Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  DSA underground High-Performance r

Tags:
No tags yet.

124
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Der kan jo ikke gå en sæson uden der laves forbedringer eller småting skal optimeres.

[img:ce5b75df5f]http://img2.imagevenue.com/loc125/th_55e_blok_samling.JPG[/img:ce5b75df5f]


[img:ce5b75df5f]http://imagevenue.com/loc22/th_0c5_blok_samlet.JPG[/img:ce5b75df5f]


[img:ce5b75df5f]http://img2.imagevenue.com/loc245/th_9de_blok_udluftning.JPG[/img:ce5b75df5f]


[img:ce5b75df5f]http://img2.imagevenue.com/loc175/th_d0d_hurst_shifter.JPG[/img:ce5b75df5f]


[img:ce5b75df5f]http://img1.imagevenue.com/loc15/th_bc1_raceparts.JPG[/img:ce5b75df5f]
(permalink) Duus Member
Skrev for 19 years siden | | | |
fortæl os mere!! hvilke dele bliver udskifted? Kom med noget motor info...
:idea:

Duus
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvem ka? DSA!
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Der bliver nulret lidt mere med toppene, den får en tube kompression mere, vendehøjden bliver ændret fra 2mm til 1,2mm, knasthjul bliver udskiftet til ligeskårne, ny knast og løfter (w130), powerpulley, 1,25:1 vippearme istedet for de org. 1,1:1 (hvis ellers ventil, ventilfjedre og stempel kan blive enige om at det sådanne nogle jeg skal køre med).
Og hvis jeg er rigtig heldig får jeg lov til at låne et sæt IDA og prøve dem.. ellers ryger der lidt større venturier i mine 40mm Dællårtoer.
Desuden har jeg boret et ekstra åndehul bag blæserhuset i højre blokhalvdel - så må vi se hvordan det kommer til at fungere??!!
Og så får den lige nye lejer nu hvor den alligevel er åbnet.

That´s it... glæder mig helt vildt :-) :-) :-)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ser sgu godt ud Rasser! Glæder mig til at se den til Dynoday! Husk nu stingeren!
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja jeg er sgu mere spændt på om den når at blive færdig til dynoday... vi håber :-)

Stinger... sæføli!


Lige en lille sidebemærkning til alle dem der i efteråret var ved at lave motorstativer selv:
Prøv lige at se hvor dejlig nemt det er at arbejde ved sådan et stativ her hvor motoren er spændt op i den ene blokhalvdel. Man kan komme til ALT, og stativet kan drejes 360 grader. Selv svinghjul og kobling kan monteres.
Man står heller ikke og falder over nogle kæmpestore ben der holder stativet fast.

Anyway det var ikke for at starte en motorstativ diskussion....
Tak til M-flow for et dejligt stativ!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Duus Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ja det ser sgu godt ud... 8)
Men tror du virkeligt det duer at sætte større venturier i de 40mm dells? (-så vidt jeg husker kører du allerede med 36mm).
I øvrigt, har du prøvet 34mm ift. 36mm venturier? Jeg ligger nemlig og kan ikke helt bestemme mig for hvad jeg skal køre med på min oxy...

Duus
(permalink) M_Flow Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej Rasser.
Tak for de rosende ord !
Ser godt ud ,hæng nu i med samling af den så du kan få den tilkørt ordentlig hos Laulund !!!!!
Claus M_FLOW
Ps. glem stingeren , Federe med karburatorlyden !
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Den der dyno day, i skriver om! Når i er færtige med at larme -ose osv. Så tag lige og skriv herinde hvad de forskellige biler kunne trække, bare så jeg ved hvad jeg skal drømme om.
Bare navn-motor størelse-hk -moment og omd.OK?
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:3f635bb22c="Duus"]ja det ser sgu godt ud... 8)
Men tror du virkeligt det duer at sætte større venturier i de 40mm dells? (-så vidt jeg husker kører du allerede med 36mm).
I øvrigt, har du prøvet 34mm ift. 36mm venturier? Jeg ligger nemlig og kan ikke helt bestemme mig for hvad jeg skal køre med på min oxy...

Duus[/quote:3f635bb22c]

Jeg endte rent faktisk med at køre med 34mm venturier fordi jeg ikke kunne mærke forskel alligevel... så derfor (som nødløsning) sætter jeg 36mm venturier i på den nye motor og ser hvad jeg får ud af det.

Er der nogen der med sikkerhed ved hvor dybt man kan fræse ned i stemplet uden at skade noget ???
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Elnef Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ser godt ud Rasser hold på og bliv klar til Dyno day

Jeg har fræst 3,1mm ud af mine stempler så er der ca 4mm tilbage på midten hvor de er tyndest og fræse sporet er jo lidt ude i den ene side så der er lidt mere gods tilbage

Så frem med fræseren og en tube eller to af det der komp
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 19 years siden | | | |
FEDT!!! Rasser, det er det helt rigtige spor du er inde på!!

