Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Min nye Karmann Ghia Nye billeder 29/8-08

Tags:

(permalink) Steven Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hej

Ja, du nåede at få lakeret din færdig før min, men farven har været bestemt i snart 3 år.

Hilsen Steven.
(permalink) T4-dk Member
Skrev for 15 years siden | | | |
fedt projekt og bliver spændene at se den færdig samlet og ude i solen...
-------------------------------------------
Hilsen Thomas

der drømmer om et stort værksted og en splitbus
(permalink) Steven Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hej

Tak, den kommer nok desværre ikke ud i solen før til foråret, men færdig samles skulle den gerne blive meget før.
Den har fået tre lag ridsefast klarlak, så skinne skulle den gerne kunne.

Hilsen Steven.
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Det bliver super fedt og knaldhamrende nostalgisk at se den igen færdig.

Det ser jeg frem til.
-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Steven Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hej Erik

Det ser jeg også frem til, du skal da være velkommen til at se den.

Hilsen Steven.
(permalink) Steven Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hej

Så kom der rat og den gamle type blinkkontakt i samt fodkontakt til op/nedblænding.
Derudover fik jeg også monteret udstødning.

Hilsen Steven.
CIMG0571.jpg
CIMG0572.jpg

(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Cool værksted iøvrigt, med hvide fliser, er det et gammelt mejeri eller slagteri?
-------------------------------------------
(permalink) Steven Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hej

Der har været bryggeri og fiskeindustri inden der blev autolakerer.

Hilsen Steven.
(permalink) Steven Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej

Så har vi fået lavet lidt de sidste 5 lørdage.
Det tager rigtig lang tid at montere pop out ruder med lister osv. samt døre med alt tilbehør på. Alle de nye lister osv. skal tilpasses da intet passer, selvom det er dyrt nok. Desuden har der været lavet diverse modifikationer på dørene indv.
Det går da lidt fremad.

Hilsen Steven.

cimg0633.jpg
cimg0634.jpg
cimg0639.jpg
cimg0638.jpg
cimg0640.jpg

(permalink) Steven Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej

Her kan det ses hvor dårligt listerne passer. I højre side er de tilpasset og monteret og i venstre side er vi i gang. Listerne er købt hos http://www.karmannghia.de og det er det eneste sted jeg har kunne finde dem. Prisen er ca. 1500kr. for seks lister i hvidblik, som så tilgengæld passer rigtig dårligt. Der skal bukkes mange gange og meget forsigtigt for ikke at lave et knæk i kanten, når man går efter at få det så flot som muligt.

Hilsen Steven.

cimg0635.jpg
cimg0636.jpg
cimg0637.jpg

(permalink) Steven Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej

De sidste billeder for denne gang.
Forklappen kom på til sidst og listen blev limet i.
Forlygterne kom på efter meget besvær og mange grå hår. De var simpelthen ikke brede nok midt på lygtehuset, så vi måtte slibe lidt af den tynde kant, som ikke ses, og så lakere med et tyndt lag sort igen. Så kan de være der.

Hilsen Steven.

cimg0641.jpg

(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Steven

Det ser rigtig godt ud.

Tak for sidst !

Har i ikke prøve monteret inden lakeringen ?

Mht. forlygte hullerne, så blev de jo oprindeligt lavet til 911 lygter. Måske der er forskel på åbningerne på 911 og type 1.

Mvh. Erik Bendix

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Steven Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Erik

Type 1 lygterne sad på da jeg købte den, men det er simpelthen fordi der kun er plads til et meget tyndt lag maling på kanten.
Jeg har ikke prøvemonteret lister inden lakering, men det havde ikke gjort den store forskel da de skulle bukkes alligevel.
Det skrider da langsomt fremad.

Hilsen Steven.

