Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  K: Lumenition tænding samt RPM-be

Tags:
No tags yet.

(permalink) Brisse Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Som subject siger er jeg på jagt efter et Lumenition tændingssystem til montering i min gamle fordeler.

Hvis I har noget på lager så giv endelig lyd.

Søger desuden efter en RPM-begrænser med Launch-control.


Mvh. Brian
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Du skal da bare ha en Ignitor eller Pertronix enhed, sammen med en HY-Fire VI (Two stage rev control). Så er den i vinkel .
3200 dask, og det er dit. (Nyt)
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Brisse Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Elsker når du taler frækt til mig :lol:

Kan du forklare lidt mere om hvad det er for gode sager du har til mig?

Jeg har lidt kig på en MicroDynamics der har Launchcontrol, soft limiter samt full throtle shift (det lød næsten lige så frækt som dit :wink: )

B
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hæ!
Ignitoren/Pertronixen er et elektronisk modul du installerer i den alm fodeler istedet for platiner. End of story. (Ingen extern box er nødvendig til dem)
Mallory HY-Fire VIéren er en "forstærkerbox lissom f.eks MSD6AL, bare lidt billigere, og med diverse extras indbygget. Og så får du jo en særdeles kradtig tænding ved samme lejlighed.
Boxen "kræver" lige lidt læsning, inden man har styr på at betjene soft touch panelet, men det virker rigtig fint.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Brisse Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Går ud fra det er sådan en basse her du har? http://www.centuryperformance.com/mallory/techfiles/MA1478_Hyfire6.pdf

Såvidt jeg kan se har den 2 RPM-begrænsere samt en retarder der kan slås til efter behag (highspeed-retard)

Hvordan ville du anbefale at det belv sat op.

1. MAX begrænser. 7500 RPM
2. Launch-control begrænser 4300 RPM (kontakt på rat)
3. Retarder ved gearskift uden speederslip (kontakt på koblingspedal)

Ellers vil det være bedre hvis man bytter om på 2 & 3 så retarderen bliver brugt til launchcontrol?

/Brisse
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Lad være med at bruge retarderen. den er mest til turbobiler.
Brug 1eren til launch control, og 2eren til max omdr. og slip så speederen det splitsec det tar at skifte gear.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Brisse Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvordan begrænser den egentligt RPM? Er det hardcut (ikke godt for matriellet) eller hvordan gør den det ?
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det sker der såmend ikke noget ved. Du skulle jo ikke gerne ligge der ret tit, ud over i stage.
t.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Brisse Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det afhænger stærkt af hastighedsprøven. På lange lige prøver kan jeg godt ramme det røde felt i længere tid af gangen (der er jo andet race end 402m ;-) )

Derfor ville det være fedt med en lidt blidere begrænser evt ved at flytte tændingen så lagt tilbage at der først tændes på stemplets tilbageslag for at begrænse RPMs uden at slukke tændingen brutalt, for så kunne det lige så godt laves med et shiftlight og et relæ der slukker for tændingen.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jamen du skal da bare indstille max omdr efter det. Men der er efter hvad jeg ved ingen systemer der "slukker" som du nævner. Det ville osse være utroligt belastende på de indvolverede dele. Der er nogen der slukker for en cylinder ad gangen. Men så skal tændingssystemet være dircet fire, så vidt jeg er orienteret.
Kører du specialprøver ?
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.