Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bytte af bund til nyere

Tags:
No tags yet.

(permalink) Larsen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej folkens

Vi skal igang med at bytte en T1 bund ud med en nyere .. bilen er en 62´er og målet er at skifte til en sidst 60´er 1300 bund for at få bedre bremser og en 1300 motor at trimme på.

Spørgsmålet er så ?? er der noget vi skal være ops på ... styrehuse, ratstamme, tank eller lignende ?

Heine
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
8) Efter min mening ville det være nemmere at sætte de nyere stumper på den gamle bund.. Så kommer du heller ikke ud i at skifte identitet på bilen.

Du kan få alt det "nye" til at passe.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Larsen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Anders

Tja .. det er en mulighed men det griber hurtigt om sig når bilen er en svensker og afgiften ryger oven i...
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det ved jeg nu ikke.. Afgiften på en 62'er er 3-4000 kr.. Det er vel ikke noget særligt, når man nu er i gang med ny undervogn..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Larsen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Anders

Det vil jeg give dig ganske ret i .. men det er også mere pga at kunne overholde reglerne fordi den ikke skal stå std. altså motor og bremser !! somsagt før der skal trimmes lidt .. ik ?
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
sidst i 60erne fandtes der kun en 1500 som den største, reglerne for at trimme er der ikke den storeforskel på om det er en 1200 /1500, og går du højerer op er den dyerer i vægtafgift, og skal du ha en nyere er der kuglestykker som skal laves om - det ene med det andet - og finder du en bund koster den nok 1500 og opefter - også skal der laves rust osv osv osv - nej behold da den du har og sæt det på du har brug for istedet

uanset hvad du gør kan du næsten ikke holde dig under de 20 % - så bare skift motor til syn - så er den nød knækket - det er jo også lidt surt HVIS de pludselig sætter 8 års syns grænsen op til 1965 - og du så har en 69er istedet - jeg vil som gammel nørd sige at det er helt hen i vejret at sætte en nyerer bund på en 62er ?????

spørg bare Jvang :roll:
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis det er en svensker, så få den da synet og afgiftsberigtiget med en større hest i fra begyndelsen !!!! Alt andet ville da være tåbeligt.
- F.eks 1600 T1 eller 1800/2000 T4. Og medmindre du vil ha´seriøst mange hypper er der da ikke noget i vejen for at upgrade den gamle forbro.
T.

Reply

You must log in to post.