(permalink) Steven Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej

Så er der lidt flere billeder af hvad vi har fået lavet det sidste stykke tid.
I går fik vi endelig pop out ruderne til at sidde som de skal og så fik jeg mit bagsæde i.
For et par uger siden kunne vi bare ikke få den højre rude til at passe, så vi prøvede med den venstre. Det så noget bedre ud, men alligevel ikke helt perfekt.
Da jeg købte bilen sad ruderne bare løst i og der fulgte et sæt ekstra med. Jeg fandt de ekstra ruder frem og mon ikke den højre rude var et par milimeter større hele vejen rundt. Så af med skinnen på ruden igen, som vi lige havde limet med rudelim, så det sad rigtig godt fast. Den nye rude kunne nu være i hullet, så min konklusion må være at den tidligere ejer har fundet nogle andre ruder han troede passede. Så der må være flere størrelser på ruderne, jeg troede de var ens.

De nye gummilister er ikke så bløde i gummiet som de originale har været, så ruderne vil gerne trykke gummilæben af kanten når de bliver lukket, så vi fandt på at slå kanten på skinnerne en lille smule mod midten som listen lægger bedre i skinnen. Det gav også lidt mere plads til ruderne og det blev et noget pænere resultat.

Hilsen Steven.

karmann ghia.jpg
karmann ghia 2.jpg
karmann ghia 3.jpg
karmann ghia 4.jpg
karmann ghia 5.jpg
karmann ghia 6.jpg
karmann ghia 7.jpg

(permalink) Customkai Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej
Ser rigtig lækkert ud :)
Hvad er det for nogle fælg du har på?

Mvh. Kai

(permalink) Steven Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Kai

Det er OZ Vela i 7x17" 4x100. Jeg skal bare lige have dækkene afmonteret så fælgene kan blive lakeret blank sort.

Hilsen Steven.

(permalink) micha racing Member
Skrev for 14 years siden | | | |

tillykke med din nye motor den vil godt ud i bilen

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Steven Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Thomas

Jo tak, er der forresten mulighed for jeg kan komme op til dig og prøvekøre den tirsdag eller onsdag inden du tager den ud?

Hilsen Steven.

(permalink) micha racing Member
Skrev for 14 years siden | | | |

du kan høre den men da bilen som den sidder i er solgt og der helst ikke skal ske noget med den inden køber henter fredag eller lørdag så må jeg sige nej til prøvetur hvilket jeg håber du har forståelse for

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Steven Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Thomas

Jeg ringer lige til dig i aften.

Hilsen Steven.

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

virkelig flot arbejde Steven....jeg kan jeg ikke begribe at du vil have den udstødning på. Det ser total knækket ud....der findes så mange andre pæne

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Steven Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Hendrixxx

Mange tak, jeg kan så fortælle dig at udstødningen bliver fjernet igen og der kommer en anden motor i.

Hilsen Steven.

(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Fedt at se Anders´gamle Ghia blive vækket til live igen. Det ser godt ud Steven, du kører stilen 100 %

Hvad med den gamle 1914 der lå i den, hvor er den nu ? Eller har jeg spurgt om det allerede ?

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Steven Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Erik

Takker for de pæne ord igen.
Desværre var der ingen 1914 i den da jeg købte den, kun en 1300 AB motor som lige var lagt i. Krom styrestænger osv. er der desværre heller ikke længere.

Hilsen Steven.

(permalink) Steven Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej

Så fik jeg købt mig en ny motor til min Karmann Ghia.
Det er en 1600 motor 90hk. med bl.a. 40mm Dellorto DRLA dobbelt karburatorer, elektronisk tænding, anden knast osv. og hideaway udstødning.
Det er en turnkey motor som skulle have gået 5000km., men jeg tror den skal have to nye ventildæksel pakninger inden den skal i og så en gang ny olie og tændrør.

Hilsen Steven.

1600 motor.jpg
1600 motor 2.jpg
1600 motor 3.jpg
1600 motor 4.jpg


Reply »

You must log in to post.