Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tarmslyng fra CSP

Tags:
No tags yet.

(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Er der nogen af jer der har erfaringer med dette system fra CSP???
Merged Header Type-1 1-5/8'' (41mm)
251 001 141 289.00 EUR/set

[img:6ece574d09]http://www.csp-shop.de/shop/images/artikel/10307.jpg[/img:6ece574d09]

Hvad er jeres erfaringer?
(permalink) pizzaman Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hmmm tænker du på merged header systemet alene eller hele systemet
med stinger ?????

brormand har kørt 2 år med sådan et system bare med potte på
istedet for,
på en 1600 motor med kadroner på og 1 til 1.25 vippetøj på indsugningen
og den kører som en Raket på den måde :wink: :wink: :wink: :wink:

pizzaman
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
det lyder da ellers meget "stort" til en 1600....... jeg ville nok ikke have valgt større end 1½" til en 1600.

Er der en speciel grund til i valgte så stor en header størrelse til den ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Grunden til jeg gerne ville have den 41mm på min er at jeg på csp kan forstå at de 41mm er yderdiameteren. Hvis godstykkelsen så er ca 2 mm er inderdiameteren jo 37mm. Og jeg har 35.5mm udstødningsventil så det passer vel meget godt til min 1914ccm. Systemet der er nummeret mindre er 38mm og koster underligt nok 350 euro??? Hvorfor et mindre system koster mere er mig lidt en gåde, men det er jo også lige meget når det er 41mm der passer...

Men hvis i har erfaringer vil jeg gerne høre mere...
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
jeg har været igennem samme tur.... og du kan lige så godt lære det først som sidst - man måler størrelsen af udstødningsrør på ydersiden.

så et 1-5/8" er 41mm udv.

mht. til at regne det ud vha. ventil størrelse, så glem det - prøv evt. at mål udstødningskanalen... den er nok ikke 35,5mm i dia.

Jeg ville vælge et 1-½" eller 1-5/8" ...

kom frem med alle motordata.. så er der sikkert nogle der har nogle gode råd.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er jo også et 1 5/8" det jeg har kigget på... Mine ventiler er 35.5mm og det er mine kanaler i topstykket også!!!! De er fræset op så der er god gennemgang... Og jeg vil ikke have et system der er mindre end mine ventiler da dette kun kan virke som en flaskehals...(efter min opfattelse)

Men motordata er 1914ccm. 284 knast, 8.8:1 CCR, portede og med 40/35.5mm ventiler, lettet svinghjul, hårdere fjedre, 2 stk 44mm IDF. osv osv osv... Hvis i vil vide mere spørger i bare...
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg vil nu give Rasser ret. Specielt når det kun er en collector med stinger.. Når der ikke er nogen potter og så kort rør bliver modtrykket i udstødningen nok ikke helt stor nok med 1 5/8".
Jeg ville hellere vælge 1 3/8 eller 1½".
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ok det glemte jeg vidst at skrive... Jeg sætter en DynoMax endepotte på som kommer til at ligge på tværs af systemet. Så der kommer noget mere længde på og modstand i endepotten... Det er faktisk kun tarmslynget fra systemet jeg vil bruge. Måske sætter jeg stingeren på til special occations hvis det bare skal være lyd, men det var planen jeg ville køre med Dynomaxén monteret!!!!!
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det hjælper jo lidt på det, men jeg hælder stadig mere imod 1½"..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er ikke for at starte en ny diskussion - men hvordan kan dine kanaler være lige så store som ventilen ?? du skal vel også have et sæde som ventilen kan ligge an mod... og det skal vel helst støtte ventilen når den lukker.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) pizzaman Member
Skrev for 19 years siden | | | |
låner lige min brors pc og navn

som han skrev køre j med den 1 5/8 på min 1600 og ja det virker jo alt for stort , også med std knast . men der er også brugt meget tid på at få den til at køre som den gør.
det er en ren bundtræk motor hvor j så bruger den potte for at få et langt moment derfor også 1.25 viptøj på indsug.

