WBX spørgsmål
Var ude at se på en Bus T25 med Wasserboxer, årgang 84.
Tidligere millitær-bus.
Den havde en toppakning der var røget sig en tur.
Motoren kunne starte op og lød O.K.
Den havde ikke smidt olien men vandet var løbet ud.
Mit spørgsmål er nu om man kan nøjes med at skifte toppakningen ?
Er det dyrt og kan man gøre det uden at tage motoren ud ?
Mvh Birke
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
skriv evt. spørgsmålet ovre i
http://www.t3nettet.dk
men hvis den har smidt vandet uden at man har opdaget det kan motoren godt have rendt varm hvorved at topstykket kan være revnet eller stempelringene udglødet
Ja, t3nettet er vel det rette sted, men det er jo her at
man får svar i en fart :D
Historien er, ifølge sælger, at den "røg" og at de derfor stoppede
og blev slæbt hjem af Falck.
De troede at det var en kølerslange, men kunne se at der løb vand ud ved den ene toppakning....
Kunne man være heldig at en efterspænding af topstykket kunne
klare problemet ?
Mvh Birke
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
Jeg kan sige med sikkerhed at en efterspænding nytter ikke!
Et toppakningssæt er DYRT, rigtig dyrt.
Danborn ved mere om det.
Problemet med WBX'erne er at hvis man ikke kører med det foreskrevne kølervædske, æder det pakningerne, det er nok det der er sket...
Men...
http://www.t3nettet.dk - eller
http://www.Shoptalkforums.com så bliver du klogere
-------------------------------------------
efterspænding løser ikke problemet. den pakning som er røget er en gummipakning som er revnet. står selv med en transporter med samme problem og når jeg har fået gjort noget ved problemet skal den sælges og så er min tid med wbx motorer forbi. har haft tre biler med wbx og de har alle sammen haft samme uheld. hvis det er hvid røg der har været så er det bare damp man har set. var røgen derimod sort så er olieskraberingene røget og så skal motoren ha den store tur, og et helt pakningssæt plus ringe til en wbx koster en bondegård
og rune var 4 minutter hurtigere :-)
Tak for svarene.
Det lyder lidt som om at jeg skal takke nej :?
Hvis man ikke har mange penge er det sgu ikke så lige til,
at finde en familie bil med plads til barnevogn og det hele.
Nå, men jagten går videre :wink:
Mvh Birke
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
Nemlig, et pakningset koster et ca 2500,- + div. stumper!
Jesper
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
[quote:e3ec785f02="birke"]Tak for svarene.
Det lyder lidt som om at jeg skal takke nej :?
Hvis man ikke har mange penge er det sgu ikke så lige til,
at finde en familie bil med plads til barnevogn og det hele.
Nå, men jagten går videre :wink:
Mvh Birke[/quote:e3ec785f02]
Du kan da godt finde en pæn og fornuftig T3ér på hvide plader med en fornuftig motor i, til 26-30K.
Men ja, det med kølervædsken/gummipakningen kan og er da til dels et problem. Omvendt, hvor finder du en bil af den type med 15+ år på bagen, hvor alting fungerer.
Min egen 60hk´s WBX gik 250 K før den begyndte at sige mærkelige lyde.
Den 78hk´s jeg så lagde i som erstatning havde så en eller to dårlige bunpakninger. Når jeg så engang i løbet af foråret får tid, bliver motoren skildt ad og efterset/repareret. Så er der nok 100 - 150K mere i den.
Prøv og find en vogn med "historie" istedet for at finde det billigst mulige alternativ. det kan godt blive dyrt i den sidste ende.
T.
Ja, det er dyrt at have bil.
Enten køber man en nyere bil og betaler dyrt...
Eller man køber en gammel og må så regne med at
investere nogle weekender med at ligge i perlegruset og rode.
Men det ER bare sjovere at skrue, hvis reservedelene er billige.
Så WBX er nok ikke det rigtige for mig :wink:
Mvh Birke
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
[quote:5f933079cd="birke"]Ja, det er dyrt at have bil.
Enten køber man en nyere bil og betaler dyrt...
Eller man køber en gammel og må så regne med at
investere nogle weekender med at ligge i perlegruset og rode.
Men det ER bare sjovere at skrue, hvis reservedelene er billige.
Så WBX er nok ikke det rigtige for mig :wink:
Mvh Birke[/quote:5f933079cd]
Dyrt og dyrt :roll:
Jeg købte et kompl. mortorpakningssæt (alle pakn. til HELE motoren) for 49 Euro på Ebay...
Hvis man giver sig tid, kan man sagtes finde det du skal bruge på nettet.
Jeg har handlet hos CSP, Ebay og Bugservice til hvad jeg kalder fornyftige priser.
Normalt er der ikke noget problem i en utæt toppakning på en WBX'er, med mindre den samtidig har været kørt tør for vand 8O
-------------------------------------------
VW Transporter '89 2.1 VANDKØLET!
Det er O.K. at det tager noget tid hvis det er en hobby bil.
Men f.eks 4-6 ugers ventetid for at få sin daily driver lavet ?
Det går indendørs-ministeren aldrig med til :lol:
Mvh Birke
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
Det tager en dag eller to alt afhængigt hvor travlt man har! Og det er da rigtigt at man kan få et pakningsæt på ebay for 50eur + fragt
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
Jeg tænkte nu mest på "Murphys lov" : Hvad kan gå galt, vil gå galt.
Det er som om at den "dims" man mangler altid lige er blevet solgt
billigt på ebay/DBA/Gearheads og at det varer noget tid før den dukker
op igen.
Kender du det ?
Mvh Birke
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
En værkstedsbog, div. værktøj, lidt tålmodighed og omhyggelighed, en kande kafe og lidt musik fra radioen, så er den toppakningskiftet i løbet af en formiddag :-)
-------------------------------------------
VW Transporter '89 2.1 VANDKØLET!