Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  NOZ tuning

Tags:
No tags yet.

(permalink) jessct Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej er der nogen der har erfaring med NOS gas og bobbel motor.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Så vidt jeg har forstået, så er det ikke det mest holdbare.. Så pludselig og kraftig effektforøgelse producerer en faens masse varme, som en luftkølet motor har svært ved at komme af med hurtigt.
Har dog aldrig prøvet selv.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
det har "lillebror" i quark buggyen - den holdt 5 min hver gang - så var der hul i stemplerne - så kæresten satte en rød sløjfe på hanen som plump - fordi hun ikke gad han skulle købe ny motor hele tiden , det var en 1600 ccm med Turbo og header lavet af IKEA stoleben - samt NOS - hehe

Det så da meget fedt ud - også var det --- det

en luftkølet skal sgu bare ha nogle flere CCMerer og så et par store tragte med et godt flow hele vejen ned - så den kan æde noget suppe,
så skal den sgu nok flytte dig når det grønne lys tænder :P
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
så er løsningen vel bare olie køling af bagsiden af stemplerne.? kan laves rimeligt simpelt. Altså hvis du kan sådan noget ;)

men hvis han nosser (TihI) den i 5 minutter er det da også klart?
(permalink) jessct Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tak for oplysningerne.
lige et spørgsmål ang "lillebror" blev den gasset i 5 min eller hvad.
har hørt at ca 12 sec er max,skulle være nok til en heftig start.

PS godt nytår :P
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Generelt siger man vist max 15 sekunder, og KUN over 4000 rpm..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Arrrhh, det var nok nærmere 5 sec.
NOS ER problematisk at få til at virke, så det holder, på en luftkølet.
Jeg er nok en af de få der har prøvet i DK. Vi fik det osse til at virke, efter at vi fik hjælp fra ert par andre V8 ekperter.
Men måtte sande at alting bare skal være 120 % iorden for at det holder. "Vores" på stumpemarked indkøbte blå Holley benzinpumpe, besluttede sig for at blive forkølet midt i et race. 2 sekunder senere havde vi et hul i det ene topstykke. Og jeg mener HUL !!!. Det tog et stempel, en cylinder og et topstykke.
For vores vedkommende ændrede det 1/4 m. tiderne fra 13,37 til mid 12,10ére og det var med et "80 hk shot"
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Spis nu lige brød.. Mikaels virkede sgu fint hvis du sætter det op mod hvad det var.. Og den fik sgu fuld hane på stribe UDEN nos.. Holdte 3mdr af gangen men den gik stærkt!!

Reply

You must log in to post.