Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  DSA underground High-Performance r

Tags:
No tags yet.

(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Sker der ikke noget i fraktion Nordjylland for tiden?
(permalink) Buggy-mikael Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jaaa så fik jeg en prøvetur i rassers ræser, efter der er mont. ny potte lad mig sige det såent, den sparker sq røv.
Kanon godt arb. Rasser det kører sq godt (man blir sat i sædet).
Buggy-Mikael
-------------------------------------------
2292 6383
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg vil gerne på DSA-Eastside's vegne sige tillykke til Rasser med de 147+ heste på 1914 motoren!!!
Way to go, og jeg siger næsten: I told you so!!
Så mangler du bare de store italienske kikkerter!!
Jeg er SLET ikke ved at tude over ikke at være tilstede da det blev målt..
-------------------------------------------
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg vil også godt skrive mig på buggymikaels udsagn om at der er en smule skud i den balje! Tillykke med dit 25hk BUMP!!
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
tak for de rosende ord drenge... der er sgu ikke noget bedre end når man får noget ud af at smånuldre det hele lidt ekstra.

Jeg fatter det stadigvæk ikke helt, synes det lyder helt skørt med så mange HK i min - kan slet ikke få hænderne ned igen, fuck hvor var jeg glad igår. Superfedt adrenalin trip!!!!
Jeg fik jo at vide af Farmer at hvis jeg var heldig så havde den 130 Hk og et sæt 40mm dellortoer kunne maks levere 140Hk sagde han.... Så det er sygt det her..... 147hk - go figure !!??

Glæder mig også for vildt til d. 9 juni hvor jeg skal have den rullet rigtigt ind nede hos laulund. Min co kurve styrtdykkede over 6000 omdr, så derfor kørte han den kun op til ca 6300 omdr. Der skal lige kigges lidt på blandingsrør og luftdyser mente han... men det får vi se den 9. bliver spændende at se hvad kurven så viser.

Og forresten så er den altså rimelig driveable... kæresten og jeg var lige ud at cruise her til aften.. det kører sgu ok fedt!


Det er så lækkert.... YESYESYES
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Rasser. Kan du ikke prøve at få armene ned! til tastaturet, så du kan svare på et par spørgsmål?
Hvilke toppe har du? Ventilstørelse?
Hvordan har du beregnet hvordan og hvormeget du har taget af kanalerne i toppene?
Jeg spørger fordi at, som du måske ved,så er min motor også en 1914. Knasten er en 308,vippetøget er 1- 1,25, karbs er 40mm weber, venturi er 36mm.
Så alt i alt er det samme motor,som din- på nær toppene, og så må det jo være der at du har brugt din magi. Jeg har 044 toppe, og der er ikke foretaget nogen form for portning endnu, og jeg er lidt bange for at ødelægge mine toppe ved at gøre noget dumt, vil du hjælpe mig med råd omkring dette.
(enormt flot resultat-jeg er misundelig)
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Niels-Erik: VWMorten lavede engang sådan en howto som omhandlede portning.. Den findes her http://www.gearheads.dk/portingside/ det er da en begyndelse og en væsentlig forbedring af dine nuværende toppe som har ret godt potentiale hvis de bliver nuldret pænt.. Jeg nuldrede et par 041 toppe med 39/35.5 til min milde 2liters forleden.. Resultatet kan ses på denne side.. Ikke noget fancy men stadigvæk en stor forbedring fra de rå støbninger jeg startede med..
Det skal også lige tilføjes at når du kører med en knast med så stort et ovelap mellem udst/indsug ventil kan du med fordel køre en noget højere kompression end normalt fordi noget af din kompression lukkes ud når det hele snurrer.. Har den for lidt kompression i forhold til overlappet giver knasten faktisk ikke andet end en dårligere motorgang og "måske" faktisk færre hk..
Dette kaldes dynamisk/statisk komp.

