Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tarmslyng fra CSP

Tags:
No tags yet.

(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er da noget vrøvl du siger nu... Du siger farmer har fat i den lange ende. Altså han har ret... Og farmer skrev jo følgende...

[quote:18534c1cf1="Farmer"][quote:18534c1cf1="BuggyBoy"]ok det glemte jeg vidst at skrive... Jeg sætter en DynoMax endepotte på som kommer til at ligge på tværs af systemet. Så der kommer noget mere længde på og modstand i endepotten... Det er faktisk kun tarmslynget fra systemet jeg vil bruge. Måske sætter jeg stingeren på til special occations hvis det bare skal være lyd, men det var planen jeg ville køre med Dynomaxén monteret!!!!![/quote:18534c1cf1]

På en buggy, - 1½" .
Har dem til kr. 1450.-
T.[/quote:18534c1cf1]

Her siger han så også jeg skal købe 1½" til min 1914ccm!!!!!! Så jeg synes det virker lidt underligt det du lige skriver...
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er fordi du ikke forstår, - eller læser hvad jeg skrev længere oppe.
På en buggy med din opsætning, 1½" merge header.
Slut.
Men det er da et frit land vi lever i, så du må da vælge lige det du har lyst til ;-)
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Uanset hvad Farmer siger i skal bruge...... så virker det da vildt underligt at man skal smide en 1½" på en 1914 der er "vildere" (knast- toppe osv.), mens man skal smide 1-5/8" på en mild 1600.

come on.............. det er sgu da langt ude, kan i ikke selv se det ???
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
jamen L
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg har læst det op til flere gange.... og helt ærligt lyder det lidt som om du prøver at redde en rådgivningsfejl mht. header på den 1600 motor.


Det lyder bare helt sort synes jeg ..... der er da ingen logisk forklaring på det.

NB. jeg er ikke uenig i at der skal 1½" på den 1914... det er mere den 1600 motor hvor du påstår at en 1-5/8" er den optimale header - den lyder lidt underlig
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
1. Jeg har[u:67e420db85] ikke [/u:67e420db85]rådet ham eller andre til at bruge en 1 5/8" header på e4n 1600cc. Det var nemlig, som Kasper skriver, allerede indkøbt.

2. Jeg har heller [u:67e420db85]ikke [/u:67e420db85]sagt at en 1 5/8 header var optimal på en 1600.
3. Jeg har skrevet at jeg [u:67e420db85]ikke [/u:67e420db85]rigtigt ved hvorfor en 1600 motor går forholdsvis godt med en 1 5/8 header, og at jeg ikke ville anbefale det til andre. (Hvertfald ikke uden at finde ud af hvorfor)
4. Jeg har [u:67e420db85]derimod[/u:67e420db85] rådet ham til at gøre et par småting, i kraft af at han kørte med en stor header, som så viste sig at fungere bedere end forventet.
5. Jeg har [u:67e420db85]skrevet [/u:67e420db85]at en mindre header sansynligvis ville gøre det lissågodt eller bedre.
6. FYI. På fynboernes "stribe", trak bilen 10 km højere trapspeed. ved at gå fra 1,25 til 1,1 vipper på udst. og ca. 30 km mere end en std 1600.

Så jeg er ikke helt med på hvad det er du mener der er sort snak, udover, at det jo ikke ligefrem er mainstream thinking.

That´s all she wrote.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) pizzaman Member
Skrev for 19 years siden | | | |
helt ærligt hvor svært kan det være , det er jo ikke noget j har læst på bagsiden af ude og hjemme med den motor .

og rigtigt nok kom den store potte på fordi j havede den meeeen har kørt med std , den dyre std , 1.3/8 og 1.1/2 da j har dem alle .

std potten er klart den mest ringe , den der koster et par 100 mere synes j er de penge værd , 1.3/8 giver masser af bund og køre da godt ,1.1/2 potten tabte en smule i bunden men længre moment , så kom 1.5/8 potten på og rigtigt den virket alt for stor så der blev ringet til famer for at snakke i laaaang tid han kom så med den ide med a viptøj og det virket, der efter tog j et par toppe og portet dem meget i indsug +manifold på a kadron fik hele turen . et minus ved den motor er at den træker meget nemt op til 150 km men så sker der heller ikk mere.
men her på fyn må vi jo kun køre 80 km
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Pizzaman: Er det noget du kan bevise på skrift det der? Eller er det gisninger.. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at se motoren med 1-1.25 vipper og med en 1½" merged collector og derefter sammenligne dem med tallene på den kombo du har nu.

Hvis det er sandt at den performer bedre med det store header skal vi da have fundet ud af hvorfor..

/Kasper
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det kan jeg da kun være enig i.... lad os da finde ud af hvorfor lige nøjagtig denne combo opfører sig så "sært" (på den gode måde).
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nå, men jeg har besluttet mig... Der kommet et 1½" på min 1914ccm... Det kan kun blive bedre end det std.tarmslyng jeg har på nu...
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:f5ad70a3ef="BuggyBoy"]Nå, men jeg har besluttet mig... Der kommet et 1½" på min 1914ccm... Det kan kun blive bedre end det std.tarmslyng jeg har på nu...[/quote:f5ad70a3ef]

OK. super... husk så på at der findes alm. 1½" og merged 1½"
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg har købt det 1½" af Farmer som han refererer til tidligere - og som han skriver han sælger for 1450,-... Og dermed må det også være merged da det er sådan et han refererer til i teksten!!! Det er da det jeg skal have i hvert fald... (Kunne være jeg lige skulle sende ham en mail så der ikke bliver nogen misforståelser).

Glæder mig til systemet kommer på bilen :-D Tror der er lidt brøl når det er stingeren der er monteret... Men som sagt kommer der en potte på systemet...
(permalink) pizzaman Member
Skrev for 19 years siden | | | |
desværre har j ikke data på min på stand .
tror den bedste måde at lave den på er 1.25 vip også med 1.1/2 merged,j kørte med alm 1.1/2 da j prøvet mig frem .

den potte j køre med er denne

pizzaman's brormand
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvem er producenten af dit tarmslyng???
(permalink) pizzaman Member
Skrev for 19 years siden | | | |
det er en bugpack som j har købt ved csp dejlig stille potte at køre med .
den koster lidt over 2000 kr
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:a819e2f891="pizzaman"]desværre har j ikke data på min på stand .
tror den bedste måde at lave den på er 1.25 vip også med 1.1/2 merged,j kørte med alm 1.1/2 da j prøvet mig frem .

den potte j køre med er denne

pizzaman's brormand[/quote:a819e2f891]



jamen så er vi jo enige
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
I rest my case!

/Kasper-DSA
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Når den nu sidder der til sommer , så kom og bevis at du kan køre fra mig, vi må også hellerer dele en pils.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg har prøvet til ,men han ville ikke :lol: :lol: :lol: :lol:
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nej der måske lidt kylling over ham.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er ikke dig jeg snakker om buggyboy.

Det er pizzamans bror jeg driller :wink:
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nu er det altså kun for sjov, og du ved at jeg gerne vil race lidt.
Kommer du på holeby en af de 3 gange i år?
30/4-28/5-17/9
Så kan du jo få nøjagtige målinger på buggyen,og det er ingen skam hvis man taber(det gør jeg tit) men det er sk... skægt
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!

Reply

You must log in to post.