har været ude og køre sammen med nogen af de andre fra club fyn som køre med 1600 og 1776 med skrap knast , de flår rundt i de 4 gear som bare fanden for at komme frem men kunne ikke følge den bundtræks motor .
har været oppe hos famer et par gange der kan j godt forstå man skal have nogle flere rmp , der er jo 15 km til næste sving , men her på midtfyn er kun sving så der skal sku noget bundtræk til

mvh lars
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
jeg tror du ville få mere bundtræk med en 1-½" eller 1-3/8" på den 1600 motor du snakker om.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:94e32365b4="Rasser"]Det er ikke for at starte en ny diskussion - men hvordan kan dine kanaler være lige så store som ventilen ?? du skal vel også have et sæde som ventilen kan ligge an mod... og det skal vel helst støtte ventilen når den lukker.[/quote:94e32365b4]

Jo selvfølgelig er der ventilsædet som de lukker tæt på. Men der jeg vil hen er bare at mine kanaler har en del større diameter end std. Men nok om det... Det lader ikke til der er nogen der har de vildeste erfaringer ud over teorier...
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:2c14876752="BuggyBoy"][quote:2c14876752="Rasser"]Det er ikke for at starte en ny diskussion - men hvordan kan dine kanaler være lige så store som ventilen ?? du skal vel også have et sæde som ventilen kan ligge an mod... og det skal vel helst støtte ventilen når den lukker.[/quote:2c14876752]

Jo selvfølgelig er der ventilsædet som de lukker tæt på. Men der jeg vil hen er bare at mine kanaler har en del større diameter end std. Men nok om det... Det lader ikke til der er nogen der har de vildeste erfaringer ud over teorier...[/quote:2c14876752]


Viden man har læst sig til er jo ikke teorier - der er forskel

prøv evt. at spørge på http://www.shoptalkforums.com - der er rigtig mange der har prøvet meget af det du spørger om.

selv tak for hjælpen - skulle det være en anden gang
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:e86da7f38f="Rasser"][quote:e86da7f38f="BuggyBoy"][quote:e86da7f38f="Rasser"]Det er ikke for at starte en ny diskussion - men hvordan kan dine kanaler være lige så store som ventilen ?? du skal vel også have et sæde som ventilen kan ligge an mod... og det skal vel helst støtte ventilen når den lukker.[/quote:e86da7f38f]

Jo selvfølgelig er der ventilsædet som de lukker tæt på. Men der jeg vil hen er bare at mine kanaler har en del større diameter end std. Men nok om det... Det lader ikke til der er nogen der har de vildeste erfaringer ud over teorier...[/quote:e86da7f38f]


Viden man har læst sig til er jo ikke teorier - der er forskel

prøv evt. at spørge på http://www.shoptalkforums.com - der er rigtig mange der har prøvet meget af det du spørger om.

selv tak for hjælpen - skulle det være en anden gang[/quote:e86da7f38f]

Folk har kun eksperimenteret med dette i 40år og de er alle kommet til samme resultat som Rasser.. Men de tager nok fejl... Bigger isnt always better!

/Kasper
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:87da31d223="BuggyBoy"]ok det glemte jeg vidst at skrive... Jeg sætter en DynoMax endepotte på som kommer til at ligge på tværs af systemet. Så der kommer noget mere længde på og modstand i endepotten... Det er faktisk kun tarmslynget fra systemet jeg vil bruge. Måske sætter jeg stingeren på til special occations hvis det bare skal være lyd, men det var planen jeg ville køre med Dynomaxén monteret!!!!![/quote:87da31d223]

På en buggy, - 1½" .
Har dem til kr. 1450.-
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det lyder lækkert farmer... Det er jeg da meget interesseret i!!!! Har du et billede af systemet på 1½" så jeg kan se det? Er det også med en potte af en art, eller er det tarmslynget alene?


Og tak for hjælpen til jer andre...
(permalink) pizzaman Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ang bundtræk

det er rigtigt at de små tarmslyng vil gi mere bundtræk helt i bunden , har prøvet det meeen den store gir lidt mindre helt i bunden men så får man 300 rpm mere moment , så kommer 1.25 vippetøjet på og man leger lidt med a topstykker og vupti så har man moment ca 850 rpm mere .

det er en motor som bare trækker når man har brug for det unden at skulle skifte gear
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Pizzaman: Jeg tror du har misforstået et eller andet for det du siger der er totalt sort.

