auto gauge
er der nogle der har erfaring med
auto gauge (thansens sportsinstrumenter)
link:(
http://www.thansen.dk/product.asp?c=429873719&n=1199147582&pn=1222874899 )
eller er det bare noget "lort"
Har det i min bus både temp omdr olietryk det er ikke det bedste tempraturmåleren gik i stykker efter 14dage fik godt nok en ny så var det bare olietryks måleren ryder helt i top indtil den er varm og farverne er ikke helt ens i urene
Mvh Arnaa
-------------------------------------------
per@arnaa.dk 20317427
hvordan har du fået
monteret temp. målerer?...
ellers nogle andre steder der er bedre...
Mine urer er monteret under radioen i instrumentpanelet hvor der var plads til 3stk og der følger et T stykke med til olietryksmåleren så man kan sætte den orginale olietryksmåler til og tempraturmålerne
Arnaa
-------------------------------------------
per@arnaa.dk 20317427
Der er forresten også det problem at man ikke kan skrue ned for lyset sammen med de de orginale instrumenter da de blænder en del men godt se det ud
Arnaa
-------------------------------------------
per@arnaa.dk 20317427
er der ikke seperat ledning til lyset på uret
for så kan du jo bare føre ledningen til
lys kontakten så det hele styres der fra
Der er en ledning til konstandt strøm og en son skal tilsluttes det orginaleinstrument og man kan ikke juster lysstyrken da det er dioder og ikke pære,konstantstrømen skal til for den gemmer den sidste indstilling af lyset da der jo er 7 forskellige farver
Arnaa
-------------------------------------------
per@arnaa.dk 20317427
JA JEG K
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
tak for det hvorfor har
jeg ikke tænkt på det
tjekker det lige med det samme
VDO har lavet nogen i mange år, der ikke er vrøvl med.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Har set VDO har nogle ure som han de samme tal som i de orginale om det så er fordi at de orginale instrumenter er fra VDO eller om de er lavet til VW ved jeg ikke men de er næsten dobbelt så dyre som autogauge og så er alle instrumenterne ens det er da også noget ved
Arnaa
-------------------------------------------
per@arnaa.dk 20317427
Her er lige et billede af hvordan jeg har monteret mine instrumenter
Arnaa
-------------------------------------------
per@arnaa.dk 20317427
det ser jo godt ud arnaa...
[quote:84d6595833="arnaa"]Der er en ledning til konstandt strøm og en son skal tilsluttes det orginaleinstrument og man kan ikke juster lysstyrken da det er dioder og ikke pære,konstantstrømen skal til for den gemmer den sidste indstilling af lyset da der jo er 7 forskellige farver[/quote:84d6595833]
Man kan godt regulere lysstyrken på lysdioder ved hjælp af PWM(Pulse Width Modulation) men det kræver at du kan få "adgang" til forsyningsledningerne til baggrundsbelysningen, eller i hvertfald mindst en af dem(og helst + forsyningen)
Jeg Kører/har kørt med biltemas sager... og det er altså noget værre lort.
Olietryksmåleren gik i stykker efter et par måneder (trykføleren på motoren), og temp. måleren viste sig at vise 10 grader for meget (fandt ud af det vha. kalibrering).
Jeg har ikke umiddelbart nogle forslag til hvad du ellers skulle vælge.... men har da også kun hørt godt om eks. VDO.
[quote:3181c97264="Eg"][quote:3181c97264="arnaa"]Der er en ledning til konstandt strøm og en son skal tilsluttes det orginaleinstrument og man kan ikke juster lysstyrken da det er dioder og ikke pære,konstantstrømen skal til for den gemmer den sidste indstilling af lyset da der jo er 7 forskellige farver[/quote:3181c97264]
Man kan godt regulere lysstyrken på lysdioder ved hjælp af PWM(Pulse Width Modulation) men det kræver at du kan få "adgang" til forsyningsledningerne til baggrundsbelysningen, eller i hvertfald mindst en af dem(og helst + forsyningen)[/quote:3181c97264]
Det vil jeg da prøve for det kunne da være rart hvis de ikke blænder som de gør det nu.
Arnaa
-------------------------------------------
per@arnaa.dk 20317427
[quote:5173c5f112="Anonymous"]Jeg Kører/har kørt med biltemas sager... og det er altså noget værre lort.
Olietryksmåleren gik i stykker efter et par måneder (trykføleren på motoren), og temp. måleren viste sig at vise 10 grader for meget (fandt ud af det vha. kalibrering).
Jeg har ikke umiddelbart nogle forslag til hvad du ellers skulle vælge.... men har da også kun hørt godt om eks. VDO.[/quote:5173c5f112]
det var mig uden logind
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Angående instrumenter er min holdning:
Hav så få som muligt og så pålidelige som muligt.
Olietryk har man en lampe til, der fungerer fint.
Olietemp er god at have.
Topstykketemp er bedre at have.
Voltmeter, hvorfor? der er en ladelampe
Ur, hvorfor?...
omd.tæller er hovedsageligt til ræs, da de fleste nok kan høre om der er mange eller få omdrejninger på motoren.
VDO er kongen, og de kan renoveres i det uendelige og de funker bare.
Køb dem brugt, der er ingen fare ved det, man kan få givere hvis de mangler.
Autometer er rigtig gode, men dyre yankeesager.
Veglia er italiensk kvalitet, men der er lidt langt imellem dem.
Smith er engelsk, men kvaliteten er god.
Jeg er modstander af billige instrumenter fordi det er dem der holder øje med hvordan min $$$$$$$$$ motor har det!!
-------------------------------------------
[quote:0d62d99164="arnaa"][quote:0d62d99164="Eg"][quote:0d62d99164="arnaa"]Der er en ledning til konstandt strøm og en son skal tilsluttes det orginaleinstrument og man kan ikke juster lysstyrken da det er dioder og ikke pære,konstantstrømen skal til for den gemmer den sidste indstilling af lyset da der jo er 7 forskellige farver[/quote:0d62d99164]
Man kan godt regulere lysstyrken på lysdioder ved hjælp af PWM(Pulse Width Modulation) men det kræver at du kan få "adgang" til forsyningsledningerne til baggrundsbelysningen, eller i hvertfald mindst en af dem(og helst + forsyningen)[/quote:0d62d99164]
Det vil jeg da prøve for det kunne da være rart hvis de ikke blænder som de gør det nu.[/quote:0d62d99164]
oki, skriv hvis du skal have hjælp til det :wink:
jaeh, det var så mig du bare skulle skrive til for hjælp med PWM regulering :wink: