Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  billig turbo motor bygget på 1600

Tags:
No tags yet.

(permalink) bugservice Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hej her er hvad Christian og mig er i gang med lidt rør fra den lokale smed ,en brugt turbo fra en uno, en 412S kaburator og en dags tid med en svejser, nu mgl kun et par slanger til olie +indsugningsrør så er vi klar
bliver mont på en std 1600cc motor mål ca 100hk blir mont i christians gule 1200 vi kommer med flere oplysninger hen af vejen pris indtil videre ca 2000 kr + tid
MVH Dennis
http://www.bugservice.dk
[img:b482e4afa4]http://[/img:b482e4afa4][img:b482e4afa4]http://img3.imagevenue.com/loc137/th_c8b_Billede_119.jpg[/img:b482e4afa4]">


klik på billede for stort lagret med image
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Duus Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Cool!

Hvilken hvilken fordeler har i tænkt jer at bruge?

Duus
(permalink) bugservice Member
Skrev for 19 years siden | | | |
std indtil videre
men leder efter en fra en 1302 med 2 vakum
udtag så kan den ene bruges til at stille tilbage når den lader
har lige hentet olie slanger (BS Special Slanger)så den er steget 200 kr i byggepris
Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) bugservice Member
Skrev for 19 years siden | | | |
prøve mont i en karosse for at se om der er plads til det hele
med klap på
det var der[img:2d4dddd323]http://www.imagevenue.com/loc290/th_6ea_Billede_122.jpg[/img:2d4dddd323]">
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er sgu bare i vinkel der der dennis.. Var det ikke en ide at lave kopi af grenrøret når det er færdigt?

/Kasper
(permalink) slaven Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hej dennis

det ser til at blive sjov. men hva går i når den bliver godt varm den manifold, det ser ud til at i "bare" har brugt alm. udstødnigsrør bøj til manifolden. det er da lidt tyndt i godset er det ikke ???
hvad vil i stille den til i tænding ???
(permalink) bugservice Member
Skrev for 19 years siden | | | |
jo varm bliver den nok vi må se
men nu er indsugningsrør + olieslanger også ved at være der
vi mgl nu kun lidt pakn til turboen så har vi det hele
måske i weekenden er den klar
MVH Dennis[img:09117ef07b]http://img2.imagevenue.com/loc180/th_e9f_Billede_126.jpg[/img:09117ef07b]">
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hvor meget tryk forventer du?
hvordan vil du køle? intercooler, vand inspr.??
Det med 2 vakum er nok ikke helt tosset, jeg har selv rodet en del med tændingen på min turbomotor. en ting er ihvert fald helt sikkert: en 009 dur ikke. Et godt råd (som du sikkert ved alt om) få tjekket blandingen inden du fyrer den af. ellers holder den ikke 5 min.
(permalink) Duus Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:c98db00363="JBI."]hvor meget tryk forventer du?
hvordan vil du køle? intercooler, vand inspr.??
Det med 2 vakum er nok ikke helt tosset, jeg har selv rodet en del med tændingen på min turbomotor. en ting er ihvert fald helt sikkert: en 009 dur ikke. Et godt råd (som du sikkert ved alt om) få tjekket blandingen inden du fyrer den af. ellers holder den ikke 5 min.[/quote:c98db00363]

Jeg har læst på shoptalkforums at nogle bruger en 009 eller lign. hvor de så fastlåser advanceringmekaninsmen - og så går på kompromis med at den ikke kører specielt godt før der kommer tryk!! Nok ikke den bedste løsning, men det er billigt og simpelt.
Mht. intercooler så går det jo ikke da den suger i karburatoren...

Duus
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Der bliver ikke nogen varmeproblemer med den, hvis der kommer noget thermowrap omkring grenrøret, og kølesystemet ellers er i orden..

Når de går efter 100 hk cirka, så behøver den ikke at være særlig "hidsig". Sådan en fiat-turbo lader vist omkring 0,4 bar tror jeg. Og det er jo ikke noget særligt, såå..