[img:1cc3c8260e]http://www.gearheads.dk/nuke/files/k-ports.jpg[/img:1cc3c8260e]
[img:1cc3c8260e]http://www.gearheads.dk/nuke/files/k-ports2.jpg[/img:1cc3c8260e]

Til sammenligning kan du jo se Rassers som er noget heftigere portet..
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:d5dfc3c49b="niels-erik"]Rasser. Kan du ikke prøve at få armene ned! til tastaturet, så du kan svare på et par spørgsmål?
Hvilke toppe har du? Ventilstørelse?
Hvordan har du beregnet hvordan og hvormeget du har taget af kanalerne i toppene?
Jeg spørger fordi at, som du måske ved,så er min motor også en 1914. Knasten er en 308,vippetøget er 1- 1,25, karbs er 40mm weber, venturi er 36mm.
Så alt i alt er det samme motor,som din- på nær toppene, og så må det jo være der at du har brugt din magi. Jeg har 044 toppe, og der er ikke foretaget nogen form for portning endnu, og jeg er lidt bange for at ødelægge mine toppe ved at gøre noget dumt, vil du hjælpe mig med råd omkring dette.
(enormt flot resultat-jeg er misundelig)
Hilsen Niels Erik[/quote:d5dfc3c49b]

Mine toppe er std. 040 toppe med 40 & 37,5mm ventiler i. Indsugningen er portet max og der er ikke svejset på indsugningskanalerne. Udst. kanalerne er også portet max og der blev hul 2 kanaler her... og det blev så svejset op. Min vendehøjde er på 1.2mm og så har jeg gjort noget med kammeret som alle sagde at jeg ikke skulle gøre - om det så har gjort nogen forskel aner jeg ikke... Kompressionen er sat til 10,3:1.
Desuden er der jo også ligeskårne kansthjul i samt powerpulley (remhjul med mindre diameter)... allesammen er det små ting der har hjulpet til at lave de ekstra kræfter.
Jeg gik virkelig i detaljer med motoren - og alt er blevet passet til og rettet ind så det er 100% ens. Her tænker jeg bl.a. på matchportning mellem manifold og topstykke - samt sørge for at der ikke er noget pakning der sidder i vejen samt at alle kanalerne var 100% ens portet, og alle små kanter og hjørner blev enten fjernet eller jævnet ud.
jeg kører også med 40mm karbs og 36 vent.

Så ja - du har ret, det ligger i toppene, samt de mange andre småting man kan nulre med.

Hvad str./type tarmslyng kører du med ?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ja det var så mig (Rasser) uden logind
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
forresten .... man kan ikke bare beregne hvor meget man kan tage af toppene. Jeg har bare taget den beslutning at der skal noget gas igennem og har valgt en knast og vipper der synes det sammen. Så jeg var ikke så nervøs for at komme til at lave kanalerne for store og derved miste lufthastighed - et sats måske... men det virkede i hvert fald. Alle "ekspertne" sagde også at jeg ikke skulle lave mine udst. kanaler så store - men det har jo åbenbart også virket.
Det er pissesvært at beskrive hvordan jeg har portet dem.... men kort sagt bare forsøgt at skabe en "konstant" venturi effekt igennem kanalen, forstået på den måde at den starter stor og går stille og roligt ind i str. hele vejen ned til ventilen. Og så har jeg som tidligere skrevet gjort meget for at jævne alt ud og fjerne skarpe kanter osv.

Ingen tvivl om at der også skal meget held til..........

Håber at folk snart er færdige med at være bange for "skrappe" knaster - jeg synes selv min motor trækker bedre og mere "harmonisk" end sidste år (w120 sidste år - w130 i år). Så snart den er over 3000 omdr og man åbner spjældet fuldt op, så trækker den stødt hele vejen op. Og den kan stadig cruises!!!!
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tillykke til Rasser, det ser sku godt ud. Man får jo helt lyst til at tune :twisted: Har du et overblik over hvad sådan en omgang ca koster eller er det hemmeligt.
Kunne det ikke være en ide med et emne i FAQ ang tuning? Her tænker jeg på udregning af vendehøjde, kompression + forslag til at ændre komp og lidt om alt det andet smånuldren der skal til for at få lidt xtra hyppere?