Og Husk, som de fleste af de fede motorbyggere siger:

"Compression is your friend!!"
-------------------------------------------
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:d9b3287186="Fastoldvw"]FEDT!!! Rasser, det er det helt rigtige spor du er inde på!!

Og Husk, som de fleste af de fede motorbyggere siger:

"Compression is your friend!!"[/quote:d9b3287186]

Ja jeg håber da også han bliver min ven.. Satser på 10:1 rent.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:6153e218a1="ELNEF"]Ser godt ud Rasser hold på og bliv klar til Dyno day

Jeg har fræst 3,1mm ud af mine stempler så er der ca 4mm tilbage på midten hvor de er tyndest og fræse sporet er jo lidt ude i den ene side så der er lidt mere gods tilbage

Så frem med fræseren og en tube eller to af det der komp[/quote:6153e218a1]



Gælder det på almindelige Mahle 94mm Type 1 stempler også ???
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Elnef Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ved jeg ikke men de 4mm rest gælder så ud og mål

ps hvorfor ikke bruge den sidste tube komp :lol:
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Rasmus har vist kun en halv tube tilbage.. Men han kunne selvfølgelig fordele det til en jævn 10.5-1 .. ;)

/K
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:ec6699713f="ELNEF"]Ved jeg ikke men de 4mm rest gælder så ud og mål

ps hvorfor ikke bruge den sidste tube komp :lol:[/quote:ec6699713f]

hey jeg spurgte kun om gods i stemplerne !!!! ;-)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Elnef Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hey jeg spurgte kun om gods i stemplerne !!!! ;-)

jo jo men når du fjerner materiale fra stemplerne skal du jo tilføre lidt komp for at komme op på det samme som før så hvorfor ikk lige klemme tuben en ekstra gang (sorry kunne ikk lade være )

godnat
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Så sker der noget igen...

Ventiler og stempel er blevet enige om at dreje knasten 120 grader, derved blev der plads ;-)

anyway... jeg har leget lidt med modellervoks og har målt afstanden mellem ventiler og stempel:
afstand mellem ind.sug.ventil og stempel - ca 3mm
afstand mellem udst.ventil og stempel - ca 4.5mm

Jeg fik nogle gode tips på STF om at når motoren snurrer over 6500 omdr/min skulle man helst have en minimumsafstand på 3mm på udst. ventilen og 2,5mm på ind.sug ventilen.

Så efter at have fået det på plads gik jeg så videre med portningen.
Jeg har valgt ikke at røre ved indsugningskanalen, da jeg simpelthen ikke tør tage mere materiale af. Udstødningssiden derimod kan sagtens klare en ordentlig omgang, og jeg har valgt at de skal portes max (også selvom jeg ofrer lidt bundtræk her).
Der skete så desværre det at jeg blev lidt for overmodig ;-), og det lykkedes at få portet hul i siden af udstødningskanalen :-(..... så det skal svejses op igen - desværre.

Der er desværre ikke nogle gode "before" billeder, men der er blevet taget meget materiale af i kanalen rundt om styret, og jeg har "gravet" denne kanal lidt dybere rundt omkring styret samt fjernet kanter og rettet kanalen mere ud og gjort større så gassen nemmere kan blive skudt afsted. Jeg har også udvidet afgangshullet så det matcher udstødningsmanifolden.

Alt i alt er jeg meget spændt på at se om det kommer til at give nogen ændring i effekten der er mærkbar.... men der er i hvert fald blevet fjernet meget materiale !!!

Forbrændingskammer forbliver som sidste sæson.... så kompressionen bliver i år 10.3:1
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
pics
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Duus Member
Skrev for 19 years siden | | | |
sweet!!!

Men den der med at dreje knasten 120 grader må du lige forklare nærmere!?

Duus
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg stod bare med hovedet under armen da jeg samlede blokken første gang, og så fik jeg sat knasten 120 grader forkert på knasthjulet. Det sidder jo fast med 3 bolte, og man kan nemt vende det forkert hvis man ikke tjekker.... spørg mig ikke hvordan det kunne ske, for jeg er udemærket klar over at slidsen i knasten og timings prikken på knasthjulet skal line op.

men men.. det var ikke værre end at skille blokken ad og samle den sammen igen - med knasthjulet rigtigt på plads.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Duus Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ok... nu giver det mening...
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Så fik jeg også fikset toppene.... eller dvs. Mikael (Buggymikael) svejsede dem op for mig. Super mange gange tak for det!!!

Så nu skal jeg bare lige have regnet/målt lidt på vippetøjsgeometrien, så ryger lortet sammen.

Jeg er køreklar sidst i næste uge.... næsten ;-)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Teodor_Flgen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
nice, husk: hvor der er hul er der glæde :wink:

124

Reply »

You must log in to post.