Omkring tænding, så har jeg det indtryk at den fastlåste avancering ved omkring 24 grader eller noget i den stil er ok til sjov og ballade, men det duer vist ikke til dagligkørsel.. MSD laver en god tændingsstyrebox med boost-retard til ikke ret mange penge, alt taget i betragtning. Den kan køre sammen med hvilken som helst fordeler med elektronisk tænding, som så bare bliver brugt som trigger.
Den regner jeg selv med at bruge når jeg kommer dertil.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) slaven Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hej

man kunne også bruge en fordeler fra en bil som allerede kører med turbo, såsom en saab 900 turbo
den har både avancering og retard i samme studs, og dette kan modificeres så den retardere noget mere hvis dette skulle være nødvendigt.
men den er bare lidt tykkere der hvor den skal ned i blokken, men den kan sikkert drejes ned i dia.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:7cfe9a9e12="slaven"]hej

man kunne også bruge en fordeler fra en bil som allerede kører med turbo, såsom en saab 900 turbo
den har både avancering og retard i samme studs, og dette kan modificeres så den retardere noget mere hvis dette skulle være nødvendigt.
men den er bare lidt tykkere der hvor den skal ned i blokken, men den kan sikkert drejes ned i dia.[/quote:7cfe9a9e12]
Man sætter bare indmaden over i en VW fordeler. Og bruger Saabens vacumdåse.
bedre end den der med 02érens dobbelt vacum, fordi den ikke flytter nok på tændingen på det rigtige tidspunkt.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) slaven Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hej drenge

hvordan går det med motoren ??? bliver den klar her i weekenden ???

glæder mig til at høre om resultatet.
(permalink) bugservice Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ja den blev klar men vi fik et problem med olien
vi havde lavet afløb fra turboen ned i generator
foden ! det kan man ikke ,olien kan ikke nå at komme væk når man kører den bliver skudt ud
istedet , men vi fik den til at køre og efter lidt dyse
arbejde nogenlunde . tomgang går den perfekt men mellem og top kniber det med ,skal ha større dyser, men nu skal motoren ud og havde lavet det med olien først
MVH Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) bugservice Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[img:7a90636e10]http://img3.imagevenue.com/loc136/th_4c4_Billede_158.jpg[/img:7a90636e10]">
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) bugservice Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Så kører den , måtte dyse kaburatoren op (155 hovedyse) så kører den
næsten perfekt uden den store tøven når man gir gas (under9sek til 100) så jeg tror de 100hk er hjemme
skal dog nok kigge lidt mere på tændningen kører nu med en std fordeler uden vakum da den har lidt tændnings banken under fuld belastning i 3 gear men ellers kører den godt
MVH Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Brisse Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Mener der er noget med af pakningerne skal skiftes hvis man suger benzin gennem turboen.
Har I undersøgt det? Det vil være træls at skulle pakke turboen om, lige når det hele spiller perfekt.

Ellers et fedt projekt! :D
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er sgu da sjovt... Tillykke med den... Kunne være sjovt hvis den kom på rullefelt engang så der kom noget papir på præstationen.
Men det lyder som en sjov opgave - og ikke så dyrt vel??? Hvad har projektet kostet indtil videre???
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er sgu da sjovt... Tillykke med den... Kunne være sjovt hvis den kom på rullefelt engang så der kom noget papir på præstationen.
Men det lyder som en sjov opgave - og ikke så dyrt vel??? Hvad har projektet kostet indtil videre???
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvad med luftfilter, kniber det ikke med pladsen ? Ellers fedt projekt.

Mvh. TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) bugservice Member
Skrev for 19 years siden | | | |
filter er der ikke lige plads til nu skal havde lavet en studs eller endnu bedre en weber 40 vandret ,så hvis der er en der har en liggende så er vi int
samlet byggepris ca 2500 kr
MVH Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) bugservice Member
Skrev for 19 years siden | | | |
vi bygger en potte på imorgen kører nu uden!! den har den vildeste lyd siger Christian jeg mener nu at
for vores naboers (hele byen)skyld, at en dæmper skal på
MVH Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Thomas Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tillykke med projektet. Det lyder rigtig cool.
Når i har fået finpudset de sidste hjørner, bliver det så en ombygning i vil tilbyde andre? Skulle den ende på 5000 så er det stadig ikke mange penge for 100 hk i en t1 motor.
mvh Thomas
-------------------------------------------
It's not just a car
It's a volkswagen...
Tlf: Enoghalvtres Tooghalvfems Seksogfyrre Seksogfirs
(permalink) bugservice Member
Skrev for 19 years siden | | | |
nogen der har en ide til en tændningskurve lad os høre!!!!
har som forsøg lavet en 1200 fordeler så vakum dåsen virker omvendt
så trykket fra turboen trykker tændningen tilbage ca 8-12grader efter
bogen ,så skulle den være ca 0 når den lader, bliver mont iaften
Dennis
http://www.bugservice.dk
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) bugservice Member
Skrev for 19 years siden | | | |
så er det prøvet
Duer ikke ,men med fast 12 grader kører den helt
godt ,vi kæmper videre
MVH Dennis
Nogen der har en 40 weber/dellorto Vandret liggende!!!!!!!!!!!!!!!!!
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk

Reply »

You must log in to post.