Motorproblemer Hjælp! Please...
jeg er pt grædefærdig over min ellers højtelskede jagtvogn: Problemet er, at den stopper når man kobler ud og går i tomgang. I sommer skiftede jeg nåleventilen og det hjalp lidt. Så var den til mekaniker for at blive justeret og den kørte fint et par uger, så skete det samme igen. Den dør i tomgang og nu ville den så ikke starte ( en meget ubehagelig oplevelse, når man holder i tredje bane på HC Andersens Boulevard :? ). jewg fik den i gang og kørte den til mekaniker.
Bilen starter fint da jeg henter den men efter en dag sker det så igen: Bilen stopper i tomgang og vil meget nødtvunget starte, jeg får den banket hjem og får den, nu på en fejebakke, ud til mekanikeren, hvor jeg hener den for to dage siden med nye tændrør, justerede platiner, renset spole, nye motorslanger og justeret kaburator. Dyret starter med en her vidunderligt monumentale vw-lyd. jeg kørter glad hjem men der er lidt problemer i tomgangen de første fem minutter men så virker den. I dag: Møghakkeren holder ulovligt oppe på Trianglen, da det samme sker motoren dør i tomgang og den vil ikke starte ( det vil sigte den svinger fint rundt men der er ingen tænding).
Er der nogen der kan HJælpe mig!?
8O
Thomas
måske dumt spg, men er der benzinfilter på ??..Hvis tomgangsdyssen stopper til efter kort tid kunne det jo være det?
Er det tændingen der ikke virker nu??..kommer der gnist??
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
Karburatoris ? - Kan den starte når den har stået i fred feks. 10-15 min. ?
Løs forbindelse til tændspolen hence et kabel der er lige ved at brække.
bukket benzinrør, (den rundt om blæsehuset)
Dårlig forbindelse til magnetventilen på karbén.
Dårlig tændspole
T.
Tak for de hurtige svar! jeg tjekker det...
Thomas
Skidt i tanken. tjah, tak for forslaget. tanken har strejfet, men den gør det også på en fuld tank og da burde det vel være begrænset, hvor meget slam der kommer med, eller :?:
Min onkel gav mig et tip omkring chokeren. Måske er der en sprunget sikring eller en død fjeder. Jeg checker det i morgen. Og håber det bedste.
Nok engang tak for svarene:!:
Thomas
Næh hvis der er skidt i tanken så samler det sig i bunden ved udgangen uanset om den er tom eller fuld.. Og hvis nogle rustskaller ligger og skvulper rundt så kan de stoppe det til en gang imellem og andre gange ikke.
Jeg har oplevet det selv flere gange at tankene ruster indvendigt.
hej. jeg har haft noget af det samme problem. det var tændspolen der var revnet , jeg kunne ikke se det men når bilen var startet stod der strøm og gnistrede ved sprækken. håber du får løst problemet. :D
-------------------------------------------
Tømrer&snedker
Rene Klattrup
20877359
der er selvfølgelig karburatorvæske i tanken ikk!! selv jagtvogne kører dårligt med karburatoris og vand i benzinen
Ligner samme problem som jeg har haft.
Har skiftet benzintilførsel, nye rør, og skiftet karburator.; så den side af sagen er lukket af.
Hos mig var det topstykket som var stået af: en skæv ventil.
Det bliver værre, når den bliver varm.
Prøv at få dem til at måle kompressionen, får at se om det er problemet.
Good luck
hej dette problem er nok det mine kunder ringer mest om DU SKAL K
Der er selvfølgelig karburatorsprit på tanken, så ikke noget med is der.
Hvordan finder jeg ud af om der er skidt i tanken, Anders?
Jeg tjekker videre på de fine indlæg. Det er rart at i er så præcise i jeres forslag.
I øvrigt så er platiner justeret og det samme er tomgangsblandingen, både den ene og den anden af en kyndig vw-mekaniker, så jeg tror mere på at det er en lille detalje a la choker, topstykke, benzinfilter eller lignende der nu har unddraget sig opmærksomhed ved tre mekanikerbesøg plus egen fiflen.
Igen: stort tak for de kompetente svar! :D
Thomas
Hvis du får liv i den så prøv lige at mærke på alle fire afgangsrør for at se om de alle bliver lige varme - et koldt/koldere afgangsrør betyder selvfølgelig at det er den cylinder der ikke kører som den skal - årsagen kan så være manglende tænding eller at den suger "falsk luft" ved indsugningen mellem kaburator og topstykke.
Hilsen Jens
Jeg kom lige til at tænke på at hvis du kører med to kaburatorer så kan ovenstående også skyldes at den ene kaburator er stoppet i en dyse - men du kører vist kun med en kaburator.
Hilsen Jens
8) Du kan skrue din tankmåler ud, og lyse ned i hullet. Så burde du kunne se om den er fyldt med møg..