Hej VWvenner
Jeg er i gang med at hæve frihøjden bagtil på min 1303. Jeg har søgt på emnet et stykke tid og har da også gået ud fra Mathiasens gode fremgangsmetode for svingaksler
desværre har jeg ingen bøger hvor jeg kan læse om det, eller se IRS systemet, så jeg vil lige spørge lidt ind inden jeg gør noget dumt.
Her er hvad jeg har forstået:
Jeg har forstået princippet i torsionstængerne, at de vrider sig og bilen fjedre på den måde, og at i hver ende er der "splines"? flere i den ene ende end i den anden så man kan indstille et "stort" hak i den ene ende og "små" hak i den anden ende.
Jeg har bilen sat op på en lift, og har taget torsionsdækslet af men kan ikke se hvor jeg skal markere noget? dækslet var godt rusten, og var repareret med lidt kit i hullerne og så tecstyl 8O.
[img:1633c65f4a]http://img2.imagevenue.com/loc19/th_938_irs03.jpg[/img:1633c65f4a]
Jeg kan også se det stop som den lodrette pladedel af afjedringen skal ud over før at torsionstangen er "slap" [img:1633c65f4a]http://img2.imagevenue.com/loc59/th_db7_irs01.jpg[/img:1633c65f4a]
Men - hvordan får jeg den så langt ud at den går fri fra torsionstangen så jeg kan justere?
[img:1633c65f4a]http://img2.imagevenue.com/loc94/th_32e_irs02.jpg[/img:1633c65f4a]
Jeg kan hæve og sænke baghjulet vha. en "dum dreng" kaldes den vist, den kan løfte 300 kg, det regner jeg med er nok.
Jeg troede jeg kunne stå med den del som torsionstangen går ind i og så dreje den et par hak med uret, og så samle det hele igen og så var den hævet... men jeg er lidt forvirret over hvad jeg har læst, og kan ikke se hvordan jeg skal komme videre.
Jeg vil ikke ødelægge noget / gøre det værre for mig selv ved bare at gå til den... håber der er en som vil skrive en vejledning.
Jeg er i gang med at hæve frihøjden bagtil på min 1303. Jeg har søgt på emnet et stykke tid og har da også gået ud fra Mathiasens gode fremgangsmetode for svingaksler
desværre har jeg ingen bøger hvor jeg kan læse om det, eller se IRS systemet, så jeg vil lige spørge lidt ind inden jeg gør noget dumt.
Her er hvad jeg har forstået:
Jeg har forstået princippet i torsionstængerne, at de vrider sig og bilen fjedre på den måde, og at i hver ende er der "splines"? flere i den ene ende end i den anden så man kan indstille et "stort" hak i den ene ende og "små" hak i den anden ende.
Jeg har bilen sat op på en lift, og har taget torsionsdækslet af men kan ikke se hvor jeg skal markere noget? dækslet var godt rusten, og var repareret med lidt kit i hullerne og så tecstyl 8O.
[img:1633c65f4a]http://img2.imagevenue.com/loc19/th_938_irs03.jpg[/img:1633c65f4a]
Jeg kan også se det stop som den lodrette pladedel af afjedringen skal ud over før at torsionstangen er "slap" [img:1633c65f4a]http://img2.imagevenue.com/loc59/th_db7_irs01.jpg[/img:1633c65f4a]
Men - hvordan får jeg den så langt ud at den går fri fra torsionstangen så jeg kan justere?
[img:1633c65f4a]http://img2.imagevenue.com/loc94/th_32e_irs02.jpg[/img:1633c65f4a]
Jeg kan hæve og sænke baghjulet vha. en "dum dreng" kaldes den vist, den kan løfte 300 kg, det regner jeg med er nok.
Jeg troede jeg kunne stå med den del som torsionstangen går ind i og så dreje den et par hak med uret, og så samle det hele igen og så var den hævet... men jeg er lidt forvirret over hvad jeg har læst, og kan ikke se hvordan jeg skal komme videre.
Jeg vil ikke ødelægge noget / gøre det værre for mig selv ved bare at gå til den... håber der er en som vil skrive en vejledning.