Jeg går ud fra at opskriften på din motor er som følgende.

std 1600cc med portede topstykker
1-1.25 vipper på std knast
Kadrons

Du har absolut intet gavn af det store udst. system eftersom sammensætningen af knast/toppe/kubik overhovedet ikke kan flowe nok til dette system..Det svarer til at pisse i havet ved Ebeltoft og så forsøge at tage en urinprøve ved Skagen..
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:dedb19fcd3="BuggyBoy"]Det lyder lækkert farmer... Det er jeg da meget interesseret i!!!! Har du et billede af systemet på 1½" så jeg kan se det? Er det også med en potte af en art, eller er det tarmslynget alene?


Og tak for hjælpen til jer andre...[/quote:dedb19fcd3]
Den er magen til den du selv satte billede på af.


Mitch. Du har ret, - og så alligevel ikke. Sådan sagde jeg osse. Men idet han kun kører med 1,25 vipper på indsugningen har han fået nulret sig frem til en god combo, selvom headeren egentlig er alt for stor. En mindre header ville have gjort det mindst lissågodt, men den trækker altså pænt bredt.
- Der er et eller andet med en 1 5/8 på en 1600 cc. (sålænge man bruger en potte med lidt modstand i) Om det er fordi man rammer et kvadrat volumen der passer den godt eller hur, det aner jeg ikke. Men det virker ofte bedre end at sætte samme størrelse på en motor med flere cc. Buyndmomentet tar lidt skade, ja, men ikke
Ikke at jeg vil anbefale det til andre, men på hans virker det.
t

T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Torben: Er det prøvet med et kvalitetsheader med mindre diameter? For jeg syntes det lyder lidt som om man har taget hvad man havde og stillet sig tilfreds med den performance.. Jeg er stadig ret sikker på at et mindre merged header ville give bedre ydelse.

Men det er jo selvfølgelig altid et spørgsmål om penge kontra hvad man får ud af det.. ;)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Som jeg skrev før, ikke nødvendigvis.
Det er lidt det samme som en anden motor jeg lavede sidste år. På 2275 cc. Der begyndte jeg med en 1 5/8 header, men syntes den var for "blød" selvom det burde være størrelsen til det combo. skiftede så til 1 3/4" og bingo, så var bund og mellem område som jeg mente det skulle være. Senere på rullefeltet, viste det sig så at det kostede ca. 5 hk på toppen.
Jeg tror - stadig - det er et eller andet med at kvadratet, jævnfør volumen i en 1 5/8 tilfældigvis rammer et punkt hvor en lavomdr. 1600 motor syns det er godt.
Gør man det samme på en 1600 med feks. en W120, kan den ikke falde ned fra et træ a´sig sæ´l.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) pizzaman Member
Skrev for 19 years siden | | | |
famer skriver det helt rigtigt , det skal j jo sige når det er ham j spørger når der er noget hvor j må gi op .

det er en 1600 med 1.25 vip og kardron , har kørt med et par toppe fra famer som fik hele turen ( kan varmt anbefaldes ) på en anden 1600 også på en std knast 1.25 vip og kadron , kørte vildt godt .

som en del her inde sikkert har fundet ud af er der meget stor forskel på om man har læst sig til noget eller prøvet det af
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:4854e6d345="Farmer"]...volumen i en 1 5/8 tilfældigvis rammer et punkt hvor en lavomdr. 1600 motor syns det er godt........ T.[/quote:4854e6d345]

Så du mener 1 5/8" til en 1600ccm og at jeg ska købe 1½" til min 1914ccm????????? Nu er jeg da endeligt forvirret...
(permalink) pizzaman Member
Skrev for 19 years siden | | | |
nej nej slet ikke . hold dig til det famer skriver .

det er en helt anden motor type du laver .
man skal passe på med at gi en jyde ret men gamle smølf (famer) har fat i den lange ende

Reply »

You must log in to post.