Er ved at bygge en bil (bobbel) jeg primært vil bruge til dragrace (billeder kommer af projektet når jeg har fundet en der kan redigere pics så de kan komme på vw nettet), men vil også gerne kunne tulre lidt rundt i den på gaden når jeg har lyst. Forventer ikk at motoren ska ku cruise på langtur med 150 i timen. Men hva mener i den maksimale compresion bør være hvis man stadig vil kunne køre lidt mere end de 402 meter?? med og uden oktan boost...
Vh Spring
[quote:c3a08e7da0="GetBackOnTrack"]billeder kommer af projektet når jeg har fundet en der kan redigere pics så de kan komme på vw nettet[/quote:c3a08e7da0]
Redigeringen kan jeg måske godt hjælpe med. Hvor mange billeder drejer det sig om, og hvad skal der laves ved dem?
-------------------------------------------
MIB Aalborg
Det kommer an på knasten, hvis du har en vild knast kan du godt gå højt op kompression.
Det kommer også an på faconen i dit forbrændingskammer, hvis du har et godt "squish" kan du gå endog meget højt op i kompression.
Men så er vi derude hvor det ikke er for børn og tøsedrenge.
Så spiller kvaliteten af plejlstænger og -bolte også ind, hvis du kører med små tolerancer må delene ikke kunne give sig ved høje omd.
Det har taget mig 20 år at blive forvirret på et højere plan, så der kan vist ikke gives noget konkret svar på dit spørgsmål.
10-10.5:1 er højt, men ikke vildt efter min mening
Hvis du har styr på overlap, Squish, $$$dele, kan du køre med 12.5-13, det er der enkelte der gør/tør.
I sidste ende er det et spørsgmål om nosser!!!
-------------------------------------------
Der er vist andre faktorer der spiller ind der.. Eksempelvis knastens overlap.. Overlap er når knasten holder både udst og indsugningsventil åben på sammen tidspunkt.. Har knasten et højt overlap kan og skal du have en højere statisk komp for at opnå den ønskede dynamiske komp.
Statisk er den komp du udregner ud fra din vendehøjde,forbrændingskammer og cylinderstørrelse... Men den dynamiske komp er en helt anden.. Det er den du har når motoren drejer.. Har du feks en motor med et lille overlap på knasten og 10-1 statisk komp vil din dynamiske komp ligge tæt på den statiske.. Men kører du eks med en fk87 som har et ret højt overlap vil en 10-1 komp være en del lavere dynamisk (altså når motoren drejer). Det er derfor der er folk der kan slippe afsted med at køre 10.5-1 og 11-1 på gaden.. De skriver den statiske og har måske under 10-1 dynamisk..
/Kasper
livet starter vel omkring de 11,5-1 :D
Du må frem med hva grej du har eller har tænk dig at bruge
Okay, det var vist nok svar for mig lige nu...
Sad lige og drøftede emnet med en kammi og ville lige høre jeres mening :wink:
Billeder og data af motor kommer under projektsiden når jeg når så langt..
Thanks a bunch guys 8)
Spring
[quote:c676041d9f="ELNEF"]livet starter vel omkring de 11,5-1 :D
[/quote:c676041d9f]
Det glæder vi os da til at se i auktion john ;-)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
hehe... jeg kan se at du er lige så langt bagefter med skrueriet. Fuck vi har travlt !! ;-)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia