DSA underground High-Performance r
Og pas så lige på med det portning næste gang, hva var det jeg sagde sidste år du vil bare ha det større og større ik!!!
Buggy-Mikael
Skal nok passe på Mikael... og jo - det var vist det du sagde ;-) (tak for hurtig levering af nye manchetter i dag!)
Nå.. men der er da sket lidt nyt de sidste par dage.
Jeg har fået monteret de nye Jaycee stødstangsrør, så nu er der plads til stødstængerne kan bevæge sig. Motor er færdig og lukket som longblock, og venter nu bare på at få samlet de sidste detaljer.
Jeg har fået de sidste dele til gearkassen og gik idag igang med at samle den.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
pics
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Det ser godt ud Rasser? Hvornår skal vi filme startup?
Det er sq bare iorden det der !
Glæder mig til at høre og se den live ! 8O
Nord-Jyden !
[quote:ec95b94898="mathiasen"]Det ser godt ud Rasser? Hvornår skal vi filme startup?[/quote:ec95b94898]
Søndag ???
har du et kamera så kunne det da være cool!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Så er der sparket liv i motoren og det var succes.
Jeg tog en pumpe og satte til boremaskinen og pumpede på den måde olie igennem slanger, filter og extern køler. Så skulle der meget gerne være olie til lejerne med det samme motor bliver startet op. Derefter tog jeg benzinpumpen op i hånden (med tilsluttede slanger) og pumpede manuelt benzin op i begge karburatorer indtil alle accelerations dyser gav benzin, pumpen blev så genmonteret.
Så blev tændingen efterset og herefter var motoren klar til opstart.
Jeg gav den et enkelt vip med pedalen for at få lidt benzin ud, og drejede så nøglen... vupti den startede i første hug som om den aldrig havde gjort andet hele sit liv - det var faneme succes! (så er man ligepludselig 400% mere smilende :-) )
Jeg gav den med det samme lidt gas så omdr. lå på ca 2500 omdr.. Så lod jeg motoren køre i det område i ca 15 min mens min makker stod bag bilen/motoren og tjekkede for lækager el. andre uønskede ting.
Så slukkede jeg motoren lod den køle af, startede den igen efter afkøling og lod den så køre 5 min ved ca 2500 omdr. igen. Herefter tappede jeg olien af.
Efter nyt olie og ventil justering var det tid til en lille tur, men pga. en bøjet hockeystav i gearkassen kunne jeg kun bruge 1. og 2. gear.... men den lyder og føles da i hvert fald sprød. det vil så vise sig om den også er det når jeg har fået fikset gearkassen engang.
De ligeskårne knasthjul var alle pengene værd.... den motor skriger bare: "
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Det holder bare S
-------------------------------------------
Kan kun sige en ting.... NICE...
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
tak for det drenge... Jeg håber at få kigget på gearboxen på fredag. Så er jeg også næsten færdig med bilen, jeg mangler bare 100 småting og ophæng skal svejses fast og torque bars svejses fast... akak.. jeg er alt for sent ude, sådan går det når man først går igang efter påske med at skrue.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Det ser super fedt ud!!
Kører du rundt som den står der, eller har du et bagpanel som du skruer på? (jeg tænker på om der er problemer med køling,når man kører uden den bagerste køleplade?
Duus
nej nej .. jeg har både bagpanel og bagerste motorskjold monteret.... men jeg må da indrømme at jeg ikke havde tid til at skrue det på før jeg tog en tur her til aften.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Jamen tiløk med det Rasser dejligt når noget bare flasker sig, trods en del lære streger undervejs, men hva vi andre bliver heller aldrig helt udlært.
Ser SQ godt ud.
Buggy-Mikael
Det ser kanon ud, glæder mig til at se den blive fyret af en gang.. En ting forstår jeg ikke.. DSA uden stinger ? :)
-------------------------------------------
VW Type1 - 1954
[quote:fb511a81ca="Klas"]En ting forstår jeg ikke.. DSA uden stinger ? :)[/quote:fb511a81ca]
Klas du bruger da heller ikke søndagstøjet på arbejde gør du?? 8)
[quote:4374358eef="Klas"]Det ser kanon ud, glæder mig til at se den blive fyret af en gang.. En ting forstår jeg ikke.. DSA uden stinger ? :)[/quote:4374358eef]
DSA kan også tage hensyn... ;-)
Men der bliver ikke taget hensyn i
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Så fik jeg fingeren ud her i fredags, og nu er hockeystaven skiftet og bilen er superkøreklar.... det kører så fedt. den gamle hockeystav var helt bøjet... billeder følger
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Så sker der lidt i DSA-Region
Det var så mig ovenover...
Mvh
Fabio SkrubAfJa
Kasper? Er det dit yver du læner topstykket op ad?
Det var så mig uden login :oops:
Men der sker da også lidt i Hjørring..
Hilsen den hurtigste langsom-skruer
Hmm Rasmus den ser jo ud som for en uge siden? Skruer du baglæns?
/K
Jeg har sgu ikke haft tid! Men skal hjem og skrue den færdig i dag og se om jeg kan få den smidt i i weekenden.