med rustfjernelse og pladearbejdet, ja så holder en lakering heller ikke længe.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
er der ikke meget stor forskel på den type lak, maling man bruger idag
end den man brugte i gamle dage!!!
jeg har da set galvaniserede biler ruste op på under ti år og biler der er
30- 40 år, der har kørt mere, men i bedre stand alligevel!
de malere jeg kender sværger til den gamle maling, hvad mener du?