[quote:8820a68f83="stroemberg"]Det er vel ikke noget problem at skifte motor på en buggy. Jeg tænker på om man SKAL have hele glasfiberkarossen af før at man kan bytte rundt!??
Stroemberg[/quote:8820a68f83]
jo, det er meget meget svært at skifte motor. Der sidder jo hele 4 bolte der skal løsnes og det kan sagtens tage helt op til 20 min. at løsne dem. derefter tager det 20 sek. at klippe alle de irreterende ledninger over med en skævbidder, (medmindre du afmonterer samt mærker dem) Det afhænger måske også lidt af hvilken karosse du har?. Vi skiftede motor i en 356ér for nylig på ca. 1,5 time incl. tømning af en 6pack.
Godt så... længe leve dumme spørgsmål. Man lære jo noget hver dag og det er jo det der er det .skønne i livet!! :D
Tak for hjælpen
Stroemberg
(permalink)BornholmerMember
Skrev for 19 years siden
| | | |
i gamle dage på bug stop skagen var der record forsøg i at skifte motor på en vw - fra de slukkede motoren - til de startede den igen , lykkedes det carsten terkildsen - og en eller anden anden - at gøre det på 8 minutter, og det var vel og mærke i en bobbel med et irreternde bagpanel der altid er i vejen ... - så hvis du går efter 7 min sammen med en kammerat , så er du på rette vej :D
------------------------------------------- Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
jooo man kan sagtens skifte den selv.... jeg har haft min motor ude 3 gange i nødsporet på motorvejen på vej til frankrig i min gamle buggy...(clips/kopling problem)
mvh jagtvognthomas
[quote:dceef68521="Anonymous"]jooo man kan sagtens skifte den selv.... jeg har haft min motor ude 3 gange i nødsporet på motorvejen på vej til frankrig i min gamle buggy...(clips/kopling problem)
mvh jagtvognthomas[/quote:dceef68521]
hvis det er rigtigt så vil jeg bare sige sYrEt
men i min buggy der er der en smule mangel på plads så jeg skal også afmontere tændspole og kilerems gitter.
udover det så rager det øverste af hundehuset altid på kanten i toppen over motoren så den skal lige nørkles ind på en lidt sjov måde. ligesom vippes lidt frem efter og så op og langsomt hen mod gearkassen i den rigitge højde samtidigt med at motoren rettes op til lodret stilling.
Her er et videoklip fra verdensrekorden i at flytte en motor fra en type1 til en anden, og derefter køre 5m i bilen. Tid:1min 37sek. Men de er så også flere om det.