Mvh Bjørn
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ca. 20-25k
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:69aa611b8d="Anonymous"]ca. 20-25k[/quote:69aa611b8d]

Det var så mig......


jo det er en god idé med en motor faq section !!

takker
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej Rasser. Min udstødning er en BAS High Performance udstødning. den rustfri udgave til trike/buggy.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej igen. Nu spørger jeg måske dumt! Jeg planlægger at øge min kompresion til 10-1.
Hvis jeg gør dette, skal jeg så køre på 98 oktan?
Eller kan jeg stille tændingen lidt lavere, til daglig, og så køre på 95 oktan,og så stille tilbage og give den 98 oktan når der skal køres stærkt.
Hvad gør du? Det er sgu da for dyrt og besværligt at købe 98 oktan (der er kun en tank der har 98 hernede hvor jeg bor)
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Min kan køre 30 grader avanceret med 10,3:1 på 95 oktan... så det er ikke noget problem i mine øjne, kører dog altid 98 oktan!

PS. Shell har lige indført V power med 97 oktan
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Kunne det ikke være en ide med et emne i FAQ ang tuning? Her tænker jeg på udregning af vendehøjde, kompression + forslag til at ændre komp og lidt om alt det andet smånuldren der skal til for at få lidt xtra hyppere?

Mvh Bjørn

Ingen der vil dele ud af de gode triks :(
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Svingel, det er der MASSER af allerede på Nettet. Bare søg lidt på det.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:92a84b2efe="Farmer"]Svingel, det er der MASSER af allerede på Nettet. Bare søg lidt på det.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
OK.
Og jeg kan kun sige, once again, kommer det "fænomen" med square jetting. Det opstår tit når man går over de der 85% i venturistr. Men godt at i fik styr på det.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Så er den gal igen....

alt er skilt ad igen, noget er afsted til maskinarbejde andet bliver nulret i garagen. Men målet er klart - 150Hk´s 1914 med 40mm dellorto (det skal sgu kunne lade sig gøre ;-) )

Performance
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:fc458c1206="Rasser"]


og hvem ved... man kan vel også altid finde lidt overskuds-alu i kanalerne et sted ;-)[/quote:fc458c1206]

Hvis der står Heads by DSA i hatten ka du roligt sove om natten.. ;)

Der er altid lidt overskuds alu i toppen.. Ellers må du svejse lidt på.. ;)

/K
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
længere stacks hjælper ikke på DellOrto. Det er de ligeglade med i 95% af tilfældene. Weber er noget andet.
Hvis du monterer update kittet, så vil jeg mene der er en god chance for at tippe de 150 hk.
T
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:c778b2928b="Anonymous"]længere stacks hjælper ikke på DellOrto. Det er de ligeglade med i 95% af tilfældene. Weber er noget andet.
Hvis du monterer update kittet, så vil jeg mene der er en god chance for at tippe de 150 hk.
T[/quote:c778b2928b]


hvordan kan det være at der er forskel på dells og weber mht. længden på stacks, de er jo i bund og grund rimelig ens bygget..... og måske mine dells er blandt de sidste 5% ;-)

nej det undrede mig bare hvorfor det ikke skulle hjælpe en smule ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Skallerup S. Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:d4ea1490d6="Rasser"]Så er den gal igen....

alt er skilt ad igen, noget er afsted til maskinarbejde andet bliver nulret i garagen. Men målet er klart - 150Hk´s 1914 med 40mm dellorto (det skal sgu kunne lade sig gøre ;-) )

Performance
-------------------------------------------
Keep your dream alive.!!

Reply »

You must log in to post.