hey har hørt af hvis man maler sin motor blok så køler den ikke rigtig... ville høre om det nu er rigtigt???
Den får sværer ved at komme af med varmen, det er rigtigt nok.
ok er der så ikke noget andet man kan gøre da
Gør blokken ren istedet det er meget pænere. Malede blokke er måske pæne i nogens øjne men så snart de begynder at skalle af ligner det jo noget der er løgn.. Mal dine skjolde/blæsehus og gem dine ledninger lidt væk.. Så får du et rent og pænt look uden for meget dingeldangel..
Det er klart at hvis du maler noget får den jo et lag mere som varmen skal gennemtrænge.. Men jeg tror ikke det er mange grader det drejer sig om..
I mine øjne er en ren vwmotor i fabriksfarver noget af det lækreste at se på..
ok hva kan jeg da køre den ren i??? bare motor rens eller
petroleum, bremserens, motorrens osv.. bare pas på evt maling hvis du har motoren siddende i bilen.
ok det har jeg ikke tar den ud her i weekenden ...
Jeg har lige gjort en beskidt t4 ren. Den var smurt ind i gl.olie og textyl.
Jeg gav den en ordentlig tur med vores hedvandsrenser. 90-120grader, så forsvandt det uden problemer.
Ville man ikke, med fordel, kunne glasblæse blokken? En mere ren og glat overflade kan man vel ikke få, og så vil skidtet jo heller ikke hænge så godt fast på blokken fremover.
-------------------------------------------
MIB Aalborg
[quote:4fd6950db6="Blob"]Jeg har lige gjort en beskidt t4 ren. Den var smurt ind i gl.olie og textyl.
Jeg gav den en ordentlig tur med vores hedvandsrenser. 90-120grader, så forsvandt det uden problemer.[/quote:4fd6950db6]
men, pas også på med at motoren ikke begynder at ire helt vildt og tovligt ved at fjerne alt fedt på den... Jeg vaskede min gamle med en blanding af petroleum og dielselolie og den blev herefter vaske med varmvandshøjtryk ved et busdepot. For et par uger siden har jeg så skiftet motoren ud med en nyere model, og kunne så se hvordan den var hvid af ir en del steder... ikke specielt meget men noget man lægger mærke til... :|...
hvis jeg skal gøre det igen, vil jeg gi' den et tyndt lag olie bagefter... 8O