min baby :-)
hey så fik jeg lige lavet en profil på bilgalleri.dk men billederne er ikke så gode så skal lige ha taget nogle flere....
http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=27744
lækker vogn
men er det ikke empi 8 spoke fælge ?? - du skriver porsche fusch ?
-------------------------------------------
mobil nr: 22-26-03-12
det ser super ud, men måske du skulle rette lidt på dine data.
Fælgene er ikke porsche fuchs, men empi 8-spoke (repro)
hvilken motor kombination køre du med ? 1776 eller 1835ccm og hvilke karburator, knast mv. :-)
ps: har du mulighed for at maile et nærbillede af dine navkapsler, jeg er nemlig på udkik efter sådan et sæt til 8-spoke "hvis der skulle være nogen der ligger inde med et sæt så mail plz"
Mvh. Niels
Det er da heller ikke dobbelt karbs der sidder på, men kadrons :oops:
-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
undskyld nej det er ikke db og viste ikke lige hva de der fælger hed så... men det bliver rettet..... og den har 100 hk
Hey rolig guys, giv manden en chance!!
Fed Bil!! :wink:
-------------------------------------------
takker Fastoldvw... er ny i det her med bobbeler... :P har lige købt den
Har du flere specifikationer på din motor og evt. en udskrift af den med moment og hk? Jeg vil gerne se hvordan dens opsætning og kurverne ligger i forhold til min egen.
Og ja, fin bil...
ja jeg kunne også godt tænke mig at se kurve på din buggy motor... den er jo næsten som min bare med lidt mindre knast... kunne jo være sjovt at se hvad forskellen var !
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Jeg har ikke haft den på et ordentligt rullefelt så kurven er ikke tegnet endnu :-D Men jeg arbejder på sagen...
Grunden til jeg spurgte efter Jever64´s kurve er at jeg ved det tager lidt tid for folk at lægge sådan noget på nettet - så kunne jeg se den i forhold når jeg fik min målt præcist... og så ville jeg bare gerne se dokumentation på de 100hk... Synes det lyder pænk ok hvis den yder 100hk. med de ændringer der er lavet...
[quote:a4b972c9ea="Rasser"]ja jeg kunne også godt tænke mig at se kurve på din buggy motor... den er jo næsten som min bare med lidt mindre knast... kunne jo være sjovt at se hvad forskellen var ![/quote:a4b972c9ea]
Har du da fået din målt rasser??? Må man se???
Fed bil din 1302. Det er ikke så tit man ser en 1302/3 i original look med to farvet lakering og crome i behold. Klassisk og cool! 8)
-------------------------------------------
It's not just a car
It's a volkswagen...
Tlf: Enoghalvtres Tooghalvfems Seksogfyrre Seksogfirs
[quote:b848ddafac="BuggyBoy"][quote:b848ddafac="Rasser"]ja jeg kunne også godt tænke mig at se kurve på din buggy motor... den er jo næsten som min bare med lidt mindre knast... kunne jo være sjovt at se hvad forskellen var ![/quote:b848ddafac]
Har du da fået din målt rasser??? Må man se???[/quote:b848ddafac]
Ja ... her er scanningen af kurven så du kan se det
[web:b848ddafac]http://img3.imagevenue.com/img.php?loc=loc179&image=0c2_Scan10002.JPG[/web:b848ddafac]
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Jeg kan ikke se det - billedet virker ikke...
Kan du ikke bare sende den til
jacob.steffensen@gmail.com så????
Rassers effektkurve fra rullefeltet..
klik på den for at se den i fuld størrelse.
[img:570d717cd0]http://img2.imagevenue.com/loc133/th_a84_Mail.JPG[/img:570d717cd0]
/Kasper-DSA
Det er sgu da nice rasser - den vil da gerne flytte sig så!!!!!! 122 hk :twisted:
ja det må man sige hva har du lavet ved din motor?????
sakset fra "Rassers 1914 testdrive" idnlæg på vwnettet:
""""""""""""""""""""""""""""""""Specs:
AS21 blok lavet til fullflow (olietemp. føler bygget ind i oliekanalen umiddelbart før oliepumpen = præcis temp. måling)
1,5 L oliesump (forlænger svejset på)
Externt HP1 Oliefilter
Extern oliethermostat
Extern oliekøler (over gearkassen)
69mm DPR modvægtet krumtap (8 stiftet & alfbal. sammen med svinghjul)
Std. VW plejlstænger (afvejet til under 1 grams forskel)
200mm lettet svinghjul (5,1kg)
1700 punds kennedy trykplade
26mm schadek oliepumpe
94mm cylindersæt (stempler afvejet til under 1 grams forskel)
Vippearmsaksler med boltede ender
Std. 1,1:1 vippearme
Dobbelte fjedre - Gene Berg 273A
ChromeMoly stødstænger
W120 engle knast (294 grader)
Mallory fordeler med platiner
Std. benzinpumpe
2 stk 40mm Dellorto DRLA karbs med 34mm venturier + 5cm stacks indeni luftfiltrene
1 5/8" full merged header med 1 5/8" hide-a-way potte
Kompression: 9,5:1
040 toppe med 40-37,5mm ventiler (toppene skulle være portet af Mark Stephensen - men da jeg modtog dem synes jeg ikke helt det levede op til mine forventninger.
Så jeg gik igang med at rette kanalerne til og lave indsugnings indgangen større, og matchporte manifoldene så de passede 100% til toppene.
Alt er næsten "blueprinted", vendehøjde cubic i toppe osv. er forsøgt optimeret for bedste effekt, dog blev jeg nødt til at gå på kompromis med vendehøjden da sælger af toppe lovede mig at toppene var på 55ccm. Da jeg så modtog dem var de drejet ned så der kun var 42 cubic i toppene!
Jeg ville ikke ændre mere ved kammeret - så derfor blev jeg nødt til at vælge at køre med en vendehøjde på 2mm selvom jeg havde planlagt ca 1,2mm. Plenen var at vælge en fast vendehøjde og så få drejet toppene "ned" i ccm..... men den gik ikke!
Så det endte med en vendehøjde på 2mm og 43ccm i forbrændingskammeret - desværre!
"""""""""""""""""""""""""""""
Men der er selvfølgelig nye planer for næste sæson... der skal jo lige nulres lidt.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Nå! så fik i da spolerede mandens tråd hva!
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
ja det kan jo nok ikke diskuteresat vi har splittet den lidt af...
Men han spørger jo selv til de data eks.
Jeg ser ingen problemer i det så længe det er ok for ophavsmanden med tråden... men kan godt se denne tråd er blevet lidt splittet af.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Sorry drenge! så ikke lige hvem du svarede til! sorry.... Hehe
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389