Hejsa
Er der nogle som har et godt råd hvor det er bedst at placere sin pumpe? Er det lige ved tanken således at den kan trykke benzinen hen til karburatorne eller er det henne ved motoren således at den kan suge fra tanken?
Hvordan er det at man laver det der sikkerhedsrelæ til pumpen? Altså således at den ikke bliver ved at pumpe selvom motoren er stoppet.
Er der tilfældigvis nogen som ligger inde med en ny tændingslås? med nøgler selvfølgelig. :)
Sæt den under tanken. Så pisser der ikke benzin ud i motorrummet, hvis noget skulle gå galt, f.eks. en slange skvatter af eller lign..
Sikkerhedsrelæet må man kunne lave over olietrykslampen, så den slukker når lampen tænder. Når du har karburatorer gør det jo ikke noget den først begynder at pumpe når motoren er startet og laver olietryk. Det er noget andet med indsprøjtning..
Tændingslås til hvilken bil? Jeg har et par forskellige..
Okay tak for det. Så laver jeg det bare således at relæet trækker når der er tænding på og olielampen ikke lyser, men hvad så hvis man kører med trykmåler istedet for? Der kan man jo ikke bare lige trække et signal fra.
Tændingslåsen er til en ratstamme fra en 1302, men skal nu bruges i en buggy. Jeg bruger bare selv ratstammen fra en bil som ikke bruger mcpersson. Hvad skal sådan en koste?
Jeg ville bruge ladeledningen ligesom man gør ved kørelys.
Så kunne du sætte en fjederkontakt på til at tvangsstyre hvis den har stået længe og karburatorerne er tomme.
Du bør kunne købe et relæ hos P.E. Butz. De spørger så om du er mekaniker, det siger du ja til og får det sendt efterkrav.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Frank: Jeg kører med T4. på den generator er der 3 ledninger, to som er kørt i samme sko og en anden. Hvilken af dem er det?
Skal man ikke bare bruge et alm. std. relæ?
Ja jeg tænkte også om ladestrømmen ville være det bedste, men så kan man komme ud for at man ikke kan køre hvis generatoren står af en dag.. Og det KAN jo være lidt surt hvis man ikke liiige er i nærheden af garagen.. Men okay, man kan jo bare lave det så sikkerhedsrelæet kan kobles fra manuelt..
Jeg har ikke noget kontakt til 02 ratstamme..
Okay det vil sige at man skal tage og bruge den ledning til ladelampen. Den lyser jo når motoren ikke kører. Den må man jo så bare køre over en NC-kontakt i et relæ. Er dette ikke løsningen? Så kan pumpen jo kun køre når relæet ikke er trukket, og der er tænding på bilen.
En ladelampe går ud når den får 12 volt. Den har ikke plus og minus. Den tænder pga. spændingsforskellen og går så ud når den forsvinder.
Men jeg kommer pludselig i tvivl om relæet evt. vil trækkes når den kommer tænding på.
Jeg har sku´da selv brugt det til kørelys men det er jo 10 år siden.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
8) Man kan jo få relæer til at gøre hvad som helst, hvornår som helst, og med hvilken som helst signalstrøm... Såå der er vel frit slag når alt kommer til alt.
Tak for hjælpen. Jeg tror at jeg vil prøve at sætte et relæ på ledningen til ladelampen. Så finder jeg da ud af det.
Så er der et problem mindre. :D :D
du kan godt bruge et relæ med en nc kontakt. men husk at bruge tændingsplus til både spolen og kontakten. hvis du bruger konstant plus bliver pumpen ved med at pumpe efter du har slukket motoren.
Ja selvfølgelig. Det var jeg nu godt klar over, man er vel ikke elektrikker for ingen ting.... :D :D