Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ru anlægsflader på 1600 topstykk

Tags:
No tags yet.

(permalink) AndersHH Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg er i gang med en husmands-tunet 1600 motor.
Jeg har skilt den ad, og måtte konstatere at grunden til at den ikke pakkede ordentligt mlm cylindre og topstykker, er at den er "irret" (eller tærret, eller hvad aluminium nu gør) i anlægs fladen på topstykkerne.
-Kan man bare tage noget gods af, og forvente at det bliver tæt?
-Er der nogle der kan anbefales til det job?

Mvh
Anders

-Nej desvære, har ikke lige billede af topstykker nu, det kommer senere.
-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Anlægsfladen i et topstykke ligger nede i bunden ,og hvis det er der dine er tærret skal du vist have et maskinværksted til at fjerne lidt materiale ,men husk at tage lige meget i alle 4 huller,jeg mener at du kan tage 0,5-0,75 mm uden risiko,du får enda lidt højere kompresion i tilgift samtidig med at toppene bliver tætte.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) reneklat Member
Skrev for 19 years siden | | | |
du kan sikkert lokke en smed til at gøre det for en beskeden sum enhver der har en fraser kan klare det for dig. :D
-------------------------------------------
Tømrer&snedker
Rene Klattrup
20877359
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tak for svaret :D

-Det vil sige at jeg får bare fræst ~0.75mm ned i dybden, og så nyder jeg det lidt højere komprissionsforhold som sidegevindst, uden at motoren render for meget varm?

Motoren bliver en "standard" med tarmslyng, Kadron'er og 009-fordeler.

Mvh
Anders
-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) reneklat Member
Skrev for 19 years siden | | | |
:D ja det kan du godt ,men det kommer jo også an på hvor meget deer iret . hvis det ikke er meget kan du jo nøges med mindre . men der skal fjernes lige meget på begge toppe , ellers vil der ikke være ens kompresion... :wink: . sorry kunne ikke lade være med at blande mig
-------------------------------------------
Tømrer&snedker
Rene Klattrup
20877359
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Helt OK at du blander dig!!
-Spørgsmålet er bare hvor meget man kan tage af, før at komprisionen bliver for høj. -Kan man i så bare "grave ud i forbrændingskammeret", ligesom VW-morten har vist på http://www.gearheads.dk/portingside/

mvh
Anders
-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) reneklat Member
Skrev for 19 years siden | | | |
jo det kan man men så begynder det at koste penge. men hvis ikke de er meget ødelagt så få dem planet . men er det for at du gerne vil have mere skub i røven, så skulle du nok få dem portet . planet . og lavet ventiler.
-------------------------------------------
Tømrer&snedker
Rene Klattrup
20877359
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Projektet var "lidt mere skub", uden at det render helt af sporet.
Derfor skal jeg sådan set bare have topstykkerne tætte, uden at jeg lige pludselig står med en motor der render varm og tændingsbanker for vildt pga for høj komprimering.

-Jeg har lige søgt lidt på emnet, og det ser ud til at man kan slippe af sted med at fjerne 1 mm, og få en komprimering på 1:8,3
-Så kan jeg jo altid prøve med 0.5 mm først....
-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det var det her indlæg jeg lige fandt...
http://www.gearheads.dk/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9470
-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com

Reply

You must log in to post.