Davs.
Jeg har have lidt bøvl med bilen... det syntes at komme og gå fra tid til anden.
Symptomerne er, at når bilen er i bevægelse, og man bremser høres og føles der hvad jeg vil kalde bump fra bagerste venstre hjul, og disse bump kommer synkront med akslerns (og dermed hjulets) omdrejning. Så køre man i høj fart og bremser, er der lille/ingen pause imellem bumpene, og når man så er ved at være fremme ved det røde lys, bliver intervallet mellem bumpene større og større indtil man selvf. holder stille.
Nu har jeg så haft den på bukke, for at skifte udstødning og tjekke diverse sager neden under, jeg har hevet lidt i akslerne uden rigtig at håbe på at det hjalp en pind, men nu syntes det igen at være reduceret meget igen, til en meget svag bumle-fornemmelse i bremse pedalen der lige så godt kunne være ujævnheder i vejen.
Spørgsmålet er om jeg kan konkludere at aklserne skal skiftes på så tyndt grundlag, og hvis ikke, kan man så "bare" skrue den ring af bolte, der sidder i hver ende af akslen, af og pille aksel og lejer ud for at efterse dem, ELLER skal hele bremsepivetøjet af før man kan få dem ud?
Og sidst: Burde jeg - ud fra symptomerne, kunne se fejlen på lejerne eller nogle af de andre dele? (min fader påstår det ikke behøver være synligt for at være for galt til at køre med dem....).
Anyway, enhver hjælp er påskønnet, da jeg er sikker på synsmanden ikke vil se igennem fingre med en død aksel :D
God vwind!
/Party
Jeg har have lidt bøvl med bilen... det syntes at komme og gå fra tid til anden.
Symptomerne er, at når bilen er i bevægelse, og man bremser høres og føles der hvad jeg vil kalde bump fra bagerste venstre hjul, og disse bump kommer synkront med akslerns (og dermed hjulets) omdrejning. Så køre man i høj fart og bremser, er der lille/ingen pause imellem bumpene, og når man så er ved at være fremme ved det røde lys, bliver intervallet mellem bumpene større og større indtil man selvf. holder stille.
Nu har jeg så haft den på bukke, for at skifte udstødning og tjekke diverse sager neden under, jeg har hevet lidt i akslerne uden rigtig at håbe på at det hjalp en pind, men nu syntes det igen at være reduceret meget igen, til en meget svag bumle-fornemmelse i bremse pedalen der lige så godt kunne være ujævnheder i vejen.
Spørgsmålet er om jeg kan konkludere at aklserne skal skiftes på så tyndt grundlag, og hvis ikke, kan man så "bare" skrue den ring af bolte, der sidder i hver ende af akslen, af og pille aksel og lejer ud for at efterse dem, ELLER skal hele bremsepivetøjet af før man kan få dem ud?
Og sidst: Burde jeg - ud fra symptomerne, kunne se fejlen på lejerne eller nogle af de andre dele? (min fader påstår det ikke behøver være synligt for at være for galt til at køre med dem....).
Anyway, enhver hjælp er påskønnet, da jeg er sikker på synsmanden ikke vil se igennem fingre med en død aksel :D
God vwind!
/Party