SVENSK??
Ja, jeg er af yngre årgang, så det svenske er ikke medfødt her - Og der dermed også pænt elendig til det, så har brug for lidt hjælp..
Jeg spurgte om hvad bilen fejlede, og han svarede:
Bygga ny instumentpanel. Montera: nya bromcylindrar, motor, elsystem, tank, huv, vindruta, lyktor.
Hvad er "bromcylindrar" og "huv" og "vindruta" er det bare forrude?
bromscylindrar= bremsecylinder
huv=fronthjelm/frontklap
vindruta=forrude
Tak skal du have Haardberg.
Nogle der ved om man kan købe fronklap og ruden til buggy, seperat ved KB??
Hvad koster nye bremsecylendere, ca?
du kan jo ringe og spørge k&b manden men du er nødt til at vide hvad karossen hedder inden du ringer. Ruderamme kan laves selv eller købes til en overkommelig pris. Bremsecylinder koster ca 100 kr og hovedcylinder koster ca 250 (repro. priser)
Jeg takker hendrix...
Nu må jeg lige høre jer erfarne gutter lidt ad.
Kan det virkelig passe at jeg skal betale omkring 3000,- for at hente det buggy-projekt lige nord for Göteborg? (Færgepris fra Stenaline ca. 1500,- hver vej) Hvis bilen ikke er køreklar?
Hvad foreslår i?
Og så kommer der benzin og trailer leje oveni..
Tjaaa - Det lyder meget fornuftigt. du kan med fordel, vælge at lægge transportprisen til projektets pris, og se om du ikke kan finde en bedre i f.eks helsingborg. Jeg var heldig den vej.
Ja, det er den jeg kigger på Cardude...
Var det så ikke bedre at købe en til ca. 9-12000kr og den så er færdig og på plader. Så er det billigere at hente den til DK, men så er du også sikker på at den er komplet. Når man køber noget halvfærdigt mangler der næsten altid noget, og så bliver det pludselig ikke så billigt længere.
Bare et foreslag.
[quote:f3b99c1c96="Blob"]Var det så ikke bedre at købe en til ca. 9-12000kr og den så er færdig og på plader.[/quote:f3b99c1c96]
Jeg aner intet om buggy'er, men har købt og lavet et par BSA motorcykler i papkasser.
Som hovedregl kan man sige at det der mangler er altid det som er dyrt eller ikke til at skaffe.
Med en komplet kan du også køre til syn og betale afgift med det samme og så lave alt det lir du vil have. Ellers skal du lave den (og beholde den grim) syne, betale, skille den ad igen for at lave lir.
Andre fordele er også at du kan tjekke om motor, bremser og elnet virker.
Just my 2 cents
-------------------------------------------
Ring: 28118212
Jeg ved det godt, men har det lidt sådan, at til 5000,- er der satme meget af det der ikke skal virke, før det ikke kan betale sig, men det er en anden sag, når der kommer så mange penge oveni i fragt..
Ingen der har nogle alternativer?
Har alle, der har hentet deres Buggyer i sverige, kørt dem hjem i buggyen?
nej jeg hentede den på trailer.
ikke fordi at den ikke kunne køre men det er langt at køre fra nord for stockholm til vedbæk i september månede i en bil der ikke rigtigt var til at indstille til min størelse. og som ikke kan køre over 100.
jeg har som sagt stadig en trailer som kan transportere buggyer og type 1.
og i uge 4 har jeg fri hele ugen. men jeg tror ikke at jeg kan gøre det billigere end 3000.
du kan jo selv regne på det. jeg kører ca. 7 km pr L disel med trailer. hvis der er 6-700 til overs til mig så kan jeg godt smide den rundt i landet for dig og hente den i gøteborg. men det er altså mindst 16 timers kørsel i alt.
Forslaget om buggy til 15000 svenske kroner og afgift på 13-14000,
Så er der altid et par småting + syn + plader, så har man en Buggy til ca. 33 - 35000.
Så kan det ikke gøres billigere.
Derefter kan man jo fylde bimmel og bammel på den.
Hvis jeg var dig, så tag 2 afsted i bil og køre hver jeres hjem. Lån sælgerens plader til grænsen og sæt danske prøveplader på resten af vejen hjem.
(husk at få stelnummeret inden du går op og lejer prøvenumre)