Jeg skal til sverige imorgen og kigge på en usynet bil. Den kan køre, men er ikke besigtiget. Den må således ikke køre for de svenske myndigheder. Er der nogen der har erfaringer med om man kan få svenske prøveplader???
vh MIkkel
Det kan du godt, men det er sælger der skal leje dem. Det er kun ham som ejer af bilen der kan.. Og det er nok også lidt lettere, da han nok allerede ved hvordan man gør rent praktisk.
Men mon ikke reglerne er på nogenlunde samme måde som i DK. Kun lejeren må køre i bilen, altså ingen passagere!
Mvh. Kåre
Joh, men jeg har forhørt mig hos sælger. Han havde ingen anelse. Jeg må vist ringe til vägværket i morgen.
Tak for svarene.
mIkkel
Er sikker på at du kan køre med danske prøvenummer i sverige
Har arbejdet ved mercedes i silkeborg og når vi skulle på kursus var det i sverige. Mange af de biler de havde til at stå på værkstedet i sverige er på danske prøvenummer som de kører rundt med i sverige
Så prøv lige at spørg på motor kontoret i Danmark
VH Jesper Normann
-------------------------------------------
56 TYPE1
68 TYPE2 T2A
Prøv lige at søg her i forummet. Har vist været oppe et par gange...
Du kan nok godt leje danske prøveplader hvis du får en kopi af den originale svenske registreringsattest!
Mvh. Kåre
Danske prøveplader lejet hos motorkontoret kan IKKE bruges i udlandet, har undersøgt det. Prøveplader ejet af et firma kan godt bruges i udlandet hvis de indhenter en tilladelse til det
Lennart
der er noget jeg ikke helt forstår.
En arbejdskollega har lige hentet en bmw325i cab. i tyskland. han fik nogle "importplader" så han kunne køre den fra tyskland og helt hjem....er der nogen der kender noget til sådanne plader?
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
Prøv at høre hvor han har dem fra så kan det være der er nogen der kan komme med en forklaring. måske han har lånt dem af en forhandler
Lennart
Tyskland har nogle specielle regler ang. prøveplader. Men du må som dansker ikke køre i DK med udenlandske plader. Disse skal tages af ved grænsen (ligesom de tyske, som er et stykke papir du bare kan smide ud bagefter) og danske prøveplader skal på.
Husk at penge sparet på prøveplader godt kan ramme en i røven BIG TIME, hvis der sker bare det mindste.
Men du kan låne nogle danske firma-prøve-plader, hvis forsikringsselskabet har sagt god for det. Men det koster kassen at få dem til det.
Jeg har lige hentet den fedeste buggy i Uddevalla. Kørte selv i den hjem (i regn og slud, føj for en tur på 600 km ) Jeg anede ikke en skid om alle reglerne, men da jeg SKULLE have den med hjem, kørte jeg på både svenske og danske plader...he he. Hele turen foregik om natten. Jeg tog sikkert en chance, men nu står vidunderet i dk !! Jeg vil selvfølgelig ikke råde dig til det samme, men hvad med en biltrailer ?? :twisted:
Tak for alle svarene.
Jeg endte med klistre danske prøveplader på og lod de svenske plader sidde også(dog uden kistermræket om vejskat eller hva det nu er).
Nu er jeg hjemme og glad for det nye vidunder!
Tak til alle vh -Mikkel-
Modigt!! Men tillykke med den!
Mvh. Kåre